|

رتبه بندی معلمان چند هزار میلیارد بودجه می خواهد؟

بودجه در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن رتبه بندی معلمان 38 هزار میلیارد تومان است.

لینک کوتاه کپی شد

بودجه در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن رتبه بندی معلمان 38 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از حادثه 24؛ فلاحی گفت: در بحث رتبه بندی معلمان هم ۳۸ هزار میلیارد در گذشته اختصاص یافته که ان شاءالله این موارد را آموزش و پرورش بتواند اعمال کند و بحث رتبه بندی دیگر دغدغه ای برای معلمان نباشد.

احمدحسین فلاحی در خصوص اولویت های حوزه آموزش و پرورش که باید در بودجه سال ۱۴۰۲ به آن توجه شود، بیان کرد:‌ با توجه به مسائلی که امسال اتفاق افتاد آسیب پذیری آموزش و پرورش ما را خیلی ها واقف شدند، چراکه سال های گذشته که ما این مشکلات را می گفتیم خیلی متوجه این مسائل نمی شدند، اما فکر می کنم یکی از بخش هایی که به شدت باید مورد توجه قرار گیرد نظام آموزش و پرورش است که در تامین سرانه مدارس، تامین معلم، تامین تجهیزات و امکانات و در بحث نوسازی مدارس و… باید توجه ویژه صورت گیرد، چراکه خیلی ها فهمیدند که این بخش ها کمسو شده است و الان نیاز به توجه دارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در حوزه دانشگاه‌هایمان متاسفانه با اینکه دو سال آموزش در دانشگاه ها غیر حضوری بود و سلف و خوابگاه ها تعطیل بود، اما نمی دانم دولت قبلی چه کار کرده است که اکثر دانشگاه ها با ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان بدهی مواجه بودند و هنوز هم با این بدهی‌ها دست و پنجه نرم می کنند که باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد و فکر و ذهن مدیران ما مشغول بدهی‌ها و مشکلات خوابگاه، غذا و سلف و این موارد نباشد و به کارهای کلان فکر کنند.

وی افزود: یک قسمتی هم در این قضیه وجود دارد که بدهی است که الان آموزش و پرورش در خصوص پاداش بازنشستگان دانشگاه و اساتیدی که بازنشسته می شوند دارد و در صندوق ذخیره فرهنگیان همچنان شاهد بدهی دولت قبل هستیم که باقی مانده است و باید بدهی دولت به آن پرداخت شود و این موارد هم در حوزه دیون آموزش و پرورش است و از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاحی یادآور شد:‌ در بحث رتبه بندی معلمان هم ۳۸ هزار میلیارد در گذشته اختصاص یافته که ان شاءالله این موارد را آموزش و پرورش بتواند اعمال کند و بحث رتبه بندی دیگر دغدغه ای برای معلمان نباشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید دستگاه های دیگر نیز برای تامین معلم در آموزش و پرورش همکاری کنند،‌ چراکه در این خصوص با مشکل مواجه هستیم. تقریبا ۲۶۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی کمبود داریم که این آمار می طلبد در بودجه سال آینده به صورت ویژه دیده شوند.

وی در خصوص نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: نقاط قوت آن را که رئیس جمهور در بحث جلسه علنی بیان کردند که در چه حوزه هایی ویژه دیده شده، اما طبیعتا این بودجه بر اساس توان مالی که دولت در نظر گرفته بسته شده است، لذا مجلس وظیفه دارد که چکش کاری کند و اگر قرار است که در برخی موارد به این بودجه افزوده شود، حتما باید منابعی را کشف و ایجاد کنند که از طریق ‌آن منابع این مصارف را بتوان تامین کند.

فلاحی در پایان تاکید کرد: طبیعتا کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه و پیشنهاداتی که نمایندگان می دهند می تواند مسیرهای بسیاری را برای دولت باز کند تا منابع جدید ایجاد شود. به عنوان مثال معافیت ها و فرار مالیاتی که در برخی قسمت های مختلف داریم می تواند کمک کننده باشد. همچنین تهاترهایی که در بخش نفت، گاز و… انجام می شود می تواند منابع جدیدی باشد که بتوانیم مصارف مورد نظری که احساس می شود را پیش بینی کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها