|

خواص سنجد و نارگیل چیست؟ در لاغری چه تأثیری دارد؟

سنجد و نارگیل دو میوه بسیار مفید و مغذی هستند که خاصیت‌های بسیار زیادی برای بدن انسان به همراه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

سنجد و نارگیل دو میوه بسیار مفید و مغذی هستند که خاصیت‌های بسیار زیادی برای بدن انسان به همراه دارند. سنجد حجم بالایی از فیبر و مواد مغذی و ویتأمین‌های مفید را برای بدن تأمین می‌کند. نارگیل نیز میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این میوه می‌تواند طعم‌های متفاوتی داشته باشد و این تغییر طعم به دلیل قلیایی بودن خاکی است که درون آن پرورش می‌یابد. در ادامه به طور مفصل به بررسی خواص نارگیل و خواص سنجد پرداخته و تأثیر آن‌ها را در لاغری بررسی می‌کنیم. 

de35216a-532c-4cf3-b9ea-ade6ac1862c2

مهم‌ترین خواص سنجد

از سنجد به صورت‌های مختلف استفاده می‌شود. می‌توانید پوست، گوشت و هسته سنجد را با یکدیگر آسیاب کرده و پودر سنجد تهیه کنید. از این پودر در غذا و تهیه میان وعده‌های مختلف استفاده می‌شود. اضافه کردن این پودر به سنجد و مقداری عسل می‌تواند برای درمان بیماری‌های مختلفی مانند پوکی استخوان و درد مفاصل تأثیرگذار باشد. 

خواص سنجد برای چاقی صورت

یکی از خاصیت‌هایی که برای پودر سنجد اثبات شده، تأثیر آن در چاقی صورت است. افرادی که با رژیم‌های غذایی به دنبال لاغری مخصوصاً در زمان‌های کم هستند، قبل از هر چیز با لاغری صورت روبرو می‌شوند. این موضوع چالش بسیار مهمی محسوب می‌شود و افراد همواره به دنبال مواد غذایی هستند که از لاغری صورت آن‌ها در حین رژیم غذایی جلوگیری کند. پودر سنجد ماده‌ای گیاهی و مفید است که می‌تواند در این مورد تأثیر‌گذار باشد. از پودر سنجد به صورت موضعی بر روی گونه و تمام قسمت‌های صورت خود استفاده کنید. 

پودر سنجد و خاصیت‌های آن برای معده

از دیگر خواص این میوه مفید و مغذی، تأثیر آن در تقویت معده و مکانیسم صفرا است. سنجد می‌تواند از تهوع و استفراغ نیز جلوگیری کرده و سموم معده را دفع کند. علاوه بر آن به دلیل دارا بودن کارتینوئید‌ها و پلی فنول‌ها برای درمان مشکلات و بیماری‌های معده مانند زخم معده بسیار مفید و تأثیرگذار است. همچنین به دلیل داشتن فیبر بالا می‌تواند احساس گرسنگی را در فرد کاهش داده و برای بهبود مشکلات گوارشی مفید باشد. 

3317173f-9cf4-4529-833d-ccda2de2aa92

پودر سنجد و لاغری

همان‌طور که گفته شد، پودر سنجد مقادیر بالایی فیبر دارد. فیبر مهم‌ترین ماده در کاهش احساس گرسنگی افراد است. با مصرف پودر سنجد فرد احساس گرسنگی نداشته و میزان غذای کمتری می‌خورد. دیرتر گرسنه شدن و مصرف غذای کمتر به راحتی باعث کاهش وزن و لاغری افراد می‌شود. نکته دیگر درباره سنجد این است که مصرف آن متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، به این صورت فرد لاغر شده و کاهش وزن بالایی را تجربه می‌کند. البته هرگز از پودر سنجد به تنهایی برای لاغری استفاده نکنید. این پودر باید در کنار یک رژیم غذایی اصولی استفاده شود تا تأثیر مثبتی بر بدن شما داشته باشد. 

خواص پودر سنجد برای ریزش مو

از آنجایی که سنجد دارای فسفر و کلسیم است، می‌تواند در تقویت فولیکول‌های مو مؤثر باشد. به این صورت با مصرف پودر سنجد از ریزش مو جلوگیری کنید. پودر سنجد به صورت موضعی نیز قابل استفاده است. برای این کار مقداری پودر را با آن مخلوط کرده و ماسک موی طبیعی از آن تهیه کنید. این ماسک را برای مدت زمان 15 دقیقه بر روی مو‌های خود قرار داده و سپس آبکشی کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از ریزش مو می‌تواند برای داشتن مو‌هایی درخشان و زیبا نیز مؤثر باشد. 

آشنایی با خواص نارگیل

میوه دیگری که دارای خواص بسیار بوده و می‌تواند برای لاغری و تناسب اندام نیز مفید باشد، نارگیل است. نارگیل انواع مختلفی از ویتأمین‌ها و اسید‌های چرب را دارد که برای بدن مفید هستند. همچنین میزان آهن خون را افزایش داده و به جذب کلسیم کمک می‌کند. اگر نمی‌توانید شیر مصرف کنید، آب نارگیل می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد. 

نارگیل از کم خونی جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین عملکرد مغز را بهبود بخشیده و باعث حفظ سلامت قلب می‌شود. حجم بالای فیبر موجود در نارگیل باعث هضم و جذب بهتر مواد غذایی شده و مشکلات روده و معده را کاهش می‌دهد. همچنین خاصیت ضد باکتری و ویروس آن باعث می‌شود تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن جلوگیری شود. 

3d0bf44c-3beb-4766-a141-347016a0a3fb

خواص نارگیل برای کاهش وزن

از نارگیل در رژیم لاغری کتو استفاده شده تا به کمک آن شکم و پهلوی فرد لاغر شود. نارگیل در کنار تمام خاصیت‌ها و فواید می‌تواند مضراتی نیز برای بدن به همراه داشته باشد. از این رو، هرگز به تنهایی از آن برای لاغری استفاده نکنید. به این منظور، بهتر است از رژیم‌های غذایی اصولی استفاده کنید تا به اندازه کافی از این ماده غذایی بهره ببرید. رژیم غذایی اصولی باید در کنار کاهش وزن، مواد مغذی و مفید برای بدن را نیز تأمین کند تا فرد دچار مشکل و بیماری نشود. 

خواص پودر نارگیل

نارگیل را می‌توان خشک کرده و به صورت پودر درآورد. به این صورت می‌توانید به راحتی در تمام فصل‌ها از آن استفاده کنید و قابلیت نگهداری برای مدت زمانی طولانی را دارد. بیشترین استفاده از پودر نارگیل در صنعت شیرینی پزی است و با آن می‌توان تنوع بالایی از کیک‌ها و شیرینی‌ها را تهیه نمود. نارگیل خشک دارای ماد مغذی بسیاری مانند منگنز، فیبر و... است و به عنوان یکی از مفیدترین و مغذی‌ترین خشکبار شناخته می‌شود. پودر نارگیل تمام خواص نارگیل تازه را دارد. از این رو با خیال راحت می‌توانید برای تمام فصل‌ها از آن استفاده کنید. 

سلامت پوست و مو با کمک نارگیل

از گوشت نارگیل می‌توان روغن نارگیل تهیه کرده که برای خاصیت‌های مهمی مانند مرطوب کنندگی، ضد التهابی و آنتی باکتریال استفاده می‌شود. این روغن خاصیت رطوبت‌رسانی بالایی دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. به همین دلیل پس از استفاده به هیچ عنوان احساس چربی و چسبندگی روی پوست باقی نمی‌ماند. این روغن به حفظ تعادل و چربی بر روی پوست کمک کرده و میزان رطوبت بالایی برای پوست به همراه دارد. استفاده از نارگیل برای پوست و مو می‌تواند به صورت‌های مختلف و از طریق روغن، پودر و آب نارگیل باشد. 

dac987ce-cda8-404c-9eb1-423ab1508d77

روغن نارگیل دارای اسید لوریک است که باعث بهبود زخم‌هایی مانند تبخال می‌شود. اگر تبخال‌زده‌اید، مقداری روغن نارگیل را به آرامی بر روی تبخال خود ضربه بزنید. این کار هم باعث کاهش زمان بهبودی آن شده و هم درد تبخال را کاهش می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی