|

از جذابیت های حیات وحش؛ شیر ها که فکر میکردن تو شکار اوستان به کرگدن حمله کردن اما ...

در این ویدئو خواهید دید که سه شیر نر جوان شانس شان را برای شکار یک کرگدن عظیم الجثه امتحان کردند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کرگدن ها بعد از فیل ها دومین پستاندار بزرگ بر روی خشکی می باشند که متاسفانه در معرض انقراض هستند. کرگدن پنج گونه مختلف دارد که امروزه در نواحی جنوب شرقی آسیا تا آفریقا زندگی می کنند، در حال حاضر سه گونه از این حیوان در معرض خطر جدی انقراض قرار دارد که علت آن شکار بی رویه این حیوان توسط انسان ها می باشد.

قابل توجه ترین خصوصیت ظاهری کرگدن شاخ بزرگش است که از داخل سرش رشد می کند. این شاخ از جنس کراتین است، همان پروتئینی که مو و ناخن بسیاری از حیوانات و همچنین انسان را تشکیل داده است. جالب است بدانید که کرگدن آفریقایی و همچنین کرگدن سوماترایی دارای دو شاخ هستند در حالی که کرگدن هندی و جاوه ای تنها یک شاخ دارند. کرگدن جاوه ای ماده تنها کرگدنی است که فاقد شاخ بوده یا تنها یک برآمدگی کوچک روی بینی اش قرار گرفته است. متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل شکار بی رویه کرگدن، شاخ این حیوان است که به دلایل مختلف در برخی فرهنگ ها آن را ارزشمند می دانند.

در این ویدئو خواهید دید که سه شیر نر جوان شانسشان را برای شکار یک کرگدن عظیم الجثه امتحان کردند و در پایان متوجه شدند که دست به اقدام احمقانه‌ای زده اند. آن‌ها نه تنها موفق به شکار کرگدن نشدند، بلکه مورد حمله گله کرگدن‌ها قرار گرفتند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها