|

مزایا و معایب استفاده از شیرآلات توکار

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب شیرآلات توکار می‌پردازیم و نکات مهمی که در خرید این نوع شیرآلات باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

در اوضاع اقتصادی فعلی که قیمت خانه سر به فلک کشیده، طبیعی است که بیشتر مردم به دنبال خرید خانه‌هایی کوچک و در اصطلاح نقلی باشند. همین موضوع کوچک شدن متراژ خانه‌ها سبب تغییرات بسیاری در دکوراسیون منازل شده است. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که اسباب و ابزارهایشان تا جای ممکن فضای کمی اشغال کند تا بتوانند از خانه خود بیشترین میزان استفاده را داشته باشند.

12

شیرآلات توکار نیز نمونه‌ای دیگر از تجهیزات و وسایلی است که به دلیل قرار گرفتن درون دیوار و اشغال فضایی بسیار کم با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. شیرآلات توکار علاوه براینکه فضای کمی اشغال می‌کنند، جلوه زیبایی نیز به سرویس بهداشتی شما می‌بخشند. 

در ادامه این مطلب به بررسی مزایا و معایب شیرآلات توکار می‌پردازیم و نکات مهمی که در خرید این نوع شیرآلات باید در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

شیرآلات توکار چه هستند؟

شیرآلات توکار برخلاف نوع روکار، هیچ نمود خارجی ندارند و در حقیقت در دیدرس نیستند. به این ترتیب می‌توان گفت که به شیرآلاتی که قطعات و اجزایش درون دیوار کار گذاشته می‌شود و تنها روکش مغزی و اهرم شیر بر روی دیوار قابل رویت است، شیرآلات توکار می‌گویند.

شیرآلات توکار تنها در خانه‌های نوساز قابل نصب و استفاده نیستند، بلکه شما می‌توانید از آن‌ها در خانه‌های قدیمی نیز استفاده کنید. طبیعتا خراب کردن دیوارهای خانه‌های قدیمی هزینه بیشتری برای نصب شیرآلات توکار نیاز خواهد داشت.

نحوه نصب شیرآلات توکار

شیرآلات توکار در خانه‌های قدیمی نیز قابل نصب هستند، اما برای این کار نیاز به افراد متخصص وجود دارد. قبل از نصب شیرآلات توکار، در ابتدا باید یک نقشه لوله‌کشی تهیه شود تا همه لوله‌ها و اتصالات به درستی درون دیوار قرار بگیرند. نکته‌ای که دانستنش به شما کمک می‌کند این است که بیشتر شیرآلات به شکلی مشابه نصب می‌شوند و صرفا ممکن است که تغییرات کمی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

11

مزایای استفاده از شیرآلات توکار

شیرآلات توکار به جز اینکه سبب زیباسازی و لوکس شدن خانه می‌شوند، مزایایی دیگری نیز دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از شیرآلات توکار به کاهش مصرف آب کمک می‌کند.
  • شیرآلات توکار نسبت به سایر انواع شیرها راحت‌تر تمیز می‌شوند.

همچنین، از آنجایی که شیرآلات درون دیوار نصب می‌شوند، یک لایه محافظ نیز دارند که موجب می‌شود شیرآلات کمتر آسیب ببینند و در برابر فرسودگی مقاومت بیشتری داشته باشند.

معایب استفاده از شیرآلات توکار

اگر بخشی از شیرآلات توکار خراب شوند، برای تعمیر آن باید دیوار را خراب کرد که همین موضوع، هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد. با این حال، اگر قسمت بیرونی آن‌ها خراب شود به راحتی قابل تعمیر است. 

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که با توجه به اینکه این نوع شیر داخل دیوار نصب می‌شود، هزینه راه‌اندازی آن به مراتب بیشتر از سایر انواع شیرآلات است. تعمیرات شیرآلات داخلی نیز به سادگی سایر شیرها نیست و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

در هنگام خرید شیرآلات توکار به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه این بخش نکات مهمی که در زمان خرید و نصب شیرآلات توکار باید به آن‌ها توجه کنید را برایتان برشمرده‌ایم:

10

  • هنگام خرید شیرآلات توکار، توجه داشته باشید که برای چه نوع سرویس بهداشتی (ایرانی یا فرنگی) قصد خرید دارید. هر یک از این انواع سرویس بهداشتی شیرآلات مخصوص به خود را دارد.
  • در حین خرید شیرآلات توکار، حتما به مغزی شیر توجه کنید. مغزی شیر باید کیفیت بالایی داشته باشد؛ در غیر این صورت ممکن است که شیر پس از مدتی نشتی دهد و همانطور که در بالا اشاره کردیم، تعمیراتش هزینه بالایی روی دستتان بگذارید.
  • فراموش نکنید که مغزی شیر توکار و کاور رویی بهتر است که از یک برند باشند تا در زمان نصب مشکلی به وجود نیاید.

جمع ‌بندی پایانی

در حال حاضر، با کمی جستجو در بازار متوجه خواهید شد که شیرآلات متنوعی در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه، کیفیت و قیمت هر یک را انتخاب کنید. امیدواریم که نکات گفته شده در این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

شما می‌توانید جهت مشاهده انواع شیرآلات و همچنین، اطلاع از قیمت شیر ظرفشویی، روشویی و انواع تجهیزات ساختمانی به فروشگاه گلزار هوم مراجعه کنید. گلزار اتصال با بیش از ۲۵ سال سابقه در واردات شیرآلات اکنون به عنوان یکی از بزرگترین هولدینگ‌های ساختمانی در زمینه واردات و فروش شیرآلات، وال هنگ، روشویی و کابینت دستشویی، اکسسوری حمام، سردوش های توکار و لوازم جانبی حمام شناخته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها