|

چند خبر تازه از رتبه بندی معلمان امروز شنبه 13 اسفند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس: همه ادارات آموزش و پرورش سراسر استان حتی در روزهای تعطیل به صورت جدی پیگیر تأیید رتبه‌ها و صدور احکام هستند.

لینک کوتاه کپی شد

محمد خلیل عسکری در گردهمایی مدیران رصد، ارزیابی و تیم‌های پیشرفت مدرسه کانون‌های بسیج فرهنگیان سراسر استان در شیراز افزود: هم اکنون همه ادارات آموزش و پرورش سراسر استان حتی در روزهای تعطیل به صورت جدی پیگیر تأیید رتبه‌ها و صدور احکام هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تبعیت از ولی فقیه یکی از راهبردی‌ترین برنامه‌های اجرایی در نظام جمهوری اسلامی است که با بهره‌گیری از اندیشه‌های ارزشمند امام خمینی (ره) توانست انقلاب را از چالش‌های فراوان عبور دهد.

وی گفت: آموزش و پرورش در این راستا به عنوان راهبردی‌ترین و اصلی‌ترین مولد سرمایه اجتماعی می‌تواند در تبیین این راهبرد و رسیدن به این هدف تأثیرگذار باشد.

عسکری گفت: در آموزش و پرورش نیز کار معلم است که اثربخش‌ترین نتایج را به دنبال دارد و برای نیل به این هدف در سیستم تعلیم و تربیت باید برای معلم کار سازماندهی را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از فرصت‌های بسیار مهم، مساله نیروی انسانی است که آموزش و پرورش امروز به نیروی انسانی انقلابی و معتقد به مبانی انقلاب و علاقمند به اجرای سیاست‌های راهبردی سند تحول بنیادین نیازمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از امین‌ترین ظرفیت‌ها برای نیل به این هدف در سطح ادارات و مدارس، در کنار سایر ظرفیت‌ها و تشکل‌ها، مجموعه بسیج فرهنگیان است که کار کادرسازی در تراز انقلاب در مدارس را می‌تواند شکل بدهد.

عسکری ضمن تقدیر از زحمات همه فرهنگیان استان در حوزه‌های آموزشی و تربیتی به حضور بی نظیر معلمان و دانش آموزان استان در آئین‌های اعتکاف، راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان امسال اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش‌های دشمن برای ناامید کردن مجموعه فرهنگیان و دانش آموزان، اما حضور دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس در برنامه‌ها بسیار چشمگیر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس این نکته را نیز یادآور شد که آموزش و پرورش به این وضع کنونی قانع نیست و آن را مناسب نمی‌داند و همه مدیران و معلمان مدارس استان باید تلاش‌های جهادی خود را برای ادامه راه در پیش روی مضاعف کنند.

عسکری در ادامه از تدوین شاخص‌ها و تهیه کارنامه عملکردی برای مدیران مدارس در استان خبر داد گفت: در همین راستا، برخلاف سال‌های گذشته که فرایند انتصاب مدیران جدید در اواخر شهریور انجام می‌شد سال آینده در اواخر خردادماه، مدیران جدید مدارس منصوب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه سال ۱۴۰۲ در همه مدارس چه عادی و خاص از جمله سمپاد، شاهد و نمونه دولتی برای همه مدیران کارنامه عملکردی تهیه و پس از بررسی این کارنامه، از اول تیرماه در مدارسی که عملکرد آموزشی و تربیتی آنها مطلوب نباشد حتماً مدیران جدید منصوب خواهند شد.

عسکری گفت: همه دبیران در مدارس خاص استان نیز مورد ارزیابی همه جانبه بر اساس اهداف سند تحول بنیادین قرار خواهند گرفت و انحصارهایی که برخی ایجاد کرده‌اند را از بین خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: میدان کار در مدارس را در اختیار افرادی قرار خواهیم داد که دل در گرو این نظام و انقلاب داشته و تمرکزشان بر اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی مورد اشاره در اسناد بالادستی از جمله سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

عسکری گفت: مدیران مدارس باید بدانند بر اساس آئین نامه اجرایی مدرسه باید بر عملکرد دانش آموزان و معلمان نظارت داشته باشند و مسئولیت کامل نظم و آرامش در مدرسه مستقیماً بر عهده مدیر است و قطعاً در برابر این مسئولیت هم باید پاسخگو باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های اساسی ما در انتخاب مدیران مدارس نوع عملکرد آنها در حوادث اخیر و آینده است که دشمن برای کشورمان طراحی کرده و مدیران مدارس باید هوشیار و هوشمندانه و با دقت کامل نظارت و رفتار کنند.

عسکری گفت: در این مسیر، عملکرد همه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هرکجا به این نتیجه برسیم این عملکرد مطلوب نیست، قطعاً فرایند تغییر را انجام خواهیم داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها