|

از جذابیت های حیات وحش؛ صحنه عجیبی که یه مار داره یه مار دیگه رو میخوره چه خر تو خر شده!

در این ویدئوی عجیب و غریب ماری را خواهید دید که یک مار دیگر را بلعید احتمالا تا به حال چنین صحنه ای را ندیده بودید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- در دنیای خزندگان مار ها موجودات اسرار آمیزی هستند که با وجود خط و خال و نقش و نگار زیبای خود می توانند بسیار خطرناک و کشنده باشند. مار ها مثل خزندگان دیگر خونسرد هستند این به این معنی است که دمای بدن آن ها مطابق با دمای محیط تغییر می کند، برخلاف حیوانات خون گرم که دمای آن ها ثابت باقی می ماند. مار ها که در آب و هوای سرد زندگی می کنند در زمستان به خواب زمستانی می روند چون در غیر این صورت هوا برای زنده ماندن آن ها بیش از حد سرد است. مارها نمی توانند غذا را گاز بگیرند آن ها فک خود را باز می کنند تا کل غذا را قورت دهند. 

 مارها برای پرواز نیازی به سوار شدن در هواپیما یا استفاده از پاراگلایدر ندارند و ۵ نوع مار که در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند این موضوع را به اثبات رسانده اند. این گونه های درختی شیوه جالبی را برای رفتن از یک درخت به درخت دیگر بدون این که نیاز باشد از درخت پایین بیایند دارند.

مار های درختی در هنگام پریدن از شاخه ها اسکلت خود را پیچ و تاب می دهند این کار باعث می شود دنده هایشان باز شده و بدنشان شبیه بال هواپیما عمل کند و برای چند لحظه پرواز کنند. باید توجه داشت که این پرواز واقعی است و نمی توان آن را لغزیدن یا سر خوردن نامید سر این مار ها نیز مانند یک هدایت کننده عمل می کند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی