|

تکلیف نهایی افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد

طبق پیش بینی ها حقوق بازنشستگان برای سال 1402، با افزایش 20 درصدی همراه است.

لینک کوتاه کپی شد

بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ساناپرس؛ معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۱۳۵۴ زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق، پرداخت مستمری به ۵۴ هزار بازنشسته را تقبل کند.

به گزارش بانک اول اکبر شیرمحمدی، معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این پرسش که صندوق چقدر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارد، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۴ زمانی که صندوق بازنشستگی تأسیس شد، دولت پیشنهاد داد تا صندوق پرداخت مستمری به ۵۴ هزار بازنشسته را تقبل کند و این رقم را در بودجه سالانه در نظر می‌گیرند.

او افزود: از ۵۴ هزار نفر بازنشسته پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز تنها ۱۸ هزار بازنشسته مستمری دریافت می‌کنند، به طوری که حدود ۱۵۱ بازنشسته و ۳هزار و ۵۴۸ وظیفه بگیر بین ۵۰ تا ۵۲ است از صندوق ما مستمری دوران بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند.

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در عین حال، صندوق بازنشستگی کشوری به ۳۹۷ بازنشسته و ۱۷هزار و ۷۱۵ وظیفه بگیر نیز بیش از ۵۰ سال است که مستمری پرداخت می‌کند.

وی درباره میزان دریافتی بازنشستگان نیز گفت:‌ حقوق تمام بازنشستگان متناسب سازی شده است و از این رو میانگین ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شیرمحمدی اشاره کرد: ۶۲درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از نیروی های آموزش و پرورش مابقی نیز از سایر دستگاه‌های دولتی، قضات، هیأت علمی دانشگاه ها و کارمندان وزارتخانه‌ها هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها