|

بهینه سازی فضای کابینت آشپزخانه کوچک با تجهیزات مدرن

برای چیدمان آشپزخانه کوچک نیاز به یک سری اکسسوری دارید تا نظم بیشتر و بهتری را به آشپزخانه دهید. تا انتهای این مقاله شما را با انواع…

لینک کوتاه کپی شد

امروزه با افزایش وسایل مورد نیاز روزمره در آشپزخانه و کوچک بودن متراژ خانه ها، بسیاری از افراد با مسئله کمبود فضای کافی در آشپزخانه روبرو می شوند. محدودیت فضا، چالش هایی برای چیدمان کابینت و لوازم آشپزخانه به وجود می آورد که با کمی خلاقیت و ابتکار در بهینه سازی فضای کابینت، می توانیم به خوبی از فضای کوچک آشپزخانه بهترین استفاده را داشته باشیم.

البته لازم نیست برای استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه، هزینه های هنگفتی را صرف کنید. در ادامه به چند روش عالی و شیک برای بهینه سازی فضای کابینت خواهیم پرداخت تا علاوه بر صرفه جویی در فضا، آشپزخانه منظم تر و زیباتری نیز داشته باشید!

فضای کابینت ها را قفسه بندی کنید!

اگر کابینت های شما از پیش قفسه بندی نشده اند، به کمک قفسه بندی اصولی و مناسب می توانید از چیدمان کابینت ها بیشترین بهره را ببرید. با قفسه بندی کابینت، هم از تلنبار شدن وسایل روی هم جلوگیری می کنید و هم لوازم مختلف را به صورت منظم و مرتب در کابینت می چینید. البته با تقسیم فضای کابینت ها دسترسی به لوازم نیز بسیار راحت تر خواهد بود.

شما می توانید به دو روش قفسه بندی کابینت را انجام دهید. در روش کابینت ها را سایز بزنید و با تخته های چوبی که دارید طبقاتی به اندازه مورد نیاز برش بزنید. اگر تخته ای ندارید می توانید از نجاری ها با قیمت مناسب تهیه کنید. به این ترتیب با صرف هزینه کم، طبقه بندی مناسبی را با توجه به سلیقه و نیازتان انجام داده اید. برای بهتر و کاربردی تر شدن این طبقه بندی می توانید از سبد های تفکیک کننده موجود در بازار کمک بگیرید.

در روش دوم می توانید ابعاد کابینت ها را اندازه زده و یک طبقه بندی کلی با عملکرد بی نظیر، تحت عنوان سوپر مارکت کابینت سفارش دهید. سوپری آشپزخانه انواع متفاوتی دارد؛ یکی از گزینه های عالی و مدرن برای بهینه سازی فضای کابینت در آشپزخانه های کوچک، سوپرکابینت یخچالی است. سوپر یخچالی کابینت، دقیقا شبیه به یک یخچال است که داخل کابینت شما نصب می شود و فضای زیادی را برای نگهداری از انواع لوازم و مواد غذایی خشک، کنسروی و ... که نسبت به دمای آشپزخانه حساس نیستند فراهم می کند.

سبدهای ریلی داخل سوپر کابینت کنار یخچال و طبقاتی که بر روی درب کابینت نصب می شوند، این امکان را به شما می دهد که راحت و بدون دردسر به وسایل دسترسی داشته باشید.

images_1667731960.jpg

از فضای پشت در کابینت غافل نشوید!

همان طور که گفتیم سوپر کابینت یخچالی دارای طبقاتی در قسمت درب کابینت است. با این حال حتی اگر از این سوپری آشپزخانه ی پر کاربرد استفاده نمی کنید، فضای خالی پشت درب کابینت را دست کم نگیرید.

شاید دور از ذهن باشد، اما فضای پشت درب کابینت جای مناسبی برای انواع هوک و سبد آویز است. این محصولات در اندازه های مختلف موجود هستند و کمک بزرگی به نظم و بهینه سازی فضای کابینت شما خواهند کرد.

پشت درب کابینت محل مناسبی برای نگهداری ادویه جات، مواد شوینده و سایر لوازم کوچک و سبک خواهد بود.

قفسه های دیواری نصب کنید!

حتماً در تصاویر ژورنالی قفسه های باز و مدرن را دیده اید و می دانید چه ظاهر جذاب و شیکی به آشپزخانه می دهند. با کمی خلاقیت و ابتکار عمل برای بهینه سازی فضای کابینت می توانید فضای خالی دیوار آشپزخانه خود را به یک قفسه عالی و زیبا تبدیل کنید!

قفسه های باز دیواری یا همان شلف ها، برای نگهداری وسایل پرکاربرد مثل حبوبات و ادویه جات و یا لوازم تزئینی بسیار مناسب خواهند بود. هرچه سلیقه و نظم بیشتری در بهینه سازی فضای کابینت ها به خرج بدهید، نتیجه رضایت بخش تری بدست خواهید آورد.

اینکه از چه تخته ای برای ایجاد این طبقات پر کاربرد استفاده می کنید چندان اهمیتی ندارد؛ اما جنس تخته و نوع بستی که برای اتصال شلف به دیوار به کار می برید مهم است. در هنگام خرید بست شلف به وزن تخته و دکوراسیون آشپزخانه دقت کنید. بست شلف انواع متفاوتی دارد و شما می توانید از بین مدل های تزئینی یا مدل های ساده و پنهان مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

شلف دیواری آشپزخانه کوچک _تجهیز یراق

از همه فضاهای موجود بهره ببرید!

به اطراف کابینت ها نگاهی بیندازید و فضاهای خالی را در نظر بگیرید. گاهی اوقات بالای کابینت ها محل خوبی برای نگهداری وسایلی است که کمتر از آنها استفاده می کنید، البته از این روش در وهله آخر کمک بگیرید؛ چرا که این کار باعث شلوغ و قدیمی نشان دادن آشپزخانه شما می شود.

فضای زیر کابینت هم یک گزینه نسبتا خوب برای چیدمان است؛ فضای زیر کابینت های زمینی کمک می کند تا لوازم کم ارتفاع را مرتب و خارج از دید چیدمان کنید.

نصب ریل هوک یا قفسه باز در فضای زیر کابینت های دیواری ایده پرطرفدار و مدرنی به شمار می رود. هوک های زیر کابینتی برای آویزان کردن وسایل آشپزی، ماگ و فنجان های سبک و ... عالی هستند.

البته هنگام چیدمان وسایل در خارج از کابینت ها مراقب باشید که فضای آشپزخانه شلوغ، خسته کننده و چشم آزار نشود.

به فکر گوشه های کور کابینت باشید!

حتی طراحان دکوراسیون داخلی هم حین بهینه سازی فضای کابینت، برای نظم دهی به گوشه های کور و کنج کابینت ها با چالش مواجه می شوند. چیدمان گوشه های کور را بایستی طوری انجام داد که علاوه بر بهینه سازی فضای کابینت، ظاهر منظم و زیبایی هم داشته باشد. می توانید لوازم کم کاربرد آشپزخانه را به شکل مرتب در گوشه های دور از دسترس کابینت قرار دهید و یا یک قفسه متحرک مثل سبد لمن کرن نصب کنید تا دسترسی شما به گوشه کابینت ساده تر شود. یک قفسه بندی شکیل و جمع و جور ظاهر مدرن و جذابی به گوشه کور کابینت شما می بخشد.

از سطل زباله ریلی بهره ببرید.

سطل زباله ها از ملزومات آشپزخانه هستند و تحت هر شرایطی باید یک سطل زباله در آشپزخانه قرار دهید. البته سطل آشغال ها مشکلات زیادی را در آشپزخانه به وجود می آورند: اولین مشکل اینست که اگر سطل ها را در گوشه ی کابینت قرار دهیم صحنه ی چندان خوشایندی نخواهند داشت و از طرفی ممکن است بوی زباله ها محیط آشپزخانه را تحت تاثیر قرار دهد. مشکل بعد زمانی به وجود می آید که سطل را داخل کابینت قرار می دهیم. به این ترتیب اگر درب سطل را باز بگذاریم بوی بد زباله ها در کابینت پخش می شود و اگر درب سطل را به دلیل عدم انتشار بوی بد زباله ها ببندیم، نمی توانیم در هنگام نیاز درب را به راحتی باز کنیم.

سطل زباله های دردار و ریلی، بهترین گزینه هایی هستند که به عنوان راه حل مناسبی برای حل این مشکلات و بهینه سازی فضای کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. سطل های ریلی فضای بسیار کمی را در کابینت اشغال می کنند و تخلیه زباله داخل آنها هم بسیار راحت خواهد بود، چرا که درب آن ها اغلب با باز شدن درب کابینت باز می شود.

انواع سطل زباله ریلی به دیوار کابینت، کف کابینت و یا درب کابینت متصل می شوند تا به راحتی باز و بسته شده و فضای مناسبی را نیز برای تفکیک ایجاد کنند.

سطل زباله ریلی برای آشپزخانه کوچک_ تجهیز یراق

از انواع هولدر داخل کابینتی استفاده کنید.

وسایل روی هم چیده شده، گاهی اوقات جلوه خوب و مرتبی ندارد. مثلاً روی هم چیدن لیوان ها نه تنها شکل نامناسبی به فضای داخل کابینت می دهد بلکه ریسک افتادن و شکستن آنها هم وجود دارد.

هولدرهای داخل کابینتی، یک ابزار عالی و مناسب برای نظم دهی و بهینه سازی فضای کابینت هستند. با استفاده از انواع هولدر می توانید وسایل مختلفی مثل کاسه، بشقاب، قابلمه، لیوان،  قاشق، چنگال و نمکدان را مرتب و منظم داخل کابینت بچینید.

از آبچکان مناسب استفاده کنید!

اگر فضای کابینت کوچک آشپزخانه شما برای آبچکان رومیزی یا کابینتی کوچک است و یا دوست ندارید فضایی از درون کابینت یا سطوح میز های کابینت شلوغ به نظر بیاید، پیشنهاد می کنیم به فکر تهیه یک آبچکان آویز یا روی سینک باشید. آبچکان آویز به دیواری نزدیک سینک ظرف شویی نصب می شود و می توانید بدون دردسر و اشغال شدن فضای اضافی روی کابینت، ظروف را در آبچکان بچینید. آبچکان بالای سینک نیز برای کابینت هایی مناسب است که در جلوی پنجره هستند، به این ترتیب دوپایه ی بسیار کوچک در اطراف سینک شما قرار می گیرد و آبچکان در قسمت بالای سینک، آماده ی قرار دادن ظروف شسته شده ی شماست.

البته اگر کابینت بالای سینک ظرفشویی شما از فضای کافی برخوردار است، گزینه آبچکان داخل کابینتی یکی از بهترین گزینه های ممکن است؛ چرا که با بستن درب کابینت آبچکان، فضای آشپزخانه شما شکل زیباتر و منظم تری به خود می گیرد.

انواع مختلف آبچکان برای آشپزخانه کوچک_ تجهیز یراق

خرید اکسسوری کابینت مدرن و یراق آلات با کیفیت از تجهیز یراق

حتی اگر آشپزخانه کوچک و فضای محدودی دارید، می توانید به کمک ترفندهای مختلف بهینه سازی فضای کابینت با تجهیزات مدرن از فضایی که در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید. بنابراین ابتکار و سلیقه به خرج بدهید و سراغ ایده های جدید و کارآمد بروید تا آشپزخانه زیبا و خوش آب و رنگی داشته باشید! با در نظر گرفتن خلاقیت و سلیقه ی خود می توانید بهترین و زیبا ترین و خاص ترین دکوراسیون را داشته باشید.

تجهیز یراق به شما کمک می کند که تمامی یراق آلات و اکسسوری مورد نیاز تجهیز کردن کابینت را با قیمت مناسب و کیفیت بالا تهیه کنید. با خرید محصولات متنوع از تجهیز یراق شامل گارانتی معتبر کالا و ضمانت اصالت محصول نیز می شوید.

تجهیز یراق علاوه بر یراق آلات کابینت و اکسسوری کابینت محصولات کاربردی دیگری نظیر درب کشویی ریلی، تجهیزات نورپردازی، یراق آلات اتاق خواب و ... را نیز ارائه کرده است. شما می توانید در سایت اینترنتی تجهیز یراق تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره محصول منتخب خود را مطالعه نمایید و در صورت تمایل، محصول را از طریق کلیک بر روی گزینه خرید سفارش دهید.

همچنین می توانید از طریق تماس با شماره 02177343556 با کارشناسان تجهیز یراق ارتباط برقرار کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید و سفارش خود را ثبت کنید. البته خرید حضوری از فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق واقع در خیابان احسان نیز امکان پذیر است و فروشندگان مجرب تجهیز یراق آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها