|

آخرین اخبار از رتبه بندی معلمان دوشنبه 16 آبان

دستورالعمل تشکیل کارگروه‌های اجرایی و تخصصی هیأت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرد.

لینک کوتاه کپی شد

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه‌های اجرایی و تخصصی هیأت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسنا، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای هرچه سریع‌تر و دقیق‎تر قانون نظام رتبه‌بندی و با استناد به تبصره ذیل ماده۲۰ آیین نامه اجرای قانون مذکور، دستورالعمل تشکیل کارگروه‎های اجرایی و تخصصی هیأت‎های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‎ها ابلاغ کرد.

بر این اساس؛ هیأت‎های ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آیین‌نامه اجرایی مربوط و موارد ذکرشده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه‎ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

در بخش‎هایی از این دستورالعمل آمده است:

مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیأت‌های ممیزه موضوع ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروه‎های اجرایی و تخصصی انجام شود.

هیأت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف ‌است پس از بررسی موارد، مفاد فرم‎های مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در قالب صورت‌جلسه‌ای که از سامانه رتبه بندی گرفته می‌شود، تنظیم، تأیید و امضاء ‌کند. اصل این صورت‌جلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری می‌شود.

به‌منظور تسریع در اجرای رتبه‌بندی، هر هیأت‎ ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیت‌بدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونت‎های مربوط تشکیل می‎شود.

به‌منظور ارتقای کیفیت و حکمفرما کردن نگرش تخصصی در ارزیابی‌ها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروه‎های آموزشی نسبت به تشکیل کارگروه‎های تخصصی هیأت ممیزه اقدام می‌کند.

کارگروه‎های تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیأت ممیزه تعیین می‌شوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده توسط هر یک از آن‎ها به عنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیأت‎های ممیزه پیشنهاد می‌شود.

با توجه به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیأت‎های ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه می‎توانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی نیز به تناسب تعداد معلمان، کارگروه‎های تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه‎ها نیز به تصویب هیأت ممیزه مربوط می‎رسد.

در تشکیل کارگروه‎های تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروه‎های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها