|

از جذابیت های حیات وحش؛ مار پیتون غول پیکر به طرز باورنکردنی یک آهو درسته رو بلعید!

در ویدیو زیر شاهد تصاویری از لحظه بلعیده شدن آهو ۵۰ کیلویی توسط مار پیتون عظیم الجثه در ١٠ ثانیه و با یک حرکت خواهید بود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مار های پیتون جزء مار های بزرگ جثه هستند که در علفزارها، مرداب‌ها، باتلاق ها، زیر صخره‌ها، بیشه زارها، کنار رودخانه‌ها و جنگل‌های باز زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که این مار ها شناگران ماهری هستند. مار پیتون در اوایل بهار تولید مثل می‌کند که بین ۱۲ تا ۳۶ تخم می‌گذارد سپس به دور تخم‌ها چنبره زده و می‌پیچد تا دمای تخم‌ها را در حد مناسبی نگه دارد و از آن ها محافظت کند اما به محض این که بچه‌ها سر از تخم دربیاورند، دیگر خبری از مراقبت‌های والدینی نیست.

بچه‌های تازه به دنیا آمده که چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر طول دارند، تا زمانی که برای اولین پوست اندازی آماده شوند، درون تخم باقی می مانند و سپس به اولین شکار خود می‌پردازند. مار پیتون‌ هر چند ماه یکبار پوست اندازی می‌کند و زمانی که دوره‌ پوست اندازی آن ها آغاز می‌شود، حیوان کم تحرک شده، میلش به غذا کم می‌شود و چشمانش رنگ مات و کدری به خود می‌گیرد. 

در ویدیو زیر شاهد تصاویری از لحظه بلعیده شدن آهو ۵۰ کیلویی توسط مار پیتون عظیم الجثه در ١٠ ثانیه و با یک حرکت خواهید بود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی