|

شرح شغل و وظایف نیروی خدماتی

استخدام نیروی خدماتی

یکی از مشاغلی که در حوزه کارگری تعریف می‌شود، فرصت شغلی نیروی خدماتی است. تقریبا هیچ شرکتی را نمی‌توان یافت که در طول حیات کاری خود، به…

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مشاغلی که در حوزه کارگری تعریف می‌شود، فرصت شغلی نیروی خدماتی است. تقریبا هیچ شرکتی را نمی‌توان یافت که در طول حیات کاری خود، به شرح وظایف نیروی خدماتی توجه نکرده باشد. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف، اداره برق و شرکت‌های توزیع برق استان مانند شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، رستوران‌ها و شرکت‌های خصوصی مختلف، تنها برخی از مراکزی هستند که به استخدام نیروی خدماتی نیاز دارند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که: «تا چه اندازه با بازار کار این حرفه و شرح وظایف نیروی خدماتی، در کسب‌وکارهای مختلف آشنایی دارید؟». در این مقاله ضمن بررسی برخی از جدیدترین آگهی‌های استخدام نیروی خدماتی، به شرح وظایف نیروی خدماتی بیمارستان، درمانگاه، شرکت و... خواهیم پرداخت.

شرح شغل نیروی خدماتی

یکی از مشاغلی که در اغلب ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی موردتوجه کارفرمایان قرار دارد، شغل نیروی خدماتی است. برای مشاهده آگهی های استخدام نیروی خدماتی در ادارات دولتی کلیک کنید. خوب است بدانید که نیروهای خدماتی از حداقل حقوق و دستمزد تعیین‌شده در قانون کار برخوردار هستند. همچنین کارگران خدماتی در سازمان‌ها می‌توانند از مزایایی که برای سایر کارکنان سازمان وجود دارد، بهره‌مند شوند.

مهم‌ترین مسئولیتی که در شرح وظایف نیروی خدماتی بانک، درمانگاه و... تعریف شده است، تمیز و پاکیزه نگهداشتن محیط کاری است. همچنین در محیط‌هایی مانند درمانگاه و بیمارستان، وظیفه ضدعفونی نمودن محیط بر عهده نیروی کار خدماتی خواهد بود.

از دیگر مواردی که در شرح وظایف کشیک خدمات در دانشگاه، مدرسه و موسسات آموزشی مشاهده می‌شود، می‌توان به مواردی مانند خاموش کردن چراغ‌ها، منظم نمودن صندلی‌ها و بستن پنجره‌های کلاس بعد از پایان هر کلاس اشاره کرد.

یکی دیگر از وظایف و مسئولیت‌های موردتوجه در شرح وظایف نیروی خدماتی مدرسه، بانک و...، ارائه بهترین سرویس پذیرایی به کارکنان، مراجعه‌کنندگان و میهمانان سازمان است. معمولا کارگران خدماتی که دارای سابقه کار طولانی در این حوزه کاری هستند، چک لیست نظافت و فهرست انجام کارهای روزانه را برای خود تهیه می‌کنند. به شکلی که در پایان هرروز کاری، معمولا گزارش‌های کاری خود را به مسئول مربوطه ارائه می‌دهند.

همچنین مدیریت نمودن درخواست‌های مشتریان شرکت و ارائه راهنمایی‌های لازم به ارباب‌رجوع، معمولا در شرح وظایف نیروی خدماتی در ادارات مشاهده می‌شود. در شرح شغل نیروی خدماتی، توانایی فرد در انجام نظافت‌های منظم و دوره‌ای موردتوجه قرار می‌گیرد.

همچنین کسب‌و‌کارهای مختلف با توجه به معیارهای موردنظر خود، شرایط مختلفی را برای استخدام کارگر خدماتی تعیین می‌کنند. در بخش بعدی ضمن بررسی جدیدترین آگهی‌های استخدام نیروی خدمات، به برخی از وظایف و شرایط استخدامی شرکت‌ها و سازمان‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

شرح وظایف نیروی خدماتی در جدیدترین آگهی‌های استخدامی

با نگاهی به شرح وظایف نیروی خدماتی درمانگاه، رستوران، مدرسه و شرکت‌، درمی‌یابیم که کارگران خدماتی یکی از مهم‌ترین نیروهای کاری در جلب رضایت مراجعه‌کنندگان و مشتریان هستند. ارائه سرویس‌های پذیرایی منظم و باکیفیت، می‌تواند در ایجاد لحظاتی خوشایند برای مشتریان بسیار تأثیرگذار باشد.

این در حالی است که کارکنان و کارمندان در ادارات و شرکت‌های خصوصی، با دریافت سرویس‌های پذیرایی منظم می‌توانند انرژی خود را در طول یک روز کاری حفظ نمایند. به همین دلیل کسب‌وکارهای مختلف با انتشار آگهی‌های استخدامی مانند آگهی استخدام کارگر خدمات، سرپرست خدمات و نیروی نظافتی، می‌کوشند تا بهترین شرایط کاری را در کسب‌وکار خود ایجاد نمایند.

اگر تمایل دارید در شرکت‌های معتبر با حقوق و مزایای مناسب مشغول به کار شوید، می‌توانید با بررسی شرایط استخدام نیروی خدماتی، نسبت به ارسال رزومه خود به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف اقدام کنید. در ادامه، به بررسی برخی از جدیدترین آگهی‌های استخدامی منتشرشده در این حوزه می‌پردازیم.

 استخدام کارگر خدمات در بیمارستان

یکی از بیمارستان‌هایی که اخیرا اقدام به انتشار آگهی‌ استخدام نیروی خدماتی کرده است، بیمارستان چشم‌پزشکی نور نام دارد. در شرح شغل نیروی خدماتی در این مرکز درمانی، موارد زیر موردتوجه قرار گرفته است:

  • انجام امور مرتبط با جابجایی اقلام و تجهیزات
  • انجام گردگیری، امور نظافتی و ضدعفونی نمودن سطوح بیمارستان
  • همکاری در فرآیند تخلیه و بارگیری اقلام

همچنین از شرایط استخدامی موردتوجه در این آگهی استخدامی، می‌توان به داشتن سابقه کار خدماتی در محیط بیمارستان، داشتن حداکثر سن 33 سال و ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان اشاره کرد.

آگهی استخدام پرداخت الکترونیک سامان کیش

یکی از شرکت‌های معتبری که در سال 1401 اقدام به جذب نیروی خدماتی کرده است، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش نام دارد. از شرایط استخدامی عنوان‌شده در آگهی استخدام این شرکت، می‌توان به داشتن حداقل 1 سابقه کاری مرتبط، آشنایی به امور تشریفات اداری و داشتن روابط عمومی بالا اشاره کرد.

استخدام سرپرست خدمات در شرکت کارگزاری مفید

کارگزاری مفید به‌منظور مدیریت امور مرتبط با خدمات و نظافت محل کار، به استخدام سرپرست خدمات و پشتیبانی نیاز دارد. از وظایف و مسئولیت‌های تعریف‌شده برای این موقعیت شغلی، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آموزش کارکنان بخش خدمات و نظافت
  • ارتقای سطح کیفیت خدمات
  • مدیریت امور تشریفات میهمانان
  • انجام نظارت و برنامه‌ریزی برای نظافت ساختمان

خوب است بدانید که داشتن حداقل تحصیلات دیپلم، ارائه کارت پایان خدمت و حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط، از مهم‌ترین شرایط استخدامی در این شرکت هستند.

شرح وظایف نیروی خدماتی شرکت صنایع لفاف زرین

این شرکت اخیرا از بین کارجویان آقا با سن کمتر از 38 سال، برای فعالیت به‌عنوان کارگر خدماتی دعوت به همکاری کرده است. پذیرایی از مدیران، کارکنان و میهمانان شرکت به همراه نظافت روزانه محیط شرکت، از مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌های مورداشاره در این آگهی استخدامی هستند.

استخدام کارمند خدمات در شرکت فلای تودی

گروه آبنوس گشت تهران با نام تجاری فلای تودی، دارای بیش از 250 نفر کارمند و نیروی انسانی است. این شرکت که یکی از کسب‌وکارهای فعال در حوزه گردشگری است، در حوزه تأمین خدمات پرواز، هتل و قطار خارجی فعالیت دارد.

شرکت فلای تودی اخیرا در فرصت شغلی کارمند خدمات، آگهی استخدامی خود را منتشر کرده است. در ادامه برخی از وظایف و مسئولیت‌های مورداشاره در آگهی استخدام نیروی خدماتی در شرکت فلای تودی، آورده شده است:

  •  نگهداری از لوازم و تجهیزات موجود در سازمان
  • آبیاری گل‌ها
  • هماهنگی با حراست در هنگام حضور برای تخلیه و بارگیری اقلام موجود در انبار
  • تهیه لیست خرید اجناس موردنیاز شرکت
  • جابجایی اسناد و مدارک
  • انجام امور مرتبط با پذیرایی از میهمانان

استخدام نیروی خدماتی در آپ

شرکت آسان پرداخت (آپ) که در حوزه خدمات پرداخت فعالیت دارد، یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اخیرا آگهی استخدام نیروی خدماتی را منتشر کرده است. این شرکت برای انجام امور پذیرایی و خدمات، از کارجویان آقا با تجربه کاری مرتبط و کارت پایان خدمت، دعوت به همکاری کرده است. همچنین داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، از دیگر شرایط استخدامی موردتوجه در شرکت آپ است.

جمع‌بندی

نیروی خدماتی و نظافت می‌تواند ضمن ارتقای بهداشت محل کار، به ایجاد تجربه خوشایند برای کارکنان و مشتریان شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک نماید. در این مقاله، به معرفی شغل کارگر خدماتی پرداختیم. همچنین با شرح وظایف نیروی خدماتی در کسب‌وکارهای مختلف، به برخی از جدیدترین آگهی‌های استخدامی شرکت‌های معتبر در سال 1401 نگاهی انداختیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی