|

از جذابیت های حیات وحش؛ گراز تیزپا با سرعت برق و باد از چنگ شیر گریخت و بدجور حالش گرفت

این ویدئو که در حیات وحش ماسایی مارا ضبط شده، حمام گل یک گراز وحشی را نشان می‌دهد که به یک باره مورد حمله یک شیر ماده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد
7

شایانیوز- گراز ها گونه ای از پستانداران هستند که مثل فیل ها، شیر ها و کفتار ها به صورت گله ای زندگی می کنند. تعداد اعضای گله آن ها گاهی اوقات به 50 گراز می رسد. این گروه‌ها شامل گزارهای ماده و گرازهای جوان نر و بچه‌ها هستند که توسط یکی از گراز های قدیمی رهبری می شوند. در فصل پاییز در زمان جفتگیری، نرهای مسن به این گروه می‌پیوندند و پس از جفت‌گیری، ماده به تنهایی زندگی خواهد کرد. گراز ها شناگران ماهری هستند و حس بویایی بسیار قوی ای دارند به طوری که قادرند مواد غذایی موجود در زیر زمین را با استفاده از حس شامه پیدا کنند. ببر، گرگ، پلنگ، خرس، شیر و کفتار شکارچیان طبیعی گرازها هستند. شکارچیان طبیعی بچه گرازهای کوچک معمولا مارهای بزرگ، پرندگان شکاری بزرگ و بسیاری از گربه‌سانان وحشی هستند.

این ویدئو که در حیات وحش ماسایی مارا ضبط شده، حمام گل یک گراز وحشی را نشان می‌دهد که به یک باره مورد حمله یک شیر ماده قرار می‌گیرد. اما گراز تیزپا تمام قدرتش را در دویدن به کار می‌گیرد و از چنگ ماده شیر گرسنه فرار می‌کند. حاضران می‌گویند که این ماده شیر، مدت‌ها گراز نگون بخت را دنبال می‌کرد، تا در نهایت کنار رودخانه رسید و تصمیم گرفت حمام گل بگیرد. اما چیزی نگذشت که حمام گل و استراحتش به هم خورد، ولی کشته نشد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها