|

برخورد قاطع با روزه‌خواری و کشف حجاب در نوروز

افرادی که حرکات نامتعارف در چهارشنبه‌سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که علاوه بر ۷۴ضربه شلاق از ۳ماه تا یک سال مجازات حبس دارند

لینک کوتاه کپی شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان گفت: افرادی که حرکات غیرمتعارف در چهارشنبه‌سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا یک سال مجازات حبس دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسنا، سید عباس بارودکو اظهار کرد: در شهر اردستان تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و دیگر دستگاه‌ها برای امنیت شهروندان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، گفت: نگهداری مواد محترقه برابر بند «ب» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان گفت: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

بارودکو از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه کنند زیرا همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

وضعیت سد معبر در اردستان زیبنده مردم نیست

وی در خصوص وضعیت سد معبر اصناف و خورده فروشان و لزوم ساماندهی بازار روز اردستان گفت: تاکنون درباره وضعیت نابسامان بازار روز اردستان که باعث ایجاد ترافیک و مزاحمت‌هایی برای شهروندان می‌شود، جلسات خوبی برگزار شده است. دستگاه قضایی شهرستان تاکید دارد اصناف و خورده فروشانی که باعث به زحمت افتادن شهروندان می شوند ساماندهی و به مکان دیگری منتقل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه وضعیت سد معبر در اردستان زیبنده مردم نیست و باید با این معضل برخورد شود، خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است مکانی را برای دستفروشان در نظر بگیرد تا این افراد در پیاده رو و مکان‌های پر تردد شهروندان بساط نکنند.

برخورد قاطع با روزه خواری و کشف حجاب در ایام عید

بارودکو با اشاره به نزدیک بودن نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از موضوعاتی که درماه رمضان و مخصوصا امسال با آن مواجه هستیم، روزه خواری در ملاءعام است که طبق قانون مجازات اسلامی تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی و معابر، کیفر حبس یا شلاق را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به تمام افرادی که به هر دلیل در انظار عمومی روزه خواری و اقدام به کشف حجاب می‌کنند اعلام می‌کنیم برخورد لازم و قاطع توسط ضابطین قضایی و دستگاه‌های مربوطه با این افراد صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردستان با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: ضرورت دارد تا ترویج این فرهنگ در جامعه منسجم‌تر اجرا شود. دستگاه قضایی شهرستان از دستگاه‌های مسئول می‌خواهد نسبت به فرهنگ‌سازی مردم و مسافران نوروزی در جامعه برنامه‌های بازدارنده‌ای داشته باشند و مطمئنا از آمران به معروف حمایت‌های ویژه می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها