|

جدیدترین اخبار از رتبه بندی معلمان دوشنبه 12 دی

احکام رتبه‌بندی برای تمام معلمان حتی بازنشستگان سال 1401 صادر شد اما هنوز برای بازنشستگان سال 1400 حکمی صادر نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تسنیم؛ رتبه‌بندی معلمان سرانجام پس از حدود یک دهه انتظار در مرحله اجرا قرار گرفته است هر چند که هنوز هم رتبه نهایی معلمان تعیین نشده و در جدیدترین وعده مسئولان آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش گفته است «‌از این دی ماه فرآیند تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان انجام خواهد شد و تاکنون 50 هزار نفر از همکاران توسط هیئت‌های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده‌اند.»

به دلیل طولانی شدن فرآیند بررسی، رتبه یک یا همان آموزشیار معلم برای تمام مشمولان رتبه‌بندی صادر و مزایای آن واریز شد تا در ادامه مسیر به تدریج رتبه قطعی معلمان توسط ارزیان اعلام شود.

در بخشنامه "بازنشستگی کارمندان با درخواست شخصی" که مهر ماه امسال توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد، درباره رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته آمده است:

افرادی که از تاریخ 31 شهریور 1400 (اجرای قانون رتبه‌بندی) به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار می‌شوند و احکام بازنشستگی آنها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

اما فرهنگیان بازنشسته سال 1400 از عدم صدور احکام رتبه‌بندی خبر می‌دهند و در دومین تجمع خود مقابل وزارت آموزش و پرورش، خواستار برقراری احکام رتبه‌بندی خود شدند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته در این‌باره گفت: «احکام رتبه‌بندی برای تمام معلمان حتی بازنشستگان سال 1401 صادر شد اما هنوز برای بازنشستگان سال 1400 حکمی صادر نشده است.

سال 1400 پس از اعلام این موضوع که رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 اجرا خواهد شد، بسیاری از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کردند، بنده مدیر یکی از مدارس بودم و 32 سال سابقه داشتم اگر از همان ابتدا می‌گفتند، احکام رتبه بندی در حقوق شامل حال ما نمی‌شود به خدمت خود ادامه می‌دادیم.

نگرانی فرهنگیان بازنشسته سال 1400 این است که به دلیل کمبود بودجه کشور در نهایت مسئولان آموزش و پرورش با وعده اینکه طی دو ماه آینده احکام شما را صادر خواهیم کرد، فرآیند کار را طولانی کرده و به سال آینده موکول کنند.»

در همین ارتباط حجت‌الله بنیادی؛ سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت: مزایای رتبه آموزشیار معلم برای مشمولان برقرار شده و هنوز برای بازنشستگان سال 1400 حکمی صادر نشده است.

وی افزود: از آنجایی که احکام رتبه‌بندی در حکم بازنشستگی افراد تأثیر دارد، در نخستین اولویت به تعیین رتبه نهایی بازنشستگان سال 1400 اقدام خواهیم کرد و احکام رتبه‌بندی آنها براین مبنا صادر خواهد شد تا در پاداش بازنشستگی تأثیر داشته باشد.

بنیادی درباره اینکه احکام رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته سال 1400 در چه تاریخی صادر خواهد شد؟ گفت: تلاش ما این است تا پایان دی ماه احکام را صادر کنیم اما به دلیل آنکه موانع دیگری هم وجود دارد ممکن است کار قدری به تأخیر بیفتد اما اولویت تعیین رتبه نهایی با بازنشستگان سال 1400 است.

وی در ادامه متذکر شد: افرادی که بعد از 31 شهریور 1400 بازنشسته شده‌اند چون آخرین حکم حقوقی آنها مشمول رتبه‌بندی می‌شود، حقوق بازنشستگی، مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره آنها بر مبنای رتبه‌بندی معلمان خواهد بود و از تاریخی که در قانون مشخص شده است، حکم را برای معلمان صادر خواهیم کرد.

بنیادی گفت: حتی افرادی که به اصطلاح روی مرز هستند یعنی 30 شهریور 1400 بازنشسته شده‌اند، حکم جدید آنها مشمول رتبه‌بندی شده و در حقوق بازنشستگی و پاداش تاثیر دارد اما اینکه آیا منطقی است این یک روز تا این حد تفاوت در حقوق ایجاد کند موضوع دیگری است که باید در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان به آن پرداخته شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها