|

از جذابیت های حیات وحش؛ توله های پلنگ بعد کلی بازی با ایمپالای بیچاره لقمه پیچِش کردن

در این ویدئوی ناراحت کننده پلنگ ماده برای یاد دادن شکار به توله هایش یک بره ایمپالا را ربود و زنده در اختیار آن ها قرار داد.

لینک کوتاه کپی شد
8

شایانیوز- همان طور که در این ویدئو خواهید دید پلنگ ماده با شکار یک بچه ایمپالا می خواهد شکار کردن را به توله هایش یاد دهد. داستان از این قرار است که پلنگ ماده و دو توله اش در حال قدم زدن در محوطه‌ای در منطقه حفاظت شده مالامالا بودند. همانطور که به بوته‌زار رسیدند، پلنگ مادر به سمت یک بیشه کوچک رفت و یک بره ایمپالا یک روزه که توسط مادرش در آنجا پنهان شده بود را بیرون آورد. او بره را نکشت بلکه به آرامی به سمت توله هایش برد و ایمپالای زنده را به آن‌ها داد. این کار به منظور آموزش شکار به توله‌ها انجام شد.

ایمپالا که هنوز زنده بود، و هنگامی که از درخت بالا رفت شروع به لگد زدن کرد و به زمین افتاد. قبل از اینکه توله دیگر داخل شود و آن را بگیرد، به سختی زمین را لمس کرد. توله سپس کمی دور شد. چیزی که بعد از آن انجام شد، ۴۰ دقیقه تلاش هر دو توله به نوبت برای کشتن ایمپالا بود. در نهایت یکی از توله‌ها گردنش را گرفت و گاز گرفت و بره مرد.

سپس هر سه پلنگ شروع به تغذیه از لاشه کردند. تماشای این منظره دلخراش بود، اما دیدن اینکه چگونه پلنگ‌ها به توله‌های خود شکار را آموزش می‌دهند بسیار جالب بود.

پلنگ‌ها با گاز گرفتن گردن طعمه و خفه کردن آن با محدود کردن راه نفس کار طعمه را تمام می‌کنند. پس از کشتار، پلنگ‌ها اغلب دیده می‌شوند که طعمه‌های خود را به درختان نزدیک می‌برند. این کار برای دور نگه داشتن سایر شکارچیان و لاشخور‌ها مانند شیر‌ها و کفتار‌ها از طعمه انجام می‌شود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی