|

سفر با تور عمان، کشور سلطان‌نشین خاورمیانه

در این مطلب در مورد سفر به عمان صحبت می کنیم و اطلاعاتی در مورد اخذ ویزا، راه‌های سفر و بهترین زمان سفر به این کشور در اختیارتان قرار دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

عمان (oman)، با نام رسمی سلطان‌نشین عمان، کشوری پادشاهی است که در غرب شبه‌جزیره‌ عربستان قرار دارد. مسقط پایتخت کشور عمان و محل حکومت این کشور است. مسقط از لحاظ فرهنگی و تاریخی شهری غنی به‌حساب می‌آید و مهم است بدانید که بندر طبیعی مسقط یکی از بزرگترین بنادر جهان شناخته می‌شود که به‌عنوان مرکز حمل و نقل اجناس از عربستان، هند و اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

04

عمان یکی از گران‌ترین ارزهای دنیا را دارد؛ از این جها در مجموع جزو مقصدهای گران و البته لوکس برای سفر است. البته در نهایت قیمت تور عمان تا مقدار زیادی به انتخاب هتل و ایرلاین‌ها، فصل سفر، تفریحات و… بستگی دارد. در کل عمان کشور ارزانی محسوب نمی‌شود.

حواستان باشد که قیمت بالا برای حمل‌ونقل، اقامت در هتل‌های 5 ستاره و تفریحاتی همچون سافاری، هزینه‌های شما را در طول سفر تا حدی افزایش می‌دهد. اما به‌طور میانگین اگر بدون ریخت‌وپاش اضافی به عمان سفر کنید، روزانه نزدیک به 200 دلار هزینه خواهید داشت که این هزینه‌ها شامل گشت‌وگذار، وعده‌های غذایی و تفریحات معمولی در این کشور می‌شود.

چگونه ویزای عمان بگیریم؟

ویزای عمان از نوع ویزای فرودگاهی است؛ بدین صورت که برای دریافت ویزا نیازی به ارائه مدارک به سفارت نیست و مسافران به محض ورود به فرودگاه مسقط، با پرداخت مبلغ 20 الی 25 دلار مهر ویزا را در پاسپورت خود دریافت می‌کنند. یادتان باشد که دارندگان این ویزا می‌توانند تا ۷ روز در کشور عما‌ن اقامت داشته باشند. البته بدانید که چنانچه شما متقاضیان بخواهید مدت بیشتری را در کشور عما‌ن اقامت داشته باشید؛ می‌بایستی قبل از سفر درخواست ویزای خود را از طریق سفارت این کشور در ایران پیگیری نمایید.

03

تور هوایی عمان، بهترین گزینه سفر

راه های سفر به عمان متنوع و زیاد هستند. اما بهترین و ساده‌ترین راه رسیدن به عمان، سفر هوایی به این کشور است؛ به همین دلیل اولین گزینه مهم، سفر هوایی به عمان خواهد بود. راستی مهم ایت بدانید که مسیر هوایی مسافران از ایران معمولا از دو راه انجام می‌شوید، پرواز مستقیم یا پرواز غیرمستقیم که بیشتر با شرکت‌های هوایی امارات انجام می‌شود و مسافران برای مدت کوتاهی در این کشور توقف می‌کنند.

یادتان باشد که در حال حاضر پرواز مسقط، از 4 شهر تهران، شیراز، کیش و چابهار برگزار می‌شود. این پروازها در روزهای مختلف هفته و توسط چند ایرلاین ایرانی (کیش ایر و آسمان) و چند ایرلاین عمانی (سلام ایر، ایر عربیا و عمان ایر) برگزار می‌شوند.

این موضوع را هم بدانید که پروازهای زیادی به فرودگاه بین المللی مسقط صورت می‌گیرد. شرکت های هواپیمایی مثل ایرایشیا، فلای دبی، عمان ایر، گلف ایر، هواپیمایی امارات، ایرعربیا، اتحاد ایرویز، بریتیش ایرویز، کی ال ام، لوفت هانزا، ایرایندیا، هواپیمایی مصر، رویال اردن، هواپیمایی ترکیش و بسیاری ایرلاین های دیگر به این شهر پرواز دارند و می‌توانید خرید بلیط ارزان هواپیما عمان را از آن‌ها انجام بدهید.

02

در آخر پیشنهاد می‌کنیم که بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران مسقط را در آژانس سفریار آریا رزرو کنید و بدون اخذ ویزا راهی این شهر زیبا شوید. تور عمان سفریار به صورت هوایی از شهرهایی مختلف مثل تور عمان از تهران، تور عمان از شیراز،  تور عمان از کیش و تور عمان از چابهار برگزار می‌شود. فرودگاه مسقط 15 الی 20 دقیقه با شهر فاصله دارد؛ البته بستگی دارد که به کدام نقطه از شهر مسقط بروید. معمولا تاکسی‌ها در فرودگاه مسقط فراوان هستند و به طور معمول از کیلومتر شمار استفاده می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به عمان

از آنجایی‌که آب‌وهوای این شهر گرم و شرجی است؛ سفر به مسقط را به ماه‌های سرد سال موکول کنید تا آب‌وهوای بهاری و لذت‌بخشی را در آنجا تجربه کنید. یعنی از مهرماه تا فروردین ماه بهترین زمان سفر به عمان است و با خیال راحت می‌توانید در طول روز و شب به گشت و گذار بروید. پیشنهاد می‌‌کنیم فصل تابستان را برای رفتن به عمان به کلی از ذهنتان بیرون کنید؛ گرما و شرجی به حدی طاقت فرساست که  قابل تحمل نخواهد بود.

01

در این مطلب در مورد سفر به عمان صحبت کردیم و اطلاعاتی در مورد اخذ ویزا، راه‌های سفر به عمان و بهترین زمان سفر به این کشور در اختیارتان قرار دادیم. بی‌شک یکی از بهترین روش‌ها برای سفر به عمان همراهی با تورهای مسافرتی است. تورهای مسافرتی عمان سفریار تمامی کارهای سفر از رزرو هتل گرفته تا برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه‌ها را بر عهده دارند.

به همین دلیل در کنار این تورها می‌توانید سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید و روزهای خاطره‌انگیزی را در کشور عمان بگذرانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی