|

از جذابیت های حیات وحش؛ صحنه دلخراش خورده شدن مار پیتون توسط شیر ها شکم مار چه قلنبه شده

در این ویدئوی عجیب و باورنکردنی خورده شدن مار پیتون غول پیکر توسط شیر های گرسنه را خواهید دید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شیر ها از درنده خوترین گربه های جهان هستند که بعد از ببر سیبری به عنوان بزرگ ترین گربه دنیا شناخته می شوند و در حال حاضر بزرگ ترین گربه در قاره پهناور آفریقا محسوب می شوند. با این که بیشتر گربه های بزرگ شکارچیان تنهایی هستند اما شیر ها به طرز عجیبی اجتماعی بوده و به صورت گروهی و با خانواده در گله زندگی می کنند. گله های شیر معمولا شامل یک شیر نر، 5 تا 15 ماده شیر خویشاوند و توله های آن ها می باشد، اگرچه گروه های کوچک 2 یا 3 نفره هم چندان غیر معمول نیست.

شیر نر در یک قلمروی 100 متر مربعی با ادرار خود درختان و سنگ ها را علامت گذاری کرده و به این روش به مزاحمان هشدار می دهد که وارد حریم او نشوند. با این حال قلمروی هر شیر مدام در معرض تهدید سایر شیرهای نر قرار دارد که سعی می کنند زمین و گله یکدیگر را تصاحب کرده و در صورت موفقیت، شیر نر بازنده و همه توله هایش را می کشند.

شیر در گذشته در اکثر نواحی آفریقا و بخش هایی از اروپا و آسیا زندگی می کرده اما امروزه تنها تعداد معدودی از این حیوان باقی مانده که بیشترشان در آفریقا و تعداد کمی نیز در آسیا، در بخش دور افتاده ای از جنگل گیر در هند ساکن هستند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها