|

استانبول را بیشتر بشناسیم اما آنتالیا را فراموش نکنیم!

استانبول با یک پا در شرق و پای دیگر در غرب، با ترکیبی جذاب از مناظر، صداها و رنگ‌ها، مقصد مسافرت عالی است

لینک کوتاه کپی شد

استانبول با یک پا در شرق و پای دیگر در غرب، با ترکیبی جذاب از مناظر، صداها و رنگ‌ها، مقصد مسافرت عالی است . پس با تهیه تور استانبول مساجد باشکوه، کلیساها، موزه‌های جذاب و کاخ‌های سلطان‌ها را تحسین کنید یا به آب‌های بسفر بروید و از ماهی تازه دریای سیاه لذت ببرید. در خیابان‌های بازار بزرگ کاوش کنید یا از عطرهای بازار ادویه مصر لذت ببرید. و کلانشهر استانبول را با گالری‌های هنری شیک، رستوران‌های درجه یک و کلوپ‌های شبانه‌ی نورانی کشف کنید.

تور ارزان استانبول را تهیه کنید و از شهری دیدن کنید که خانه سه امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی و ترکیب منحصر به فرد آن از مکان‌های مسیحی و اسلامی بوده است. کاشی‌های ایزنیک را در مسجد آبی معروف جهانی ببینید، ازعظمت ایاصوفیه لذت ببرید و در حرمسرا و نمایشگاه‌های خانه سلطان‌های عثمانی، کاخ توپکاپی، گشت بزنید. همچنین در برنامه سفر شما باید نقاشی های دیواری بیزانسی منحصر به فرد  موزه Kariye، شاهکار معمار عثمانی سینان، مجموعه مسجد سلیمانیه مشرف به شاخ طلایی و برج گالاتا جنوا با چشم اندازهای پانوراما از کل شهر باشد.

8e82878f-963f-4058-b4e0-5042fc6c0ff6

برای کسانی که واقعاً می‌خواهند فرهنگ بومی را جذب کنند و جمعیت توریستی را پشت سر بگذارند، مکان‌های بی‌نظیر زیادی وجود دارد. مجموعه مسجد ایوپ در بالای شاخ طلایی را کاوش کنید ، با قدم زدن در گورستان باستانی آن که دامنه تپه را در آغوش گرفته است، مناظر فوق العاده ای از شهر را به شما هدیه می دهد. تور لحظه آخری استانبول یک سفر کوتاه در تنگه بسفر با یکی از قایق‌های پرمخاطب شهر، شما را به Uskudar، شهری شلوغ با بسیاری از معماری‌های مهم عثمانی و خرید غذاهای عالی می‌رساند. اگر می‌خواهید دورتر بروید، دهکده‌های بسفر چیزهای زیادی برای ارائه دارند: خانه‌های چوبی عثمانی و محیط روستای آرناووتکوی، قلعه روملی حصار با چشم‌اندازهای فراموش‌نشدنی آب و غذاهای دریایی تازه و پیاده‌روی در Anadolu Kavagi  در دهانه دریای سیاه.

استانبول شهری پر انرژی جوان در سال‌های اخیر با مکان‌هایی مانند موزه مدرن استانبول و مکان تفریحی و با کنسرت‌های زنده‌اش، نام خود را در صحنه هنر و فرهنگ معاصر به‌دست آورده است. بی اوغلو محله قدیمی اروپایی شهر، محله بوهمی استانبول است، پر از کافه‌ها، هنرمندان خیابانی و جوانان شیک.

غذاهای ترکی یکی از غذاهای عالی جهان است و در سرتاسر استانبول به وفور یافت می‌شود، با رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیار متنوع و غذاهای خوشمزه خیابانی تازه، گرسنه ماندن غیرممکن است. برای کسانی که ترجیح می دهند خودشان آشپزی کنند، بازارهای ماهی صیدهای تازه روز را ارائه می دهند و طعم دهنده های متنوعی در بازار ادویه مصری ارائه می شود. در سرتاسر شهر می‌توانید با مردم محلی که از بازارهای هفتگی و فروشگاه‌های محلی خود برای غذاهای ترکی بازدید می‌کنند، دست و پنجه نرم کنید.

برخی از جاذبه های گردشکری شهر

1. اورتاکوی

اورتاکوی یک محله شیک در استانبول است. در مغازه ها قدم بزنید، در یکی از رستوران ها غذا بخورید و مسجد نمادین اورتاکوی را ببینید.

2. خیابان استقلال

خیابان استقلال یک خیابان معروف در منطقه جدید استانبول است. این یک خیابان عابر پیاده است که می تواند بسیار شلوغ شود. این منطقه قطعا متفاوت از بقیه استانبول است. اینجاست که Gap و Starbucks و Nike را پیدا خواهید کرد. اما خیابان زیبایی است، مخصوصاً با تراموا که در جاده بالا و پایین می رود.

b7252b65-ab09-4461-92fb-df131aa849ef

3. بازار ادویه

اینجا محل شما برای خرید شیرینی ترکی، زیتون تازه، انجیر، پسته و البته ادویه جات است.

4. محله های فنر و بالات

مناطق توریستی محبوب تر را پشت سر بگذارید و در محله های رنگارنگ فنر و بالات قدم بزنید. یکی از بهترین راه ها برای بازدید از این محله ها، داشتن راهنمای محلی است. این تور گروهی کوچک با نظرات تحسین برانگیزی مواجه می‌شود و شامل یک قایق‌سواری در امتداد شاخ طلایی می‌شود.

5. دیوارهای قسطنطنیه

این دیوارهای غول پیکر در قرن پنجم ساخته شده اند . آنها از دریای مارامارا تا شاخ طلایی به طول 3.5 مایل امتداد دارند. این دیوارها که برای دور نگه داشتن مهاجمان از قسطنطنیه طراحی شده بودند، تنها دو بار شکسته شدند: اول در جنگ صلیبی چهارم در سال 1204 و بعداً توسط حمله عثمانی ها در سال 1453. زمانی که در استانبول هستید، می توانید بخشی از این دیوارها را پیاده روی کنید. از اینجا به محله‌های فنر و بالات مشرف می‌شوید و چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر به دست می‌آورید.

6. مسجد ایوپ سلطان

این مسجد نسبت به سایر مساجد شهر، بسیار کمتر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. زیرا که در منطقه ای خارج از منطقه توریستی اصلی واقع شده است، وقتی اینجا هستید، واقعاً احساس "اصیل" را میبینید. این منطقه زیبا از شهر است. از مسجد، مسیر پیاده روی را در سربالایی از طریق قبرستان دنبال کنید. پیاده روی زیبایی است و از بالا منظره ای عالی از شاخ طلایی و استانبول را می بینید.

7. هیپودروم

هیپودروم که در قرن چهارم پس از میلاد ساخته شد ، محل برگزاری مسابقات ارابه‌سواری بود.در قرن چهارم میلادی توسط امپراتور روم تئودوسیوس اول به استانبول منتقل شد.

8. با مردم ملاقات کنید

استانبول خانه برخی از دوستانه ترین افرادی است که ما در سفر ملاقات کرده ایم. آیا با بچه ها به ترکیه سفر می کنید؟ با فرزندان شما مانند خانواده سلطنتی رفتار خواهد شد. صمیمیت مردم ترکیه یکی از دلایل اصلی عاشق شدن ما به این کشور است.

پاس موزه استانبول

پاس موزه کارتی است که ورود شما به چندین موزه اصلی استانبول را پوشش می دهد. اعتبار آن به مدت 5 روز است و با این کارت می توانید خطوط بلیط را رد کنید. قیمت آن 360 لیر است. اگر از چهار مکان اصلی که در گذرگاه موزه (کلیسای چورا، کاخ توپکاپی و حرمسرا) قرار دارند بازدید کنید، هزینه شما 264 لیر است. به نظر من، خرید گذرنامه موزه ارزش ندارد، مگر اینکه قصد بازدید از سایت های بیشتری را داشته باشید که ما در این مقاله نمی گنجانیم.

کوتاه درباره آنتالیا:

آنتالیا چه ویژگی خاصی دارد؟

آنتالیا خانه معروف راه لیسیان، طولانی ترین مسیر پیاده روی ترکیه است. که کل خط ساحلی را در بر می گیرد، تور آنتالیا انتخاب شما از سایت توریاب شامل مکان های باستانی و مکان های تاریخی مربوط به امپراتوری لیکیا است. امتداد 500 کیلومتری تا منطقه فتحیه، اکثر مردم آن را در بخش‌هایی کامل می‌کنند.به طور کلی، آنتالیا برای مسافران امن است، زیرا مردم محلی بسیار خوش‌آمد و مشتاق هستند تا کشور خود را به خارجی‌ها نشان دهند . با این حال، هنوز چیزهایی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود، درست مانند زمانی که به هر جای دیگری در جهان سفر می کنید.

21776386-65d4-49f4-93ac-b149353408a7

بهترین مناطق برای اقامت در آنتالیا کدامند؟

 کالیچی، ساحل کنیالتی، ساحل لارا، ساحل بلک، ساحل المپوس و آلانیا بهترین مناطق برای اقامت در آنتالیا هستند زیرا محبوب ترین محله ها برای گردشگران هستند که طیف وسیعی از جاذبه ها و امکانات رفاهی را ارائه می دهند.

آیا آنتالیا برای خرید خوب است؟

چه به دنبال سوغاتی های عالی برای آوردن به خانه یا یک لباس جدید باشید، آنتالیا مکانی عالی برای خرید است. با وجود مراکز خرید، مراکز خرید و بازارهای متعدد، مطمئن هستید که آنچه را که به دنبال آن هستید، پیدا خواهید کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها