|

چه تعداد احکام قطعی رتبه بندی معلمان صادر شده است؟

صادق ستاری فرد: تا کنون 930 هزار پرونده رتبه‌بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده و 130 هزار نفر نیز نو معلم هستند.

لینک کوتاه کپی شد

صادق ستاری فرد، معاون وزارت آموزش و پرورش افزود: احکام قطعی 411 هزار نفر صادر شده است که 66 هزار و 263 نفر بازنشسته و 345 هزار و 607 نفر شاغل هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا 5 گفت: در رتبه یک 31 هزار و 592 نفر رتبه دو، 81 هزار و 28 نفر رتبه سه، 218 هزار و 581 نفر رتبه چهار، 13 هزار و 168 نفر رتبه پنج، 1238 نفر، ساماندهی شدند.

ستاری فرد گفت: تا پایان سال رتبه‌بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه‌شنبه 9 اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ 8 اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب 24 هزار و 694 نفر آموزگار ابتدایی، 2332 نفر آموزگار استثنایی و 992 آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع 28 هزار و 17 نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره منابع آزمون، عنوان کرد: از همه جوانان علاقه‌مند به حوزه تعلیم و تربیت برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت می‌کنیم، حیطه‌های آزمون تغییرات جدی دارد و به سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده است و شفافیت در آزمون کتبی و فرایند ارزیابی را داریم به گونه‌ای که منابع آزمون نیز به صورت مشخص و شفاف به داوطلبان معرفی می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: تا کنون انتخاب شغل‌محل‌ها به گونه‌ای بود که داوطلب می‌توانست یک یا دو کد رشته‌محل را انتخاب کند اما در آزمون جدید می‌تواند سه کد رشته‌محل را انتخاب کند و اگر در رشته‌محل اول انتخاب نشد، دو مورد بعدی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موارد امتیازآور به صورت شفاف در مصاحبه اعلام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم از ظرفیت ارزیابان حرفه‌ای و نیروهای خارج از بوم استان استفاده کنیم. طبق قانون حداقل سن 20 سال تمام و حداکثر سن 40 سال تمام است. در آزمون پیش رو تفکیکی بین دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد نکردیم و فرد با هر دو مدرک می‌تواند تا سقف 40 سال در آزمون شرکت کند؛ بنابراین فرصت مناسبی برای حضور دهه شصتی‌ها در آزمون وجود دارد و تلاش می‌کنیم با افزایش گستره داوطلبان افراد متخصص را شناسایی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است که مدت فعالیت تمام‌وقت در مراکز آموزشی و تربیتی از سقف سن کسر می‌شود و این در آزمون لحاظ خواهد شد.

ستاری فرد بیان کرد: در آزمون 1400، 70 درصد افرادی که شرکت کردند و پذیرفته شدند فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد بودند. از سوی دیگر در آزمون «تیمز» و «پرلز» در حوزه سواد خواندن و عملکرد ریاضی و علوم وضعیت دانش‌آموزان بسیار ضعیف است‌.

وی ادامه داد: تا به امروز افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، برنامه‌ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی داشتند بنابراین در آزمون جدید نسبت به بسط رشته‌ها در سه سطح علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه اقدام کردیم تا زمینه برای حضور دانش‌آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود. البته در مرحله مصاحبه ارزیابی دقیق انجام خواهد شد مثلاً در حیطه تخصصی، بازی‌وار سازی مفاهیم ریاضی و علوم، توانایی قصه‌گویی، شعرخوانی، داستان‌خوانی، تلاوت قرآن، اجرا و طراحی بازی در مصاحبه بررسی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های برقراری ارتباط و تعامل مؤثر با دانش‌آموزان، مثبت‌اندیشی، خلاقیت، تسلط بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و در مجموع 23 شاخص در مصاحبه رصد می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: حافظان درجه یک تا 5 قرآن فارغ از رشته تحصیلی با شرط داشتن مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدنصاب نمره تغییر کرده است، بیان کرد: در گذشته 50 درصد نمره نفر اول ملاک حدنصاب بود اما در آزمون پیش رو میانگین نمره سه نفر اول به عنوان حدنصاب قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند به مرحله مصاحبه وارد شوند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 9 هزار و 700 صندلی خالی ماند و خواستیم تکمیل ظرفیت بگذاریم که نمرات منفی بود و این هم به دلیل محدودیتی بود که برای حضور نخبگان ایجاد کرده بودیم.

ستاری فرد گفت: سهم آزمون کتبی 40 درصد و سهم مصاحبه 60 درصد خواهد بود و فرصت گزینش نیز افزایش خواهد یافت. در نیمه تیر نتایج نهایی آزمون استخدامی اعلام می‌شود و فرصت گزینش برای بررسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و فرصت سه ماهه خواهند داشت.

وی متذکر شد: قبولی نهایی سخت اما ورودی آسان‌تر است و تعداد رشته‌های بیشتری می‌توانند وارد شوند و مرحله ارزیابی و مصاحبه را سخت‌تر بررسی خواهیم کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی