|

ارزش سهام عدالت جاماندگان چقدر است؟

ارزش سهام عدالت هر فرد جامانده به ارزش ۱۰ میلیون تومان تصویب شده و این ۱۰ میلیون تومان از پرتفوی سهام مختلف است.

لینک کوتاه کپی شد

حسین قربانزاده درباره آخرین تصمیمات تعیین پرتفوی سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: هیات تطبیق مجلس از پرتفوی سهام عدالت جاماندگان ایراد گرفته است و عملا تا زمان رفع ایراد هیات تطبیق مجلس یعنی تشکیل شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تصویب آیین‌نامه انتهای بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ فعلا کاری نمی‌توان انجام داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: اول باید شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل شود و شیوه اجرایی را مصوب کند تا بتوان پرتفوی سهام عدالت را نهایی کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن را هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود، اما هیات تطبیق به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که مطابق قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید این شورا درباره آن تصمیم بگیرد و نه هیات وزیران؛ بنابراین در حال حاضر جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

قربانزاده درباره تفاوت پرتفوی دارندگان سهام عدالت افزود: سه و نیم میلیون افراد جدید دارای سهام عدالت خواهند شد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و حتما پرتفوی این افراد با دارندگان فعلی سهام عدالت متفاوت خواهد بود و اساسا امکان یکسان بودن پرتفوی سهام عدالت بین افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقطعی بیش از ۴۰ شرکت سهمی به عنوان سهام عدالت به افراد واجد شرایط داده شده که امروز دولت دیگر در تعدادی از این شرکت‌ها سهمی ندارد و برخی از این شرکت‌ها اگر دولت سهمی دارد، واگذاری آن‌ها و انتقال سهام آن‌ها به سهام عدالت امکانپذیر نیست.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اساسا دولت دیگر نمی‌توانست مانند سال ۸۵ سهام تخصیص دهد و باید در عین حال که ارزنده بودن این سهام را مد نظر قرار بگیریم، امکان تطبیق آن با سهام عدالت سال ۸۵ وجود ندارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره ارزش سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: درباره ارزش ۱۰ میلیون تومانی این سهام به ازای هر فرد تصویب شده و این ۱۰ میلیون تومان از پرتفوی سهام مختلف است.

قربانزاده در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری این سهام به جاماندگان به امسال می‌رسد، گفت: معلوم نیست، شاید به پایان امسال برسد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها