|

نرخ جدید دلار در بودجه سال آینده چقدر است؟

قیمت دلار

هر دلار آمریکا شنبه هفته گذشته در حدود ۳۹ هزار و ۴۸۳ تومان قیمت داشت و حالا با قیمت ۴۰ هزار و ۵۱۴ تومان در بازار دیده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

عملکرد یک هفته‌ای بازار ارز، از افزایش ۳۷۰ تومانی قیمت دلار در طول یک هفته گذشته حکایت دارد.

به گزارش شایانیوز به نقل از خبرآنلاین، قیمت دلار در هفته سوم دی‌ماه یک کانال بالا رفت و در رقم ۴۰ هزار و ۵۱۴ تومان قرار گرفت.

به این ترتیب، عملکرد یک هفته‌ای بازار ارز، از افزایش یک. هزار و ۳۱ تومانی (۲.۶ درصدی) قیمت دلار در طول یک هفته گذشته حکایت دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دلار آمریکا شنبه هفته گذشته در حدود ۳۹ هزار و ۴۸۳ تومان قیمت داشت و حالا با قیمت ۴۰ هزار و ۵۱۴ تومان در بازار دیده می‌شود.

گفتنی است؛ رییس کل جدید بانک مرکزی چندی قبل ضمن رونمایی از سیاست جدید ارزی دولت وعده داده بود تمام نیازهای وارداتی کشور به غیر از ۴۰ ردیف، با دلار ۲۸۵۰۰ تومانی در سامانه نیما تامین خواهد شد. در همین راستا معاون اول رئیس جمهور نیز گفته بود که برای دو سال نرخ ارز برای تامین کالاهای اساسی ثابت باقی خواهد ماند.

بر همین اساس وزیر اقتصاد در خصوص اخرین وضعیت سیاست جدید ارزی دولت و بانک مرکزی و تثبیت نرخ نیما در ۲۸۵۰۰ تومانی، ضمن رد اختلاف نظر با تیم جدید بانک مرکزی در خصوص سیاست‌های جدید ارزی، اعلام کرد: سیاست جدید ارزی با قوت توسط بانک مرکزی دنبال شده و به زودی نتایج آن برای اقتصاد ایران نمایان خواهد شد.

در این میان، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه نرخ دلار محاسباتی در لایحه بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان است، گفت: آنچه که دولت در لایحه بودجه برای نرخ محاسباتی ارز برای محاسبات ارزش گمرکی کالاها پیشنهاد کرده، ۲۳ هزار تومان برای هر دلار است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها