|

اهمیت استفاده از بالم در حفظ سلامت پوست لب

بالم لب، وسیله‌ای برای رساندن مواد مغذی، رطوبت و چربی به پوست لب و حفظ سلامت آن است.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اعضا در حفظ جلوه زیبای چهره، لب و سلامت پوست آن است. هر فردی که لب‌هایی نرم، بدون خشکی و خوش‌رنگ داشته باشد به همان میزان اعتماد به نفس بیشتر و چهره شاداب‌تری نیز دارد. پوست این ناحیه بسیار نازک و فاقد غدد چربی و رطوبت بوده و به همین علت حساس‌تر بوده و دربرابر عوامل مضر، آسیب پذیرتر است و این از دلایلی است که موجب رسیدگی بیشتر به آن می‌شود. بالم لب از رایج‌ترین محصولات برای مراقبت از لب است. فروشگاه‌های اینترنتی گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید بالم لب به آن‌ها مراجعه کنید.

مراقبت از پوست لب با بالم لب

images_1669796155.jpg

بالم لب محصولی رطوبت‌رسان است که از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان محافظت کرده و دارای عصاره‌ها و اسانس‌های متفاوت است. درصد زیادی از بافت این محصول از موم عسل ساخته شده است و به سبب داشتن روغن‌های مفید و چرب از خشکی و ترک‌خوردگی پوست جلوگیری می‌کند. وظیفه دیگر بالم‌ لب‌ها رساندن مواد مغذی برای پوست لب به سبب داشتن روغن‌هایی نظیر زیتون، نارگیل، بادام و موادی مانند شی باتر، توت فرنگی و کیوی است.

اگر تا به حال از بالم لب استفاده کرده باشید می‌دانید که با وجود شباهتی که از لحاظ بافت و شکل و بسته‌بندی با رژ لب دارد، اما در اصل رژ لب بیشتر به منظور زیبایی و آرایش استفاده می‌شود، اما بالم لب، وسیله‌ای برای رساندن مواد مغذی، رطوبت و چربی به پوست لب و حفظ سلامت آن است. مواد تشکیل‌دهنده بالم لب‌ها شامل وازلین، موم عسل، رنگ، اسانس، انواع ویتامین و مواد مغذی و SPF است.

 

حفظ سلامت پوست لب بدون دردسر

images_1669796148.jpg

این گمان اشتباهی است که فکر کنید بالم لب را تنها می‌توانید از بازار و به صورت آماده تهیه کنید، بلکه می‌توانید با صرف کم‌ترین هزینه و داشتن کم‌ترین دردسر، بالم لب خانگی تهیه کرده و استفاده کنید. البته این نکته را درنظر داشته باشید که گاهی برخی محصولات لب مانند بالم لب هیدرودرم حاوی عصاره‌های مفید و ویتامین‌های لازم برای پوست لب بوده و می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر شما نیز از طرفداران ماسک‌ها و محصولات خانگی هستید در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از آن‌ها را که می‌توانید برای سلامت پوست لب از آن استفاده کنید، به شما معرفی کنیم.

مورد اول ترکیب موم عسل، عسل، روغن نارگیل و ویتامین ای است که می‌توان آن‌ها را باهم حرارت داد و مخلوط کرد، سپس در انتها ویتامین E را اضافه کرد و به ظرف مناسبی انتقال داد و به عنوان بالم و در مواقع لزوم از آن استفاده کرد.

مورد دوم ترکیب موم عسل، روغن کرچک، روغن گل سرخ و کره کاکائوست که برای تهیه ابتدا موم، روغن و کره را روی حرارت باهم مخلوط کرده و سپس برای اسانس و عطر آن از روغن گل سرخ استفاده می‌کنیم.

مورد سوم ترکیب موم عسل، توت فرنگی و روغن آفتابگردان است که مناسب طرفداران بالم لب‌های میوه‌ای است. برای تهیه آن باید توت فرنگی را کاملا له کنید و سپس با موم و روغن روی حرارت به حدی مخلوط کنید که کاملا یک‌دست شود و سپس به ظرف مناسب انتقال می‌دهیم و استفاده می‌کنیم.

مورد چهارم  ترکیب شی باتر، عسل، موم عسل و روغن نارگیل است که برای تهیه باید آن را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا مخلوط شوند. در انتها می‌توانید اسانس مدنظر خود را به ترکیب اضافه کنید تا طعم و بوی جذابی داشته باشد.

مورد پنجم ترکیب روغن نارگیل، روغن زیتون، موم عسل، شی باتر و اسانس پرتقال است که برای مخلوط شدن نیاز به حرارت ملایم دارند.

این‌ها تنها موارد اندکی بودند که نام برده شد، اما در نظر داشته باشید که تعداد این ترکیبات محدودیت ندارد و شما برای تهیه یک بالم لب خانگی از بی‌نهایت ماده و ترکیب می‌توانید استفاده کنید.

 

استفاده نامحدود از بالم لب

images_1669796131.jpg

جدا از بحث‌های گفته شده، باید بدانیم که استفاده از بالم لب و رسیدگی به پوست لب، تنها محدود به بانوان یا افراد جوان نیست، بلکه همه افراد اعم از آقا، خانم، پیر و جوان می‌توانند از این محصول استفاده کنند. تا جایی که برخی برندها اقدام به تولید محصول اختصاصی کرده‌اند. بالم لب بیول یکی از این موارد است که دارای دو نوع مختلف بالم لب برای آقایان و بانوان بوده و سعی بر رفع نیاز تمام افراد جامعه دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها