|

7 تفریح رایگان جزیره کیش را بیشتر بشناسید!

ما در این مطلب تصمیم داریم تا لیستی از تفریحات رایگان کیش را به شما معرفی کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

حتما شما هم مانند سایر گردشگران فکر می‌کنید که سفر به جزیره کیش بسیار گران بوده و هیچ کدام از تفریحات آن رایگان نیست. ولی ما در این مطلب تصمیم داریم تا لیستی از تفریحات رایگان کیش را به شما معرفی کنیم.

درست است که به صورت کلی مسافرت به جزیره کیش می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد ولی می‌توانید تفریحات رایگانی در این جزیره پیدا کنید که هم اوقات فراغت شما در سفر را پر کرده و هم هزینه‌های سفر را پایین بیاورد.

با ما همراه باشید تا با این تفریحات آشنا شوید.

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره، یکی از تفریحات رایگان کیش

یکی از اماکن دیدنی و تاریخی در جزیره کیش، شهر باستانی حریره است. برای مراجعه به این مکان و دیدن تاریخ کیش، نیاز نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. البته اینکه هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌کند نباید باعث شود تصور کنید ارزش دیدن را ندارد. در کل بازدید از مکان‌های تاریخی جزیره کیش معمولا از جمله اصلی‌ترین آفرهای آژانس‌های مسافرتی برای خدماتی مانند انواع تورهای جزیره کیش از تهران است.

حریره 800 سال قدمت داشته و در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. این شهر در اواخر دوران ساسانیان ساخته شده و در آن زمان به عنوان مرکز بازرگانی و تجاری منطقه خلیج فارس شناخته می‌شد.

قسمت‌های مختلف این شهر شامل خانه اعیانی حریره، بندرگاه حریره، حمام حریره، مسجد حریره، آثار باستانی، قصر حریره، تاسیسات آبی، قسمت‌های صنعتی و کارگاهی و ... می‌باشد. از 10 صبح تا 10 شب می‌توانید به این شهر مراجعه کرده و از بخش‌های مختلف آن دیدن کنید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی

کمتر کسی است که با کشتی یونانی آشنایی نداشته باشد. حتما تا همین لحظه فکر می‌کردید برای دیدن این کشتی باید بلیط تهیه کنید ولی این موضوع درست نبوده و نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

البته بهتر است این را بگوییم که در گذشته باید برای ورود به این کشتی هزینه پرداخت کرده و با استفاده از لوازم غواصی وارد می‌شدید تا از تمامی قسمت‌های آن دیدن کنید ولی امروزه به قدری کشتی یونانی فرسوده شده و امنیت آن کاهش پیدا کرده است که دیگر اجازه ورود به هیچ کسی داده نمی‌شود. ولی همچنان می‌توانید برای دیدن آن اقدام نمایید چرا که یکی از معروف‌ترین قسمت‌ها در جزیره کیش است.

این کشتی در غرب جزیره قرار دارد و به همین دلیل هنگام غروب آفتاب می‌توانید منظره خیلی زیبایی را در این ناحیه مشاهده نمایید.

پارک ساحلی مرجان

یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی در جزیره کیش که طرفداران بسیار زیادی میان مسافرین تور ارزان کیش از مشهد دارد، پارک ساحلی مرجان است. این یکی دیگر از تفریحات رایگان کیش است که افراد علاقه مند به عکاسی خیلی دوست دارند به این پارک رفته و از مناظر زیبای آن عکس بگیرند.

هنگام طلوع خورشید، می‌توانید این اتفاق خیلی زیبا را روی آب‌های دریا مشاهده کرده و مطمئن باشید هیچ گاه این منظره را فراموش نخواهید کرد.

این پارک در جنوب شرقی کیش قرار داشته و به دور از هرگونه شلوغی شهر می‌باشد. به همین دلیل افرادی که نیاز به استراحت در یک فضای زیبا، آرام و دلنشین دارند، به پارک ساحلی مرجان رفته و بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای از مناظر لذت می‌برند.

البته لازم به ذکر است که برای ورود به این پارک نیاز به پرداخت هزینه ندارید ولی اگر بخواهید از تفریحاتی مانند جت اسکی، غواصی و ... استفاده کنید، باید هزینه آن را پرداخت کنید.

نخلستان باغ بهشت

یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان کیش، نخلستان باغ بهشت است. شما می‌توانید به این مکان زیبا مراجعه کرده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از موسیقی زیبای بندری لذت ببرید.

نخلستان باغ بهشت

در این باغ می‌توانید نخل‌های زیادی را مشاهده کرده و از منظره زیبا و دلنشین، نهایت لذت را ببرید. مطمئن باشید زیبایی این منظره ارزشش را دارد.

باغ راه ایرانی

یکی دیگر از تفریحات رایگان کیش، مراجعه به باغ راه ایرانی است. این باغ در زمینی به مساحت 32 هکتار بنا شده و دارای 8 باغ ایرانی به همراه 9 دروازه در کنار آثار تاریخی و تعداد زیادی از المان‌های فرهنگی اقوام مختلف است.

9 دروازه‌ای که در باغ راه ایرانی ساخته شدند، در واقع شبیه سازی از دروازه‌های معروف مانند درواز قرآن شیراز، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، سر در باغ ملی تهران، دروازه سی و سه پل اصفهان و ... در سراسر ایران می‌باشد.

بهتر است هنگام غروب آفتاب به باغ راه ایرانی مراجعه کنید چرا که منظره بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

انجیر معابد

یکی از تفریحات رایگان کیش که خیلی از افراد برای دیدن آن لحظه شماری می‌کنند، انجیر معابد است. دیدن درخت‌های عجیب و زیبای انجیر بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

این مجموعه‌ای از درختان انجیر است که قدمت آن‌ها بالای 500 سال است. در واقع این درختان در دوران تیموریان و ایلخانیان کاشته شدند. فضای این باغ بسیار زیبا بوده و با فانوس و گل‌های کاغذی تزئین شده است.

البته بیشتر افرادی که به این باغ می‌روند قصد دارند تا فقط یکی از درختان را ببینند. این درخت افسانه‌ای انجیر معابد نام داشته و ظاهری عجیب و خاص دارد. تنه این درخت، از تنه و شاخه تشکیل شده است. در واقع به مرور زمان شاخه‌های این درخت به سمت زمین رشد کرده و مجدد به سمت تنه برگشتند.

گاهی مردم نامه‌هایی که حاوی آرزوهایشان می‌باشد را به درخت وصل می‌کنند چرا که اعتقاد دارند این درخت مخصوص آروزها بوده و آن‌ها را برآورده می‌کند.

اسکله تفریحی کیش

درست است که تعداد اسکله‌ها در جزیره کیش کم نیست ولی اگر بخواهید فقط یکی از آن‌ها را ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از اسکله بزرگ یا اسکله تفریحی کیش دیدن کنید.

اسکله تفریحی کیش

این یکی از جاذبه‌های تفریحی کیش است که رایگان بوده و شما برای مراجعه به آن نیاز نیست هیچ بلیطی پرداخت کنید. می‌توانید از مناظر زیبا عکس بگیرید یا برای شب گردی سراغ این اسکله بروید چرا که منظره شب آن فوق العاده بوده و آرامش زیادی دارد.

اطراف این اسکله رستوران و کافی شاپ‌های زیادی وجود داشته و می‌توانید برای صرف غذا به آن‌ها مراجعه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها