|

ماجرای جابجا شدن 500 بیت کوین در هفته های اخیر چیست؟

۵۰۰ بیت کوین که خرید آنها در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ صورت گرفته، به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

ماجرا از این قرار است که در دو هفته گذشته، یک نهنگ ارز دیجیتال ۵۰۰ بیت کوین خود را به یک کیف پول ناشناس منتقل کرده است. این موضوع با واکنش‌ها و تحلیل‌های متفاوتی به ویژه در زمان افت قیمت بیت کوین، مواجه شده است. این جابه‌جایی و موارد دیگر نشان می‌دهد که سرمایه گذاران و دارندگان بزرگ ارزهای دیجیتال، اهدافی را در سر دارند که در چند سال گذشته بی سابقه است. در این مقاله این انتقال‌ها را با توجه به نظرات کارشناسان کریپتو بررسی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

ماجرای انتقال ۵۰۰ بیت کوین چیست؟

مارتون با اکانت توئیتری @JA_Maartunn، از نویسندگان و ناظرین بازار CryptoQuant است که اولین بار این جابه‌جایی را فاش کرد. او در توئیت خود اعلام می‌کند که ۵۰۰ بیت کوین که خرید آنها در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ صورت گرفته، به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است. ارزش این کوین‌ها ۹/۶ میلیون دلار است و این تحلیلگر از ابزار SOAB برای تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به این انتقال و مقصد آن استفاده کرده است. لازم به ذکر است که ابزار SOAB برای محاسبه مدت زمانی که یک کوین در یک آدرس خاص نگهداری می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف از جابه‌جایی ۵۰۰ بیت کوین چیست؟

نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط مارتون، احتمال واریز شدن این تعداد بیت کوین به یک صرافی را رد می‌کند. چنین ادعایی به این دلیل است که میزان ورودی صرافی‌هایی بزرگ در زمان این جابه‌جایی، جهش بزرگی را نشان نمی‌دهد بنابراین، هدف این انتقال می‌تواند جابه‌جایی پورتفولیو باشد. این تراکنش‌ها اگر مقصد یک صرافی متمرکز باشد، معمولاً به منظور فروش صورت می‌گیرد. به نقل از والکس، جابه‌جایی و انتقال کوین‌هایی که سال‌های زیادی در یک کیف پول نگهداری می‌شوند، نشانه خوبی برای بازار خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها نیست. البته این امکان وجود دارد که این تراکنش‌ها فقط جابه‌جایی بین کیف پول بیت کوین یک فرد و گروه باشد.

دیگر انتقال‌های بزرگ بیت کوین

مارتون (Maartunn)، در تاریخ ۱۵ اکتبر امسال یک تراکنش ۵۰۰۰ BTC را از یک کیف پول خرید بیت کوین غیر فعال اطلاع رسانی کرده بود؛ موضوعی که روز بعد در ۱۶ اکتبر نیز تکرار شد. در هر دو مورد، کوین‌ها بین ۷ تا ۱۰ سال خریداری و نگهداری شده‌اند که یک ارتباط معنادار را نشان می‌دهد. به طور قطع نمی‌توان گفت که هر دو تراکنش توسط یک نهنگ بیت کوین صورت گرفته اما مارتون می‌گوید: «این موضوع اتفاقی نیست، اما واقعاً یک سرمایه گذار با تجربه در بازار است که می‌خواهد از آن خارج شود».

نهنگ‌های بیت کوین بیدار شده‌اند؟

نهنگ‌ها که تاثیر غیرقابل انکاری بر بازار خرید و فروش بیت کوین و قیمت BTC دارند، تحرکات خود را شروع کرده‌اند. خبر داغ دیگر این است که ۷ کیف پول خرید BTC غیر فعال، در ۱۱ نوامبر شروع به انتقال در مجموع ۳۵۰۰ بیت کوین (هر کدام ۵۰۰ BTC) به کیف پول‌های جدید کرده‌اند. فرمت آدرس این کیف پول‌ها از P2PKH به P2SH تغییر کرده و ارزش بیت کوین‌ها معادل ۶۰/۶ میلیون دلار است. کارمزد تراکنش‌ یکی از این ۵۰۰ BTC فقط ۰/۰۰۰۱۱۳۸۳ BTC یا ۲/۰۰ دلار بوده است. هر یک از این ۷ آدرس، ۵۰۰ بیت کوین را برای حدود ۱۱ سال نگهداری کرده و این تراکنش‌ها اولین معامله آنها از سال ۲۰۱۱ تا به امروز است. این اطلاعات توسط محقق و توسعه دهنده بلاک چین، کیریل کرتوف (Kirill Kretov)، در یک پست لینکدین منتشر شده است. به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها بیدار شده‌اند و هدفشان شاید خروج از بازار یا شوک به آن باشد تا خرید و فروش بیت کوین به اوج برگردد.

آینده بیت کوین چگونه است؟

با توجه به اخبار و اطلاعات فاش شده، به نظر می‌رسد که بسیاری از نهنگ‌های ارز دیجیتال شروع به فروش یا جابه‌جایی دارایی خود کرده‌اند. هدف از این تراکنش‌ها به طور دقیق مشخص نیست اما قطعاً می‌تواند بر بازار خرید و فروش بیت کوین و حتی قیمت ‌‌BTC تاثیر گذار باشد. این موضوع می‌تواند به دلیل نوسان و افت قیمت‌ پادشاه ارزهای دیجیتال باشد. بنابراین، آینده مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا پادشاه کریپتو به روند صعودی باز خواهد گشت یا خیر. برای اطلاع از قیمت بیت کوین به صرافی Wallex مراجعه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها