|

برج ساعت از جاذبه های معروف ازمیر

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره برنامه سفر به ازمیر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن بدست آورید، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

لینک کوتاه کپی شد

آیا تا به حال درباره برج ساعت ازمیر شنیده یا این بنا را از نزدیک دیده‌اید؟ برج ساعت یا ساعت کولسی در میدان کناک قرار گرفته و نماد شهر ازمیر است. این سازه چهار طبقه‌ای با ارتفاع ۲۵متر، سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

در این مقاله هر آنچه باید درباره برج ساعت بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره برج ساعت به دست آورید یا برنامه سفر به ازمیر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را همین حالا بچینید، مطالعه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

برج ساعت در میدان کناک ازمیر

برج ساعت در میدان کناک ازمیر

تاریخچه برج ساعت ازمیر

ازمیر، در نزدیکی سواحل دریای اژه، یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای ترکیه است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. یکی از این جاذبه‌ها میدان کناک و برج ساعت است. فرماندار ازمیر در سال 1895 تصمیم گرفت سازه‌ای در قلب شهر بسازد؛ ازاین‌رو گروهی از طراحان و معماران را گرد هم آورد. ساخت بنا حدود پنج سال طول کشید و ساعت موجود در آن در سال 1901 به بنا اضافه شد. در اصل این ساعت را آلمان‌ها به مناسبت 25امین سالگرد سلطنت عبدالحمید به او اهدا کردند.

در سال 1974 زلزله‌ای مهیب در شهر ازمیر رخ داد که بر اثر آن، عقربه ساعت برج آسیب دید و از حرکت ایستاد. تعمیر عقربه‌های این ساعت حدود دو سال طول کشید. پس از آن نیز در سال‌های 1983 تا 1989، عکس برج ساعت روی اسکناس‌های 500لیری ترکیه چاپ شد.

تاریخچه برج ساعت ازمیر

تاریخچه برج ساعت ازمیر

معماری برج ساعت؛ نمادی از معماری شرقی و عثمانی

معماری برج ساعت کاملا شرقی و مطابق با فرهنگ عثمانی است. ریموند ریچاردز، معمار ساختمان کنسولگری آلمان، طراحی این برج را برعهده داشت. این برج چهار طبقه نقش و نگارها و حکاکی‌های زیبایی دارد و بسیار هنرمندانه نورپزدازی شده است. در اصل شب‌ها زیبایی برج ساعت دوچندان می‌شود.

پایه‌های برج ساعت الگوی دایره‌ای شکل دارند و بسیار زیبا طراحی شده‌اند. چهار فواره به همراه یک حوض نیز در اطراف برج قرار گرفته‌اند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. مصالح به کار رفته در برج از آهن و سرب هستند و استحکام بالایی دارند؛ ازاین‌رو در زلزله ازمیر آسیب خاصی متوجه برج ساعت نشد و فقط عقربه‌های ساعت آن از حرکت ایستادند. برج ساعت از کلیه نقاط ازمیر قابل مشاهده است و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

معماری برج ساعت ازمیر

معماری برج ساعت ازمیر

راه‌های دسترسی به برج ساعت

برج ساعت یکی از نمادهای اصلی شهر ازمیر است؛ ازاین‌رو نشانی آن را از هرکسی بپرسید، شما را راهنمایی خواهد کرد. این برج در مرکز شهر قرار دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از اتوبوس و مترو استفاده کنید. از هر کجای شهر که باشید، برج ساعت به وضوح قابل مشاهده است. سالانه گردشگران بسیاری با تور ازمیر به این شهر سفر می‌کنند و برج ساعت یکی از مقاصد اصلی آن‌ها است.

ساعت و هزینه بازدید از برج ساعت ازمیر

برای بازدید از اغلب جاذبه‌های گردشگری دنیا باید هزینه پرداخت کرد؛ اما بازدید از برج ساعت ازمیر برای عموم رایگان است و گردشگران و مردم محلی می‌توانند هر ساعت از شبانه روز به این برج، واقع در میدان کناک ازمیر مراجعه کنند.

آشنایی با دیدنی‌های اطراف برج ساعت

پس از بازدید از برج ساعت می‌توانید به سایر اماکن گردشگری در حوالی این برج مراجعه کنید. مسجد حصار، ساختمان آسانسور، آگورا، چشمه‌های پاموک کاله، تله فریک ازمیر و قلعه کادیفکاله همگی در فاصله یک تا ۱۰کیلومتری برج ساعت قرار گرفته‌اند و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

با تورهای الفبای سفر، بهترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید!

در این مقاله به برج ساعت ازمیر پرداختیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم. این برج پیشینه‌ای تاریخی دارد و بنای بسیار زیبایی است. اگر مقصد سفر شما ازمیر است، بازدید از این برج را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

آژانس هواپیمایی الفبای سفر با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه تورهای داخلی و خارجی، فروش بلیط و رزرو هتل، همواره در تلاش است تا بهترین امکانات و خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. مطمئن باشید اگر یک بار تجربه سفر با این مجموعه را داشته باشید، به مشتری دائمی الفبای سفر تبدیل خواهید شد. زمان را از دست ندهید و خاطرات خوشی را با ما رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه اصلی سایت شوید یا با شماره‌های موجود در صفحه تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه در تماس باشید. همچنین برای رزرو تور ازمیر نوروز ۱۴۰۲ و دیگر انواع تور خارجی به سایت آژانس هواپیمایی الفبای سفر  www.alefbatour.com مراجعه کنید. الفبای سفر عرضه کننده انواع تور داخلی و خارجی است. همچنین امکان رزرو بلیط هواپیما و هتل به صورت کاملا آنلاین از طریق سامانه الفبای سفر میسر است.

منبع: الفبای سفر|www.alefbatour.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها