|

سفر به دو شهر ساحلی کوش آداسی و مارماریس ترکیه را از دست ندهید

اگر برای شرکت در تور کوش آداسی و یا تور مارماریس نوروز دچار تردید شده اید این مقاله ما رو از دست ندید

لینک کوتاه کپی شد

آیا قصد دارید امسال نوروز به ترکیه سفر کنید؟ چه شهری را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنید؟ مارماریس و کوش آداسی از جمله بهترین شهرهای ساحلی در ترکیه هستند که هر سال جمع زیادی از توریست‌های خارجی را میزبانی می‌کنند. اگر برای شرکت در تور کوش آداسی و یا تور مارماریس نوروز دچار تردید باشید، کدام را ترجیح می‌دهید؟ مطمئنا هر شهری که آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری بیشتری داشته باشد، انتخاب اول شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را از بین این دو شهر انتخاب کنید، در اینجا مقایسه کوتاهی بین آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری آن‌ها انجام داده‌ایم. با ما همراه باشید.

5

مقایسه آب و هوای کوش آداسی و مارماریس

بیشتر مناطق ساحلی در ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند که زمستان مرطوب و معتدل و تابستان گرم و خشک دارند. البته دمای هوا در مارماریس و کوش آداسی تا حدودی با هم تفاوت دارد.

آب و هوای مارمایس

این شهر ساحلی آب و هوای مدیترانه ای با تابستان گرم و خشک و زمستان معتدل دارد. وقتی در تور مارماریس نوروز به این شهر سفر می‌کنید، از میزان سرمای زمستان کم شده است و می‌توانید از رفتن به ساحل لذت ببرید. دمای هوای این شهر در گرمترین روز سال به 35 درجه سانتیگراد می‌رود و حتی در زمستان و ماه ژانویه سردترین روز آن 6 درجه سانتیگراد را ثبت می‌کند. پس خیلی نگران سرد شدن هوای مارماریس در ایام نوروز نباشید. همین که یک ژاکت و لباس گرم همراهتان باشد، حتی در زمان شب هم می‌توانید به کنار ساحل بروید و در جشنواره‌های شبانه شرکت کنید.

بیشتر روزهای بارانی این شهر به ماه ژانویه مربوط می‌شود و در روزهای اول بهار آفتاب همچنان بر فراز آسمان خواهد بود.

آب و هوای کوش آداسی

کوش آداسی هم یک شهر ساحلی در غرب ترکیه است که همانند مارماریس آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. بیشتر روزهای سال در کوش آداسی آفتابی است و بیشترین بارش‌ها در پاییز اتفاق می‌افتد. بنابراین نباید برای تور کوش آداسی نوروز 1402 نگران بارانی شدن هوا باشید.

در ایام تعطیلات نوروز همانند شهر مارماریس می‌توانید با پوشیدن لباس گرم حتی در شب‌ها هم به کنار ساحل بروید. روزهای این شهر در ابتدای بهار معتدل است و احساس سرما نخواهید داشت.

از نظر آب و هوایی بین کوش آداسی و مارماریس تفاوت زیادی وجود ندارد و حتی اگر طبع سرد دارید و به جاهای گرم علاقمند هستید، نمی‌توانیم یکی از این دو شهر را پیشنهاد دهیم. در هر صورت باید جاذبه‌های گردشگری دو شهر را هم با یکدیگر مقایسه کنید تا انتخاب بهتری برای ایام نوروز داشته باشید.

مقایسه کوش آداسی و مارماریس از نظر جاذبه‌های گردشگری

در شهرهای مارماریس و کوش آداسی مکان‌های توریستی زیادی از ابعاد تاریخی، گردشگری، تفریحی و ... وجود دارد. برای مقایسه بهتر بین این دو شهر، بهترین جاذبه‌های گردشگری هر یک را با هم مقایسه می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری در کوش آداسی

از جمله مکان‌های دیدنی در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. جزیره کبوتر

جزیره کبوتر از بقایای یک قلعه تجاری در قرن سیزدهم است که 350 متر طول دارد و در بندر کوش آداسی در میان آب‌ها به صورت یک جزیره کوچک، واقع شده است. اینجا برای بسیاری از گردشگران خارجی محبوبیت زیادی دارد، زیرا نه تنها از نظر تاریخی مهم است، بلکه محلی برای استراحت و تفریح نیز محسوب می‌شود. شما می‌توانید در کنار دریا قدم بزنید، از غروب آفتاب ساحل لذت ببرید و برای خوردن نوشیدنی و غذا به رستوران یا کافه‌های نزدیک جزیره بروید.

4

2. ساحل بانوان

دومین جای دیدنی که در تور کوش آداسی حتما از تماشای آن لذت خواهید برد، ساحل بانوان است. این ساحل تنها 2 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و یکی از پربازدیدترین سواحل شهر محسوب می‌شود. ورزش‌های آبی، صندلی‌های آفتاب‌گیری و چتر به همراه کافه، رستوران و فروشگاه می‌تواند خاطره تفریح در سواحل بانوان را برای همیشه در ذهن‌تان قرار دهد.

این ساحل آرامش خاصی دارد که حتما در ایام تعطیلات نوروز از قدم زدن در آن لذت می‌برید.

3. شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یک پارک ملی با کوه‌های فوق‌العاده زیبا و دیدنی است که چشم اندازه خیره‌کننده‌ای از خط ساحلی دارد. اغلب کسانی که به دیلک می‌آیند، شنا، آفتاب‌گرفتن، بازدید از غار زئوس و کوهنوردی را در برنامه تفریح خود قرار می‌دهند. جزیره دیلک می‌تواند برای سفره یک روزه شما فوق‌العاده جذاب و به یاد ماندنی باشد.

4. افسس

از دیگر زیبایی‌های شهر کوش آداسی است که حتما در تور نوروزی خود از آن دیدن کنید. افسوس در سواحل ایونیا قرار دارد. این شهر باستانی به قرن 10 قبل از میلاد برمی‌گردد که توسط یونانی آتیک و یونانی‌های یونی ساخته شده است. اگر به دیدن آثار تاریخی علاقه زیادی دارید، می‌توانید از این بنای شگفت‌انگیز دیدن کنید. در اینجا قسمت‌هایی مثل معبد آرتمیس و کتابخانه سلسوس شما را مجذوب خود می‌کند.

5. پارک آبی آکوا فانتزی

آیا به ورزش‌ها و سرگرمی‌های آبی علاقه‌ای دارید؟ پارک آبی آکوا فانتزی هم یکی دیگر از دیدنی‌ها برای تور کوش آداسی نوروز خواهد بود. در این پارک فوق‌العاده جذاب می‌توانید به استخر بروید، از سرسره‌های مختلف آبی استفاده کنید و همراه خانواده و فرزندان یک روز عالی را در پرونده سفر خود ثبت کنید. در اینجا تعدادی هتل نیز وجود دارد که می‌توانید برای اقامت در این باشید.

6. بازار کوش آداسی

مگر می‌شود به ترکیه بروید و به فکر خرید کردن نباشید؟ قطعا یکی از برنامه‌های هر کسی که به شهر کوش آداسی سفر می‌کند، خرید وسایلی است که هر جایی نمی‌تواند آن‌ها را پیدا کند. بازار کوش آداسی در هر ساعتی از شبانه‌روز باز است. شما می‌توانید در بازار این شهر از لباس گرفته تا فرش، زیورآلات و سرامیک را خریداری کنید. پیشنهاد می‌دهیم در زمان شب به بازار بروید.

3

7. کارائوکه بار

بار کارائوکه شان در تور کوش آداسی نوروز می‌تواند یک شب به یادماندنی را برای شما به همراه خانواده یا دوستانتان رقم بزند. اگر چند روز را به گشت و گذار در شب و جاذبه‌های توریستی در اطراف شهر گذراندید، حتما برای رفع خستگی، یک شب را هم در کارئوکه بارشان بگذرانید. در اینجا جشن‌هایی همراه با پایکوبی و آواز برگزار می‌شود. این مکان یکی از بهترین جاهای آداسی برای زوج‌های جوان است.

8. مسجد ایسابی

در شهر کوش آداسی مکان‌های زیادی برای بازدید و سرگرمی وجود دارد. پس حتی اگر در تمامی طول سفر در اینجا شهر بمانید، جای نگرانی نیست، چون اصلا حوصله‌تان سر نمی‌رود. یکی از بهترین مکان‌ها در این شهر، مسجد ایسابی است که به قرن چهاردهم برمی‌گردد. ساختمان و معماری این مسجد واقعا زیبا و چشم‌نواز است و به سبک اسلامی – آناتولی ساخته شده است. 

جاذبه‌های گردشگری در مارماریس

حالا که جاذبه‌های گردشگری در کوش آداسی را بررسی کردیم، برای مقایسه با شهر مارماریس باید از جاذبه‌های گردشگری شهر دوم هم مطلع باشید. به هر حال باید بدانید قرار است در این شهرها با چه چیزی سرگرم شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. فقط برای اینکه بدانید این شهر در 50 سال اخیر چقدر رشد کرده، کافیست بدانید در دهه 1960 جمعیت آن فقط 3000 نفر بود و حالا به بیش از 250 هزار نفر رسیده است.

برخی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی در مارماریس عبارتند از:

1. قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی مربوط به 3 هزار سال قبل از میلاد است. اگر به مکان‌های گردشگری علاقه زیادی دارید، می‌توانید به جزیره کوچک بروید که بین ساحل اصلی و مارینا قرار دارد. این قلعه توسط سلطان سلیمان باشکوه در قرن 16 بازسازی شد.  در جنگ جهانی اول خسارات سنگینی از سوی ناوهای جنگی فرانسه به این ساختمان وارد شد. اما با بازسازی‌هایی که صورت گرفت، اکنون معماری زیبا و چشم‌نوازی دارد. نزدیکی به دریا هم از دیگر جذابیت‌های این قلعه تاریخی است.

2. ساحل Icmeler

ساحل Icmeler هم یکی دیگر از مکان‌های گردشگری در شهر مارماریس است که سرویس‌های زیادی را به توریست‌ها ارائه می‌دهد. این ساحل 15 دقیقه با خلیج مارماریس و تپه‌های پوشیده از کاج فاصله دارد. در واقع ساحل Icmeler یک تفرجگاه افسانه‌ای است که با 500 متر طول می‌تواند فضای دنج برای خلوت شبانه و پیاده‌روی در طی روز باشد. در اینجا امکانات زیادی هم برای سرگرم شدن شما فراهم است. استخر برای شنا، تجهیزات بازی برای کودکان، تعدادی کافه و رستوران در اینجا به چشم می‌خورد.

3. جزیره سدیر (جزیره کلئوپاترا)

اگر در تور مارماریس نوروز 1402 به دنبال جای خلوت می‌گردید، به سراغ جزیره سدیر بروید. اینجا تضاد بین مارماریس مدرن و شلوغ با مارماریس خلوت است. برای رفتن به جزیره کلئوپاترا یا سدیر باید با قایق به روستای چاملی بروید که مسافت نسبتا کوتاه و لذت‌بخشی است. از آنجا که افسانه‌های زیادی در مورد کلئوپاتر و مارک آنتونی در حدود 2 هزار سال پیش وجود دارد، به آن جزیره کلئوپاترا گفته می‌شود.

در این جزیره می‌توانید در کنار ساحل پیاده‌روی کنید و در کنار آب‌های فیروزه‌ای درخشان عکس یادگاری بگیرید.

2

4. پارک ملی مارماریس

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی در این شهر یک استراحتگاه با 30 هزار هکتار است که در خشکی قرار دارد و جزایر خلیج را شامل می‌شود. چشم انداز پارک پر از تپه‌های بلند پوشیده از کاج و اکالیپتوس است. در این پارک حیواناتی از قبیل بز وحشی، گراز، سیاه‌گوش، انواع خرک، شاهین، عقاب و سایر پرندگان زندگی می‌کنند.

وقتی وارد پارک می‌شوید مناظر پانورما شما را شگفت‌زده می‌کند. دوچرخه‌سواری در کوهستان، سوارکاری با اسب و تماشای تئاتر، معبد و ازاره‌های مجسمه از دیگر سرگرمی‌های پارک ملی مارماریس است.

5. مارماریس مارینا

هیچ مکان گردشگری بدون نام مارینا، مجلل نیست، اما بندر مارینا در مارماریس واقعا زیبا و متمایز است. حتی اگر اغراق نکرده‌ باشیم نسبت به تپه‌های پارک ملی جذابیت بیشتری دارد. در اینجا اسکله‌ها آسفالت شده‌اند و به راحتی می‌توانید برای تماشای جنگل‌ها، قایق‌ها و تصاویری از تپه‌های اطراف در آن قدم بزنید.

در تور مارماریس نوروز می‌توانید در این بندر در کافه‌ها و رستوران‌های بندر از خودتان پذیرایی کنید. ساحل غربی رودخانه در امتداد خیابان شلوغ قرار دارد که از قدم زدن در آنجا لذت می‌برید.

6. میدان فواره رقص

یکی از نشانه‌های شهر مدرن مارماریس، میدان جوانان است که با وجود یک فواره مدور، توجه شما را به سمت خود جلب می‌کند. این میدان دو حوضچه دارد که در ساعات‌های 21 و 22 شب نمایش خودکار نور و رقص موسیقی پخش می‌کند. همین فواره رقص نور در شب در مقابل برج ساعت در ضلع شمالی بسیار زیبا و چشم‌نواز است. اگر دوربین عکاسی خوب به همراه دارید می‌توانید در زمان شب عکس‌های زیبا و به یادماندنی بگیرید.

7. ساحل تورونچ

یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگری در تور مارماریس نوروز روستای تورونچ است که به شرق در خلیج مارماریس قرار دارد. این روستای زیبا بر روی یک تپه سنگی و پوشیده از جنگل قرار دارد. در مقابل روستا نیز دریا به چشم می‌خورد که می‌توانید در کنار ساحل آن شنا کنید و از ورزش‌های آبی لذت ببرید.

1

8. تور قایق همه جانبه با ناهار

زیبایی اطراف خلیج مارماریس آنقدر زیاد است که روزهایتان برای گشت و گذار در آن کم می‌آورد. برای بهتر دیدن جذابیت‌های خلیج این شهر می‌توانید از طریق قایق موتور در سواحل آن بگردید. همچنین می‌توانید سوار کشتی شوید و ناهار خود را در کشتی در زیر نور آفتاب و روی عرشه میل کنید.

حرف آخر

به طور کلی در تور مارماریس نوروز و کوش آداسی جذابیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد که انتخاب یکی از این دو شهر را برایتان دشوار می‌کند. همچنین از نظر آب و هوایی، هزینه‌های سفر، کیفیت هتل‌های محل اقامت این شهرها تقریبا شبیه به هم هستند. پیشنهاد می‌کنید سفر خود را دو قسمت کنید تا بتوانید از جاذبه‌های گردشگری هر دو شهر دیدن کنید. برای رزرو تور های ترکیه و دیگر انواع تورهای خارجی به سایت آژانس مسافرتی الفبای سفر  www.alefbatour.com مراجعه کنید. الفبای سفر عرضه کننده انواع تور داخلی و خارجی است. همچنین امکان رزرو بلیط هواپیما و هتل به صورت کاملا آنلاین از طریق سامانه الفبای سفر میسر است.

منبع: الفبای سفر|www.alefbatour.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها