|

آشنایی با جوی استیک

جوی استیک وسیله ای است که به شما امکان می دهد حرکت یک جسم را روی صفحه کامپیوتر خود کنترل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جوی استیک وسیله ای است که به شما امکان می دهد حرکت شخصیت خود را در بازی ها کنترل کنید. می توان از آن برای انواع مختلفی از بازی ها از جمله شبیه سازهای پرواز و شبیه سازی مسابقه استفاده کرد. جوی استیک در بررسی و مقایسه چگونه کار می کند؟ این سوالی است که ممکن در حین خرید جوی استیک داشته باشید. جوی استیک وسیله ای است که به شما امکان می دهد حرکت یک جسم را روی صفحه کامپیوتر خود کنترل کنید.

از یک چوب و دو دکمه برای هر دست تشکیل شده است. موقعیت چوب تعیین می کند مکان نما در کجا روی صفحه شما حرکت می کند. فشار دادن هر یک از دکمه ها باعث می شود اتفاقی بیفتد (مانند شلیک یا پریدن). جوی استیک ها در بسیاری از بازی ها استفاده می شوند زیرا حرکات دقیق تری نسبت به استفاده از کلیدها یا کلیک ماوس امکان پذیر می کنند.

مزیت جوی استیک چیست؟

1. این یک راه عالی برای بلند کردن فرزندانتان از روی مبل و دوری از بازی های ویدیویی، رایانه و غیره است.

2. برای بزرگسالان نیز سرگرم کننده هستند.

3. می توانید با دوستان یا اعضای خانواده در اتاق های مختلف خانه بازی کنید.

4. یک نوع ورزش عالی است.

5. خرید جوی استیک به شما کمک می کند تا در حین تفریح در خانه تناسب اندام داشته باشید.

6.این به کاربر اجازه می دهد تا یک شی را به صورت سه بعدی کنترل کند.

7. دارای طیف وسیعی از دکمه ها برای شلیک سلاح است.

- مضرات جوی استیک چیست؟

استفاده از آن برای افرادی با حرکات محدود دست ممکن است دشوار باشد.

ممکن است به اندازه دستگاه های ورودی دیگر، مانند ماوس و گوی، دقیق یا حساس نباشد.

- چه نوع جوی استیک هایی وجود دارند؟

میله های آنالوگ

آنها دارای مکانیزم فنری هستند که به آنها اجازه می دهد در هر جهت (بالا/پایین/چپ/راست) با درجات مختلف فشار اعمال شده توسط کاربر حرکت کنند. مزیت یک چوب آنالوگ این است که در هنگام هدف گیری سلاح ها و حرکت در سطوح، دقیق تر از چوب دیجیتال است.

میله های دیجیتال

این مدل فقط امکان حرکت به سمت بالا یا پایین را می دهد و چوب های دیجیتال به هیچ وجه حرکت چپ یا راست را ارائه نمی دهند.

هنگام مقایسه جوی استیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

تعداد دکمه ها

این مهمترین چیز است. اگر از طرفداران بازی های مبارزه ای هستید، به دنبال جوی استیک هایی با حداقل 8 یا 10 دکمه باشید. برای انواع دیگر بازی ها 6 تا 7 دکمه کافی است.

قطر و طول

قطر و طول نیز در خرید جوی استیک مهم هستند، زیرا می خواهید جوی استیک به خوبی روی دستان شما قرار گیرد.

  • چه جایگزین هایی برای جوی استیک وجود دارد؟

در بررسی و مقایسه جایگزین های زیادی برای جوی استیک وجود دارد. رایج ترین جایگزین ماوس است که می تواند برای همه بازی هایی که از کنترل صفحه کلید پشتیبانی می کنند (که تقریباً همه بازی ها را شامل می شود) استفاده شود. گزینه های دیگر عبارتند از گوی و فرمان. برخی از افراد اینها را ترجیح می دهند زیرا کنترل دقیق تری نسبت به جوی استیک یا d-pad می دهند. دیگران آنها را به دلیل اندازه یا شکلشان راحت تر می دانند.

نکات مهم در آشنایی با جوی استیک

دستگاه ut معروف به جوی استیک اغلب برای کنترل برنامه های بازی و گاهی اوقات در برنامه های گرافیکی استفاده می شود. هر بازی برای بازی کردن به یک کنترلر نیاز دارد. فرض کنید یک بازی مانند pubg که دارای شبیه سازی، تیراندازی و هدف گیری است، برای بازی راحت روی رایانه شخصی یا لپ تاپ به جوی استیک نیاز دارد. این جوی استیک کنترل کامل بازی را می دهد. برای یک کامپیوتر، جوی استیک همیشه به عنوان یک دستگاه خروجی عمل می کند، به این معنی که باید از طریق کانکتور یا بلوتوث یا هر راه دیگری متصل شود.

  • جوی استیک چیست

جوی استیک، که گاهی اوقات به عنوان چوب پرواز نیز شناخته می شود، از چوبی تشکیل شده است که روی یک پایه می چرخد و زاویه یا جهت خود را به وسیله ای که کنترل می کند، منتقل می کند. در کابین بسیاری از هواپیماهای تجاری و نظامی، یک جوی استیک - که به عنوان ستون کنترل نیز شناخته می شود - به عنوان مرکز اصلی یا میله جانبی عمل می کند. اغلب دارای سوئیچ های اضافی برای تنظیم قسمت های مختلف پرواز هواپیما است. اما امروزه جوی استیک به فناوری قدیمی تبدیل شده است. اکثر مردم از گیم پدهای کنترلر در PS5 و Xbox استفاده می کنند. انواع مختلفی از جوی استیک ها مانند دیجیتال، آنالوگ، کنترلر پارویی، کنترلر بازی بلوتوث و غیره وجود دارد. قبل از خرید آن بررسی قیمت جوی استیک امری الزامی است.

تاریخچه جوی استیک

جوی استیک از چوبی تشکیل شده است که روی یک پایه می چرخد و زاویه یا جهت خود را به جسمی که کنترل می کند، ارتباط می دهد. اغلب آنها برای مدیریت بازی های ویدیویی به کار می روند. جوی استیک برای اولین بار توسط آزمایشگاه تحقیقاتی C. Naval ساخته شد و در سال 1926 توسط B. Mirick دارای حق چاپ شد. این یک جوی استیک الکترونیکی دو محوره بود که در ابتدا برای هواپیماهایی که از راه دور کار می کنند ساخته شد، درست مانند جوی استیک هایی که امروزه استفاده می کنیم.

در بررسی قیمت جوی استیک باید بدانید که اکثر جوی استیک ها را می توان با یک پورت USB Type-A به رایانه های شخصی خود متصل کرد که در بیشتر مواقع این پورت در دسترس است. چندین دکمه وضعیت خود را از رایانه می خوانند. جوی استیک همچنین اغلب برای هدایت وسایل نقلیه مانند ویلچر، جرثقیل و کامیون استفاده می شود. اولین مورد، معروف به Bleriot VIII، در سال 1908 ساخته شد و برای کنترل پرواز هواپیما در ارتباط با بال ها مورد استفاده قرار گرفت. علیرغم ادعاهای متعدد رقیب، خلبان فرانسوی رابرت اسنو-پلتری، اصطلاح «جوی استیک» را در اوایل قرن بیستم ابداع کرد.

اگرچه برخی از جوی استیک ها به صورت سه بعدی ساخته می شوند، اکثر آنها معمولاً دو بعدی هستند و دارای دو محور حرکتی هستند. به طور معمول، آنها به گونه ای تنظیم می شوند که حرکت چوب به سمت بالا و پایین حرکت در محور Y را در حالی که حرکت آن به سمت چپ یا راست حرکت در محور X را سیگنال می دهد. چرخش، گام و انحراف یک هواپیما با محورهای x، y و z تعیین می شود. یک چوب آنالوگ ایجاد شده برای کنسول های بازی ویدیویی متعدد یکی دیگر از مفاهیم مهم است. این جوی استیک ها با حالت های پیوسته ساخته می شوند و اغلب از پتانسیومتر برای برگرداندن زاویه اندازه گیری حرکت در هر جهت از صفحه مشخص شده استفاده می کنند. از این رو این منشاء جوی استیک است.

خرید جوی استیک همچنین دارای ماشه هایی است که دکمه هایی شبیه به دکمه های ماوس هستند. وجه تمایز اصلی بین جوی استیک و ماوس این است که ماوس تا زمانی که مکان نما را جابجا نکند از حرکت منع می کند، اما جوی استیک به مکان نما اجازه می دهد تا در جهت جوی استیک حرکت کند حتی زمانی که به صورت عمودی نگه داشته نمی شود.

تعاملات سریع در برنامه های بازی بسیار مهم هستند، که جوی استیک می تواند آنها را ارائه دهد. جوی استیک تجربه بازی بهتری را نسبت به سایر دستگاه های ورودی ارائه می دهد. استفاده و درک آن ساده است و اغلب گرانتر نیست. با این حال، هنگام انتخاب گزینه های جایگزین از روی صفحه نمایش، روش مفیدی نیست و استفاده از آن در فضاهای محدود به این سادگی نیست. به دلیل حرکاتی که دارد می تواند کنترل بیشتری نسبت به کلیدهای صفحه کلید داشته باشد. برای کسانی که دارای نقص هستند و به دستگاه ورودی نیاز دارند، جوی استیک ممکن است سودمندتر باشد.

اکثر جوی استیک ها شامل حداقل یک دکمه برای ماشه در جلوی چوب و دکمه دیگری در بالای چوب هستند. چندین جوی استیک دارای دکمه های اضافی روی پایه هستند. برای کار با این دکمه ها می توان از دستی که چوب را کنترل نمی کند استفاده کرد. جوی استیک اغلب شامل نرم افزاری است که به کاربران امکان می دهد هدف هر دکمه را تعیین کنند. جوی استیک ها همچنین از طریق یک پورت سریال یا یک اتصال USB ابتدایی به رایانه شما متصل می شوند. جوی استیک ‌ها برای شبیه‌ سازهای پرواز و بازی ‌های اکشن پرواز مناسب ‌تر هستند، زیرا کنترل‌ های هواپیما را بر عهده دارند. اما سایر افراد نیز از جوی استیک برای ژانرهای مختلف بازی های ویدیویی مانند تیراندازی اول شخص و بازی های مبارزه ای استفاده می کنند. برخی از افراد از صفحه کلید و ماوسی که به استفاده از آن عادت دارند استفاده می کنند.

سخن پایانی

اگرچه نکات ذکر شده در بالا صرفاً برای یک محور دوگانه هستند و به جوی استیک مرکزی باز می گردند، اما در حین خرید جوی استیک، اجزای زیادی برای ساخت جوی استیک وجود دارد. هر یک از اجزای یک جوی استیک مانند یک اره منبت کاری در کنار هم قرار می گیرند و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید دقیقاً از آنها استفاده شود. ساخت جوی استیک می تواند به روش های مختلفی انجام شود که هر کدام در زمینه خاصی از نیاز تخصص دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی