|

کسب و کار خانگی با دستگاه عرق گیر+ معرفی بهترین دستگاه

با توجه به اقتصاد موجود و بیکاری، ایجاد کسب و کارهای کوچک در خانه، مغازه و کارگاه ها در حوزه صنایع غذایی رواج پیدا کرده است، یکی از سود...

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به اقتصاد موجود و بیکاری، ایجاد کسب و کارهای کوچک در خانه، مغازه و کارگاه ها در حوزه صنایع غذایی رواج پیدا کرده است، یکی از سودآورترین مشاغل تولید و فروش عرقیات گیاهی با دستگاه عرق گیر میباشد.

 دستگاه تقطیر یکی از ماشین های موجود در صنایع غذایی است که برای عصاره گیری انواع گل و گیاه استفاده می شود. عرق گیری با استفاده از دستگاه تقطیر به دو روش سنتی و صنعتی انجام میشود. برای شروع کسب و کار خانگی با عرقیات گیاهی تهیه و خرید دستگاه عرق گیر از فروشگاهای معتبر یکی از عوامل مهم برای شروع کسب وکار میباشد.

دستگاه عرق گیری

عملکرد دستگاه عرق گیر

در عرق گیری سنتی، گلاب و عرق از جوشاندن گیاهان در آب و سپس هوادهی آنها تولید می شود. اما در دستگاه عرق گیر صنعتی جدید با عبور بخار آب از گل ها و گیاهان عرق تولید می شود. خوب است که در فرآیند پخت گیاه برخی از خواص آن نیز در اثر گرما از بین می رود.

 لذا خرید دستگاه عرق گیری تولید کننده عرق و بخار آب جهت تولید گلاب در کارگاه و تولید عرق با خلوص بالا توصیه می شود.

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شود که برای مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود. از این دستگاه ها می توانید برای تولید انواع عرقیات گیاهی مانند: گلاب، کاسنی، نعناع، ​​آویشن و ... استفاده کنید. یکی از ارزان ترین و موثرترین صنایع کار با دستگاه تقطیر است زیرا تهیه مواد اولیه آن که گیاهان معطر هستند آسان است و به روش سنتی و صنعتی برداشت می شود. دستگاه های تقطیر یا همان عرق گیر ساختار ساده ای دارند و معمولا دارای دو قسمت گرم و خنک هستند که عملکرد فوق العاده ای نیز دارند.

از آنجایی که این دستگاه ها می توانند نیازهای مختلف همه کاربران را برآورده کنند، آنها را در ظرفیت ها و ویژگی های متفاوت تولید می کنند. همه این دستگاه‌ها بر اساس فرآیند تقطیر کار می‌کنند، بنابراین دستگاه عرق گیر هوا با وارد کردن حرارت زیاد، عصاره‌های گیاهی را با بخار آب ترکیب می‌کنند و سپس عصاره گیاهان به همراه بخار آب به درون مخزن بصورت عرق آزاد میشود.

در دستگاه های تقطیر مدرن، شکل مخزن و سیستم خنک کننده دستگاه با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که بهترین نوع دستگاهی است که بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم یا فولاد مرغوب و لوله ها و اجزای آن مس و فلز خالص باشد. بسته بندی این دستگاه ها بسیار مهم است تا در طی فرآیند تقطیر مایعی از دستگاه به بیرون نریزد.

انواع دستگاه عرق گیری

با توجه به خواص فراوان عرقیات گیاهی، تهیه آنها متداول است به همین دلیل در بازار شاهد انواع دستگاه های تقطیر هستیم. عرق گیر ها به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شوند که در انواع مختلفی از آلومینیوم، فولاد و مس ساخته می شوند.

دستگاه عرق گیر خانگی

عرق گیری خانگی

اگر قصد راه اندازی کارگاهی یا کسب و کار خانگی را دارید دستگاه عرق گیر خانگی مناسب ترین گزینه برای شما میباشد. این نوع دستگاه ها نسبت به دستگاه های صنعتی ظرفیت کمتری دارند. همچنین هزینه عرق گیر خانگی مناسب بوده و با بودجه کم میتوان اقدام به خرید دستگاه عرق گیر کنید.

 عرق گیر صنعتی

اگر می خواهید به صورت صنعتی و در حجم بالا عرقیات گیاهی تولید کنید، می توانید از دستگاهای عرق گیر صنعتی استفاده کنید. عرق گیر صنعتی با کوره  و دیگ های بزرگ با اندازه ها و حجم های مختلف در کارخانه ها و شرکت ها استفاده می شود. این مدل ها دارای کندانسورهای بسیار پیشرفته برای انجام تقطیر با سرعت و راندمان بالا هستند. در صورت تمایل به خرید این دستگاه می توانید این محصول را از سایت آریا تجهیزات تهیه نمایید.

 تولید عرقیات گیاهی با دستگاه عرق گیر خانگی

تولید عرقیات گیاهی با دستگاه عرق گیر

برای شروع کار بهتر است با یک دستگاه ارزان قیمت شروع کنید، دستگاه عرق گیری 10 لیتری آریا تجهیزات بهترین انتخاب برای شروع یک کسب و کار جدید است. شما می توانید از این دستگاه تقطیر خانگی برای تولید عصاره گیاهی و عرق 700 سی سی در ساعت استفاده کنید. دستگاه عرق گیری تک جداره با مخزن بالایی استیل است. قطر سوراخ دستگاه 22 سانتی متر و ارتفاع آن 48 سانتی متر می باشد.

پس از آنکه گیاه دلخواه خود را انتخاب و آن را تمیز، سپس عرق گیری کردید، نوبت به تهیه و فروش آن می رسد، می توانید این کار را با بطری های شیشه ای یا پلاستیکی انجام دهید، البته بطری های پلاستیکی ارزان تر هستند. پس از اتمام کار می توانید محصولات خود را هم به صورت حضوری و هم بصورت آنلاین در شبکه های اجتماعی و فروشگاه های آنلاین بفروش برسانید.

راه اندازی یک کسب و کار کوچک با دستگاه عرق گیری خانگی و مزایای آن

از دستگاه عرق گیر می توان برای تولید و عرق گیری انواع گیاهان استفاده کرد، به این معنی که تنها با استفاده از یک دستگاه تقطیر می توانید محصولات مختلفی را تولید کنید.

از طرفی دستگاه عرق گیری نیاز به نگهداری زیادی ندارد و اگر بعد از هر بار استفاده دستگاه را به درستی تمیز کنید می توانید به راحتی از آن برای این تولیدات استفاده کنید. مشاغل خانگی اغلب به تلاش و کار سخت زیادی نیاز دارند.

 استفاده از عرق گیر در خانه نیاز به تلاش زیادی ندارد، اما اگر نحوه استفاده از این دستگاه را یاد بگیرید، به راحتی می توانید یک کسب و کار موفق و پر سود داشته باشید. در واقع عرق گیر خانگی در مدل ها و اندازه های مختلفی تولید میشود که با توجه به نیاز و مقدار تولید روزانه خود میتوانید دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

بهترین دستگاه عرق گیر خانگی یا صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه تولید کنندگان دستگاه های عرق گیر زیاد میباشد اما قطعا شما دوست دارید از تولید کننده که دستگاهی با کیفیت و با دوام دارند خرید کنید. جنس دستگاه عرق گیر میبایست استیل استنلس 304 باشد چرا که واکنشی با آب جوش نمی دهد و باعث میشود تا عرقیات تولید شده خوش طعم و سالم باشد.

علاوه بر کیفیت، جنس دستگاه و آلیاژ بکار رفته در دستگاه گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از عوامل مهم در خرید عرق گیر میباشد تا در صورت وجود هرگونه مشکل بتوان آن را رفع نمود.

آریا تجهیزات یکی از عرضه کنندگان این دستگاه ها بوده و تمام ویژگی ها ذکر شده را شامل میشود . همچنین دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز میباشد. برای تهیه دستگاه عرق گیر نیز می توانید با مراجعه به وبسایت آریا تجهیزات ariatajhizat.com  اقدام به خرید کنید و در صورت نیاز مشاوره رایگان دریافت کنید.

نتیجه گیری

دستگاه عرق گیر در انواع مختلفی تولید و ارائه میشود که با توجه به نیاز خود میتوان دستگاه مناسب برا تهیه و شروع به تولید عرقیات گیاهی کنید.

در ایران انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد که برای تولید عرقیات طی فرآیند تقطیر در بازار به فروش می رسد. این محصولات خانگی ارزش زیادی به همراه دارند. زیرا در حال حاضر تنها 40 درصد از بازار داخلی توسط رقبای شما تامین می شود.

با شناسایی مشتریان خود و ارائه محصولات بسته بندی خوب می توانید به راحتی محصولات خود را بفروش برسانید و حتی به صادرات این محصولات فکر کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی