|

لوله بازکنی نوین، صفر تا صد نصب توالت فرنگی با ترفند های خاص و اصولی

برای تماس با شرکت نوین لوله کافیست عبارت لوله بازکنی نوین یا loolebazkoni.com را در گوگل سرچ کنید

لینک کوتاه کپی شد

شرکت لوله بازکنی نوین از سال 1382 شروع به فعالیت نموده و تا کنون بیش از 10000 پروژه بزرگ و کوچک در زمینه ی لوله بازکنی تهران و تخلیه چاه، را به اتمام رسانده است. اکثر مشتریان از خدمات شرکت لوله بازکنی نوین رضایت مندی 100 درصد را دارند. پس اگر شما نیز با مشکلاتی اعم از، گرفتگی لوله فاضلاب، پر شدن چاه یا تعمیرات ساختمان دارید، لوله بازکنی نوین بهترین انتخاب شما خواهد بود.

برای تماس با شرکت نوین لوله کافیست عبارت لوله بازکنی نوین یا loolebazkoni.com را در گوگل سرچ کنید ، سرویس کاران ما در تمام مناطق تهران، به صورت شبانه روزی فعالیت دارند. کافیست با یک تماس سرویسکار مربوط به انجام هر گونه خدمات ساختمان را از نزدیک ترین محل درخواست کنید.

چنانچه نسبت به تمیز بودن خانه و کیفیت انجام کار حساس هستید، لوله بازکنی نوین راه حل مشکل شماست. انجام کار اصولی با رعایت نکات بهداشتی و نظافت محل کار، در الویت ما است. بعد از اتمام هر گونه خدمات، محل مورد نظر را تمیز و همانند اول تحویل بگیرید. در ادامه می خواهیم شما را با نواع توالت فرنگی و روش های نصب آن، نحوه ی قیرگونی کف سرویس ها و ترفندهایی آشنا کنیم.

انواع توالت فرنگی

آشنایی با ویژگی و خصوصیات توالت فرنگی، موجب می شود تا هنگام خرید با آشنایی کامل توالت فرنگی مد نظر خود را انتخاب کنید. بنابراین به هنگام خرید یک توالت فرنگی مرغوب دستتان باز است.

انواع توالت فرنگی از نظر سیستم فلاش تانک

  • تخلیه ریزشی : این نوع تخلیه در سیستم های قدیمی توالت فرنگی دیده می شود. که با نام تخلیه آبشاری نیز در بازار رواج دارد. هنگام تخلیه آب با فشار بالا و سروصدای زیادی از لب بالایی کاسه به پایین سرازیر می شود. در این نوع سیستم تخلیه امکان گرفتگی لوله سیفون کم تر است.
  • تخلیه گردابی : همان گونه که اسمش پیداست آب به صورت گردابی و چرخشی از مخرن به کاسه توالت می ریزد. این روش تخلیه با صدای کم تر و زمان بیشتر برای تخلیه و مصرف زیاد آب همراه است.
  • تخلیه واترجت : با توجه به دو مورد قبلی از زمان و مصرف آبی کم تر برخوردار است. تخلیه توسط شوتینگ که در عمق کاسه قرار دارد انجام می شود. به این ترتیب که آب از کانال مخصوص وارد شوتینگ شده و ازمنافذ موجود در لبه کاسه خارج می شود.
  • تخلیه توربوجت : یا همان سه شوتینگ، تخلیه و شستشو به بهترین شکل انجام می شود. هم در زمان و هم مصرف آب صرفه جویی می شود. در سیستم توربوجت دو شوتینگ بالای کاسه و یک شوتینک در عمق کاسه، عمل تخلیه را انجام می دهند.

انواع توالت فرنگی براساس نحوه نصب و مدل

  • توالت فرنگی یک تکه : قطعات توالت بصورت یکپارچه هستند و تمیزی و شستشو دراین توالت ها آسان تر است.
  • توالت فرنگی دو تکه : قطعات بصورت دو تکه قرار گرفته به دلیل فاصله بین مخزن و کاسه، امکان تجمع میکروب در درزها وجود دارد. که باید حین شستشو دقت بیشتری شود.
  • توالت دیواری ( وال هنگ ) : تنظیم مخزن قرار گیری برای فلاش تانک درون دیوار است. مصرف آب و صدای کم تری دارد. برای محیط های کوچک بسیار مناسب بوده زیرا قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.

نصب توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از جهت شکل نشمین

  • نشیمن بیضی : کاسه ای کشیده و بزرگ تری دارند، که فضای بیش تری را می گیرد. طرز قرارگیری و نشیمن دراین مدل بسیار راحت است.
  • نشیمن نیمه بیضی : از توالت بیضی کوچک تر بوده و فضای کم تری اشغال می کند
  • نشیمن دایره ای : طرز قرارگیری افراد روی این مدل نشیمن دشوار تر است. و اغلب کیفیت پایین تری دارند.

انواع توالت فرنگی از نظر ظاهری و آکس

ارتفاع : ارتفاع 40 تا 60 cm بسیار مناسب است. در مواردی مانند قد کودکان و افرادی که درد کمر و پا دارند، ارتفاع مناسبی را برای نصب در نظر بگیرید.

ابعاد توالت : طول 55 تا 75 و عرض 50 یک اندازه ی مناسب است. که حتما با فضای توالت کاملا مناسب باشد.

آکس : فاصله لوله خروجی تا لبه ی دیوار پشتی آکس نام دارد. آکس باید کم تر یا مساوی با فضای مورد نظر باشد.

لوازم نصب توالت فرنگی

  • توالت فرنگی
  • درب توالت فرنگی
  • مخرن توالت فرنگی
  • فلوتر
  • شلنگ رابط
  • درپوش
  • اهرم تخلیه
  • پمپ
  • سیفون
  • واشر و پیچ و مهره ها
  • تراز بنایی
  • پیچ گوشتی دو سو و آچار فرانسه
  • نوار تفلن
  • چسب آکواریوم
  • متر فلزی
  • دستکش

نحوه ی آب بندی توالت فرنگی

برای نصب توالت فرنگی توسط کارشناسان نوین لوله این لینک را کلیک کنید. آب بند ( بوگیر ) قطعه ای از جنس موم که بین توالت و لوله فاضلاب سرویس بهداشتی قرار می گیرد. این حلقه از ورود مواد فاضلاب و بوی فاضلاب از مسیر لوله جلوگیری می کند. تا مدت 20 تا 30 سال نیاز به تعویض این حلقه ندارید. مگر اینکه احتمال نشتی لوله یا تعویض کاسه توالت نیاز باشد. حلقه آب بند باید به درستی انجام شود تا بعدا مخزن توالت فرنگی ترک برندارد.

نکات مهم هنگام آب بندی یا نصب بوگیر

  • فاصله 1 تا 1.5 cm لوله فاضلاب توالت فرنگی از کف محل نصب بالاتر باشد.
  • اطراف لوله را سمباده کشیده تا تراشه های لوله به آب بند، آسیبی نزند.
  • حتما محل نصب آب بند را از قبل با کمک سیمان یکدست کنید.

مراحل برداشتن قطعه آب بند:

  1. در ابتدای کار شیر آب را از فلکه اصلی ببندید.
  2. مطمعن شوید که داخل سیفون و فلاش تانک، کاملا خشک و بدون آب باشد.
  3. با کمک انبردست پیچ های آب بند را جدا کنید.
  4. با کمک دو دست خود و چند تکان توالت فرنگی را از آب بند جدا کنید.
  5. حال حلقه آب بند را با کمک یک کاردک از کف زمین جدا کنید.

مراحل نصب آب بند :

  1. قسمت برجستگی حلقه به سمت بیرون از لوله فاضلاب باشد.
  2. حلقه را دقیقا در خروجی لوله فاضلاب قرار دهید.
  3. کاسه را روی آب بند قرار دهید می توانید با نشستن روی کاسه از قرارگیری درست آب بند، مطمعن شوید.
  4. اینک پیچ ها را محکم کنید.
  5. اینک شیر آب را متصل کرده و مخزن توالت را از آب پر کنید. تا نشتی آب را تست کنید.

نصب توالت فرنگی در تهران

انواع آب بند و نحوه ی قرارگیری آن ها :

آب بند ژله ای بدون لبه :

برای مشاهده قسمت داخلی توالت فرنگی می توانید از دوربین آندوسکوپی استفاده کنید.

به همین دلیل رسانه ویرگول مطلبی درباره مشاهده  و حل دائمی گرفتگی لوله ها با دوربین آندوسکوپی را منتشر کرده است برای مطالعه کلیک کنید.

آب بند ژله ای بدون پیچ : لبه پلاستیکی را دور لوله بیاندازید. اطراف لوله را بایستی با چسب آکواریومی آنتی باکتریال به خوبی آغشته کنید. در این مرحله آب بند را با فشار دست در جای خود محکم کنید. اطراف آب بند را بصورت یکسان و حالت شیب دار با چسب آکواریوم بپوشانید. در استفاده از چسب احتیاط کنید تا در ارتفاع آب بند تاثیری نداشته باشد.

آب بند ژله ای بدون پیچ : جای پیچ ها را تنظیم کرده و با رول پلاک سوراخ کنید. مهره های پیچ در قسمت بیرونی قرار می گیرند. لبه های پیچ را به چسب آغشته کرده و پیچ ها در جای خود محکم کنید. بهتر است برای پرکردن اطراف پیچ از چسب سیلیکونی استفاده نمایید.

شلنگ رابط را متصل کنید

بهتر است بعد از آب بندی، شلنگ رابط را متصل کنید. زیرا به علت قرارگیری کاسه، دسترسی به این قسمت سخت تر می شود. شلنگ رابط از یک سمت به شیر پر کن توالت فرنگی و از سمت دیگر به مخزن متصل می شود.

روش نصب توالت فرنگی

تنظیم سنگ توالت : سنگ کاسه توالت را با احتیاط سر جای خود قرار دهید. لوله تخلیه که زیر کاسه قرار دارد باید روی آب بند و لوله فاضلاب قرار گیرد. قسمت کف توالت فرنگی دارای حفره برای تنظیم آن قرار گرفته است . به دلیل آسیب به کف سرویس بهداشتی و محل قیر گونی، محکم کردن این حفره ها اصلا توصیه نمی شود.

تراز بندی کاسه توالت : یک ورق آلومینیومی در کف کاسه قرار دهید. با کمک تراز بنایی از تراز طول و عرض کاسه مطمعن شوید. تا عمل تخلیه به درستی انجام شود.

نصب سیفون توالت فرنگی

اجزای داخلی سیفون را درون مخزن تنظیم کرده و در جای خود قرار دهید. در این مرحله، لاستیک رابط آب بندی را روی مهره پمپ تخلیه متصل کنید. قسمت پیچ را از داخل مخزن محکم کنید. امروزه اجزای داخلی سیفون در مدل های مخزن فشاری مانند فلوتر و شناور، از قبل نصب شده و آماده ی مصرف هستند.

نصب مخزن توالت فرنگی

  1. اطمینان از قرارگیری حلقه لاستیکی در زیر مخزن به ویژه در مدل های دو تکه
  2. محکم کردن واشر های درون مخزن با کمک پیچ گوشتی
  3. قرار دادن مخزن روی کاسه توالت
  4. محکم کردن قسمت های بیرونی پیچ ها با کمک واشر پلاستیکی
  5. اطمینان از تراز بندی مخزن روی کاسه توالت
  6. اتصال دسته فلاش تانک به زنجیر فلاپر

نصب کاسه توالت

در ساختمان های نوساز، برای نصب کاسه توالت ابتدا لوله های فاضلاب را تعبیه می کنند و بعد از آن محل کف توالت را قیرگونی می کنند تا آب به پایین نریزد. بعد از قیرگونی، مقدار مناسبی ماسه را در کف سرویس می ریزند تا سنگ توالت را تراز کنند. برای اتصال سیفون یا فلاش تانک به پشت سنگ توالت واشر مناسب نیاز است و باید دقت داشت که ریزش آب نداشته باشد.  

تعویض کاسه توالت بدون تخریب

در برخی از منازل به دلایلی از جمله: شکستگی کاسه توالت، نشت آب از زیر کاسه توالت، شکستن لوله سرویس بهداشتی، ترکیدگی لوله در زیر کاسه توالت یا قدیمی بودن آن، سنگ توالت را تعویض می کنند. تعویض کاسه توالت بدون تخریب کاشی ها و کف سرویس امکان پزیر است اما باید به کارشناس باتجربه سپرده شود.

افراد ماهر در شرکت لوله بازکنی نوین بدون تخریب کاشی ها و کف سرویس بهداشتی، سنگ توالت را تعویض می کنند و حتی لوله فاضلاب هم قابل تعویض است.

روش های قیر گونی کف سرویس

برای جلوگیری از نشت آب به سقف طبقه پایین، قبل از جای گذاری سنگ توالت، ابتدا باید کف را ایزوله کرد. برای این کار نیاز به ایزوگام یا قیر است که مانع از نفوذ آب به پایین می شود. قیرگونی کف سرویس باید کاملا اساسی و با دقت انجام شود تا بعدا دچار مشکل نباشد.

امروزه برای سهولت انجام کار، به جای قیر گونی، از ایزوگام مخصوص کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می کنند که از قیر نیز محکم تر است و عمر با دوامی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها