|

روش های دور زدن گوگل در سئو سایت

روش های دور زدن گوگل در سئو سایت اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید که وارد سئو سایت شوید، باید بدانید که این روش بازاریابی، دنیای بزرگی دارد.…

لینک کوتاه کپی شد
1

اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید که وارد سئو سایت شوید، باید بدانید که این روش بازاریابی، دنیای بزرگی دارد. مزیت‌های در سئو سایت هستند که هرچند بسیار زیبا اما خط قرمزهای خطرناکی هم وجود دارند که پیدا نیستند و ممکن است در کمین سایت شما باشند.

خط قرمزهایی که از باگ‌های الگوریتم‌های قدیمی گوگل به وجود آمده‌اند و باید مراقب باشیم در دام این خط قرمزها نیفتیم. به نظر شما روش های دور زدن گوگل در سئو سایت چیست؟ اگر گوگل را دور بزنیم چه اتفاقی برای سایت ما می‌افتد؟

منظور از دور زدن گوگل چیست؟

دورزدن در واقع به معنای این است که سایتی در چارچوب دستورالعمل‌های گوگل رفتار نکند و  از این چارچوب بیرون بزند. در این روش فرد مجرم باید این موضوع را هم در نظر داشته باشد که گوگل نباید این اقدامات را متوجه شود، وگرنه تبعات خوبی برای او ندارد.

این ترفندهای سیاه که به روش کلاه‌سیاه معروف است، صرفاً به‌منظور رتبه‌گیری بدون درنظرداشتن رضایت مخاطب است. در ادامه تعدادی از این مواردی که برای دورزدن گوگل استفاده می‌شود را ذکر می‌کنیم.

1 – محتوای متنی را در صفحه پنهان کنیم.

متن پنهان در بهینه‌سازی صفحه یک ترفند قدیمی است که اکنون به‌سرعت توسط گوگل، یاهو و بینگ شناسایی شده است! این عمل اضافه‌کردن چند پاراگراف همرنگ با پس‌زمینه به فوتر وب‌سایت یا هرجایی که می‌خواهید است.

برای بازدیدکنندگان انسانی، آنها یک وب‌سایت خوب و بدون درهم‌ریختگی را می‌بینند. اما برای موتورهای جستجو، تعداد زیادی متن اسپم را می‌بینند که در پس‌زمینه ترکیب شده است. زیرا آن‌ها کد منبع صفحات شما را اسکن می‌کنند و روش کارشان به این شکل نیست که از صفحه شما عکس بگیرند. این نوع روش مدت‌ها پیشکار می‌کرد و امروزه به‌ندرت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

2 – محتوای صفحه را با کلمات کلیدی پُر کنیم.

اکنون پرکردن کلمات کلیدی، بر خلاف متن پنهان، کاملاً برای چشم انسان قابل‌مشاهده است و باعث می‌شود یک وب‌سایت اسپم به نظر برسد. بعضی‌ها تمایل دارند صدها بار کلمه کلیدی خود را به متن وب‌سایت خود اضافه کنند تا وقتی عنکبوت‌های موتور جستجو وارد می‌شوند، آنها را برای آن کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی کنند.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو در قدیم خیلی پیشرفته نبودند و فقط می‌دیدند که شما 1000 بار "سئو چیست" را در متن خود دارید و رتبه یک را برای شما در نظر می‌گرفت. این تکنیک به‌سرعت به‌وسیله گوگل و یاهو منهدم شد! و اکنون بینگ در حال مبارزه برای ازبین‌بردن سایت‌های باکیفیت پایین است، به‌ویژه آنهایی که از تکنیک‌های کلاه‌سیاه استفاده می‌کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

3 - صفحات درگاه (Doorway) و بدون محتوا بسازیم.

صفحه درگاه، صفحه‌ای است که به طور خاص به‌منظور رتبه‌بندی‌های خوب در موتورهای جستجو و بدون محتوای واقعی ساخته شده است و سپس به صفحه مقصد واقعی لینک می‌دهد یا به طور خودکار به آنجا هدایت می‌شود.

صفحات Doorway یکی از روش‌های محبوب برخی از شرکت‌های سئو هستند. اگرچه گوگل این موضوع را سرکوب کرده است و بسیاری از وبمسترها شاهد ناپدیدشدن صفحات آنها از فهرست هستند اما برخی از شرکت‌های سئو صفحات درگاه خود را چیز دیگری می‌نامند تا مشتریان بالقوه را فریب دهند که خودشان به‌اندازه کافی می‌دانند که باید از صفحات درگاه خودداری کنند.

f0964b74-290e-4caf-b84c-34666494c1aa

مجازات‌ های دور زدن گوگل در سئو

اکنون باید بفهمید که اگر زمانی، تصمیم به انجام این کار داشته باشید، وقتی با استفاده از این تکنیک‌ها گرفتار شوید چه مجازاتی وجود دارد.

1 –ایندکس نشدن سایت ما

اگر سایت شما از فهرست خارج شود، مهم نیست که کجا قرار دارید، چون دیگر در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوید. حتی اگر نام دامنه خود را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید، وب‌سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود.

مجازات دی ایندکس شدن توسط گوگل بسیار نادر است، اما اتفاق می‌افتد. در واقع بسیار راحت می‌توان فهمید که آیا توسط گوگل دی ایندکس شده‌اید یا خیر؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به google.com بروید و site:yourdomain.com را تایپ ‌کنید. (بدیهی است که به جای "yourdomain.com" آدرس سایت خود را وارد می‌کنید.

اگر وب‌سایت شما پس از کلیک کردن روی enter یا «جستجو» نمایش داده نشود، پس از فهرست خارج شده‌اید.

2 - جریمه شدن سایت توسط گوگل

دریافت جریمه یا پنالتی شدن برای وب‌سایت شما باعث کاهش رتبه وب‌سایت شما در موتور جستجویی می‌شود که توسط آن جریمه شده‌اید. در واقع هیچ سایتی وجود ندارد که با مراجعه به آن و تایپ دامنه‌تان، متوجه شوید که پنالتی شده یا نشده‌اید!

گاهی بسیاری از مواقعی که مردم فکر می‌کنند جریمه شده‌اند، فقط الگوریتم رقص گوگل است و همه چیز خوب است. رتبه‌بندی شما هر از گاهی کمی تغییر می‌کند و این برای موتورهای جستجو کاملاً طبیعی است که این کار را انجام دهند. نگران نباشید مگر اینکه وب‌سایت شما 10 تا 20 کاهش رتبه داشته باشد و هرگز بازیابی نشود.

اگر این اتفاق بیفتد، من پیشنهاد می‌کنم از بهترین شرکت سئو مشاوره بگیرید یا فردی را استخدام کنید که دانش موتورهای جستجو و سئو را داشته باشد و بتواند به شما در رفع جریمه کمک کند. اصلاح آن زمان می‌برد، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد تا اینکه از اول شروع کنید.

آنچه در این مقاله گفتیم ...

در پایان، اگر شما یک صاحب کسب‌وکار کوچک هستید که به دنبال راهی برای افزایش ترافیک و فروش خود می‌باشید، باید در سمت امن باقی بمانید و پایتان را روی خط قرمزهای گوگل نگذارید. حتی اگر سئو کلاه‌سیاه می‌تواند نتایج سریع‌تر و بهتری را در یک بازه زمانی کوتاه ارائه دهد، در درازمدت چشم‌انداز و شهرت کسب‌وکار شما را از بین می‌برد. دیریازود، موتورهای جستجو به تکنیک‌های شما پی خواهند برد و اقدامات مناسب را علیه شما انجام خواهند داد.

a5d7920a-7ca7-4d19-8b7a-47ac2c24505b

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک سفارش سئو سایت نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها