|

چند خبر جدید از رتبه بندی معلمان؛ احکام فرهنگیان چه زمانی صادر خواهد شد؟

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد که 35 درصد فوق‌العاده معلمان در حقوق آذر اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ طرح رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی رتبه بندی معلمان می پردازیم.

قرار است که رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای فرهنگیان اعمال شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش، حقوق معلمان با اجرای این قانون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه ۴ آذر گفته بود که رتبه‌بندی صدور احکام آموزشیار معلم برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده و وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است.

براساس اظهارات صادق ستاری‌فرد، برای معلمان تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده و مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

طبق گفته‌های سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، خالص دریافتی ماه آذر فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم هشت ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز دو ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب سه ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

یکشنبه گذشته ۱۳ ماه آذر، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرده بود که احکام رتبه بندی معلمان تا پایان ماه صادر می‌شود و بر همین اساس معوقات هشت‌ماهه معلمان پرداخت خواهد شد.

فردای آن روز یعنی دوشنبه ۱۴ آذر سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته که بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها