|

آموزش محاسبه وزن میلگرد قائم

میلگرد یکی از عناصر اساسی در ساخت سازه‌های فولادی و بتنی است. این مقطع فولادی به دلیل کاربرد زیادی که در ساخت و ساز دارد، توسط کارخانجات…

لینک کوتاه کپی شد

میلگرد یکی از عناصر اساسی در ساخت سازه‌های فولادی و بتنی است. این مقطع فولادی به دلیل کاربرد زیادی که در ساخت و ساز دارد، توسط کارخانجات مختلفی به تولید می‌رسد. میلگرد قائم، یکی از مشهورترین مقاطع فولادی موجود در بازار است که شرکت قائم پروفیل رازی آن را تولید می‌کند. وزن میلگرد قائم رازی یکی از فاکتورهای موثر برای انتخاب این محصول جهت استفاده در ساختمان است.

همچنین بهتر است بدانید که وزن آهن آلات و محصولات فولادی بر قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال قیمت میلگرد سایز ۱۸ نسبت به میلگرد ۲۴ ارزان‌تر است، زیرا وزن کمتری دارد. از سویی وزن نهایی سازه در گرو انتخاب عناصر سازنده آن خواهد بود، هرچه آهن‌آلات به کار رفته در یک ساختمان سبک‌تر باشند، وزن نهایی آن کمتر خواهد شد. به همین دلیل آشنایی با نحوه محاسبه وزن میلگرد قائم بسیار مهم است. 

به طور مثال پس از محاسبه وزن میلگرد 10 قائم رازی به راحتی میتوان قیمت میلگرد 10 در آهن اسپات را به صورت لحظه ای استعلام و اقدام به خرید نمایید.

محاسبه وزن میلگرد قائم

معرفی کارخانه میلگرد قائم رازی 

کارخانه تولید میلگرد قائم رازی اصفهان، در شهرستان شهرضا قرار دارد. این کارخانه به تولید میلگرد در سه گرید A2، A3 و A4 می‌پردازد. این میلگردها از نظر وزنی با یکدیگر تفاوت‌ زیادی ندارند اما کاربرد آن‌ها بر اساس شکل آج‌هایشان کمی متفاوت است. میلگردهای نوع A4 در کارخانه‌های کمی در ایران تولید می‌شوند،‌ اما به دلیل درگیری خوبی که با بتن ایجاد می‌کنند، می‌توانند در ساختمان‌سازی عملکرد بهتری داشته باشند.

این میلگردها در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید می‌شوند و می‌توانند بخش قابل توجهی از نیازهای بازار را تامین کنند. برای خرید محصولات فولادی و آهن آلاتی همچون میلگرد قائم رازی می‌توانید از وبسایت آهن اسپات کمک بگیرید. 

روش تولید و مشخصات فنی میلگرد قائم رازی

میلگردهای تولید شده در شرکت قائم رازی، با روش نورد گرم تولید می‌شوند. در این روش ابتدا شمش‌ها را به دمای ذوب می‌رسانند و سپس در دستگاه نورد، آن را تحت فشار و کشش قرار می‌دهند تا به شکل استوانه باریک توپر درآید. در نهایت مراحل آج‌گذاری انجام می‌شود.

 فرآیند تولید با برش زدن میلگردها به اندازه‌های ۶ یا ۱۲ متری به پایان می‌رسد. میلگردهای قائم به دو صورت شاخه‌ای و کلافی به فروش می‌رسند که در هر دو حالت، وزن میلگرد قائم عاملی اثرگذار بر قیمت آن است. برای اطلاع از بهای این محصول، می‌توانید با کارشناسان سایت آهن اسپات در ارتباط باشید. 

محاسبه وزن میلگرد قائم

پیش از اقدام به خرید این میلگرد، بهتر است بدانید که میلگردهای شرکت قائم رازی اصفهان، درصد کربن بالایی دارند و به همین دلیل، خمش‌پذیری و جوش‌پذیری پایینی دارند. در عوض استحکام این محصولات برای استفاده جهت بتن ریزی و فونداسیون ساختمان بسیار بالاست. در نهایت، وزن میلگرد قائم در عین قرار گرفتن در بازه جدول اشتال، سبک است و با وجود ایجاد سازه‌ای مستحکم، باعث افزایش بی‌رویه وزن نخواهد شد. 

محاسبه وزن میلگرد قائم رازی

از آن‌جایی که وزن میلگرد قائم رازی در فاکتورهای مهمی همچون قیمت محصول، وزن سازه نهایی و استحکام ساختمان بسیار مهم است، بهتر است با روش‎‌های محاسبه وزن این محصول آشنایی داشته باشید. میلگرد قائم در اندازه‌های ۱۲ متری به بازار عرضه می‌شود، به همین دلیل وزن این محصول را بر مبنای این ابعاد تعیین می‌کنند. 

جدول وزن میلگرد قائم رازی (بر اساس شاخه ۱۲ متری)

سایز میلگرد

۸

۱۰

۱۲

۱۴

۱۶

۱۸

۲۰

۲۲

۲۵

۲۸

۳۲

وزن بر حسب کیلوگرم(kg)

۵

۷.۸

۱۰.۶

۱۳.۷

۱۷.۵

۲۲.۷

۲۸.۵

۳۵.۵

۴۵.۹

۵۸

۷۵

 

بر اساس این جدول، می‌توانید وزن سایزهای محصولات مختلفی که در کارخانه قائم رازی شهرضا تولید می‌شوند را ببینید. این اعداد توسط خود کارخانه تولید کننده اعلام شده‌اند و به همین دلیل، نسبت به محاسبات دستی سندیت بیشتری دارند.

برای اطلاعات بیشتر درباره وزن میلگرد قائم و نحوه محاسبه آن به وبلاگ آهن اسپات مراجعه نمایید.

وزن میلگردهای استاندارد تولید شده در این شرکت، با این اعداد مطابقت کامل دارد و قیمت آن‌ها نیز بر اساس همین اعداد تعیین می‌شود. در صورتی که با توجه به جدول بالا، تمایل به خرید محصولات این کارخانه دارید، می‌توانید به سایت آهن اسپات مراجعه کنید و مراحل خرید آنلاین محصول را انجام دهید. 

قیمت میلگرد قائم رازی

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، وزن میلگرد قائم رازی بر قیمت این محصول بسیار اثرگذار است؛ با این حال بهتر است بدانید که تنها فاکتور تعیین کننده در این میان، وزن نخواهد بود!

قیمت نهایی محصول تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد. به عنوان مثال شرایط اقتصادی و سیاسی می‌تواند بر قیمت فولاد خام و در نتیجه محصولات فولادی موثر باشد.  همچنین عواملی مثل شکل آج‌ها می‌تواند روی قیمت میلگرد قائم موثر باشد؛ زیرا شکل آج‌ها می‌تواند روی درگیری میلگرد با بتن تاثیرگذار باشد.

وزن میلگرد قائم چقدر است؟

به دلیل تنوع معیارهای قیمت‌گذاری، نیاز به مرجعی معتبر برای استعلام قیمت به روز محصولات فولادی از جمله میلگرد کاملا حس می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت آهن اسپات، وارد بخش میلگرد شوید و از این بخش، قیمت انواع میلگرد از جمله محصولات کارخانه قائم را مشاهده کنید. همچنین در صورت تمایل به مشاهده محصولات کارخانه قائم می‌توانید از قسمت کارخانجات در صفحه اصلی سایت، وارد صفحه اختصاصی این شرکت در آهن اسپات شوید. 

استعلام قیمت میلگرد و خرید از آهن اسپات

میلگرد قائم، در گریدهای مختلف و سایزهای متنوع تولید می‌شود. وزن این محصول، بر اساس معیارهایی همچون قطر، نوع فولاد و طول محصول تعیین می‌شود.

با این حال بهتر است به جای محاسبه دستی وزن میلگرد قائم، از جدول وزنی استفاده کنید. با استفاده از مقادیر این جدول می‌توانید درباره اینکه آیا این نوع میلگرد انتخاب خوبی برای سازه شما هست یا نه تصمیم بگیرید. به طور مثال بعد از محاسبه وزن میلگرد 12 به راحتی میتوانید برای خرید میلگرد سایز 12 ( ahanspot.com/cat/round-bar/12/ ) از آهن اسپات اقدام کنید.

در نهایت،‌ بهتر است بدانید که محاسبه قیمت میلگردهای قائم با استفاده از فاکتور وزن ممکن است، اما بهتر است به جای این کار وارد سایت آهن اسپات شوید و قیمت‌ها را به صورت به روز و دقیق از این سایت دریافت کنید تا از هرگونه خطا جلوگیری شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها