|

از جذابیت های حیات وحش؛ شیر نگون بختی که میون چندتا اسب آبی هیکل گنده گرفتار شده!

در این ویدیو یک شیر را می بینید که در رودخانه میون چند تا اسب آبی وحشی گرفتار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اسب آبی معمولی که بعد از فیل و کرگدن سومین پستانداز بزرگ خشکی‌ است. این جانوران بزرگ طولی برابر ۲.۶ تا ۳ متر و ۱.۶۶ متر ارتفاع دارند. وزن آنها در حدود ۲.۲ تا ۲.۸ تن می باشد. اسب‌های آبی از دید ظاهری به پستانداران سم‌دار مثل گراز شباهت زیادی دارند ولی نزدیکترین خویشاوند آن‌ها نهنگ‌ها و گرازهای دریایی هستند. 

اسب‌های آبی به نسبت جثه و وزنی که دارند سریع هستند. یک اسب آبی می‌تواند با سرعت ۲۳ کیلومتر بر ساعت بدود. اسب‌های آبی شدیدا پر سر و صدا هستند! اصواتی که اسب‌های آبی تولید می‌کنند (مثل خر و پف کردن و نعره کشیدن) حدود ۱۱۵ دسی‌بل اندازه گیری برآورد شده است. اگر کنجکاوید تا بدانید این حجم از صدا چقدر است، شرایطی را تصور کنید که در فاصله ۴.۶ متری از یک بلندگو در یک فستیوال موسیقی راک قرار دارید!

این حیوانات از جهتی بسیار خطرناک هستند و همواره می‌توان نام آن‌ها را در لیست خطرناک‌ترین پستانداران جهان دید زیرا آرواره‌های اسب آبی بسیار قوی است و این جانور بسیار پرخاشگر می باشد.اسب‌های آبی بسیار با یکدیگر درگیر می‌شوند و گاهی اوقات درگیری به حدی می‌رسد که یکی از بچه‌ها در بین دعوای دو اسب آبی دیگر آسیب می‌بیند یا حتی له می‌شود!

این ویدئو که در پارک ملی کروگر ضبط شده، یک شیر را نشان می‌دهد که روی صخره‌ای در میان رودخانه به دام افتاده است. چند لحظه بعد هم اسب‌های آبی سر می‌رسند و یکی از آن‌ها به شیر بی نوا حمله می‌برد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها