|

شرایط پرداخت حق اولاد به نفع کارگران تغییر کرد

نماینده کارگران گفت: یکی از مباحثی که در شورای‌عالی کار مطرح شد، این بود که کارگر متأهل در صورتی که سابقه کار هم ندارد حق اولاد دریافت کند.

لینک کوتاه کپی شد

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار اظهار داشت: یکی از حمایت‌های شورای‌عالی کار از کارگران این است که اگر در سال جاری به هر دلیل حقوق کارمندان افزایش یابد، طبق مصوبۀ شورای‌عالی کار باید حقوق کارگران نیز افزایش یابد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدیدی که در شورای‌عالی کار مطرح شد، بحث عائله‌مندی کارگران با توجه به بحث جوان‌سازی جمعیت بود افزود: مقرر شد که در بحث عائله‌مندی تفاوتی در پرداخت کارگران مجرد و متأهل نباشد.

ابوی گفت: یکی از تصمیمات شورای‌عالی کار این بود، کارگری که برای اولین بار به کارگاهی می‌رود، در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اگر هم سابقه ندارد، اما حق اولاد دریافت کند، در حالی که در قانون قبلی برای این منظور حداقل 720 روز سابقه لازم بود، آقای وزیر قول حل شدن این موضوع را طی چند ماه آینده داده‌اند.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار ادامه داد: به‌دلیل اینکه دستمزد 1402 در آخرین روز سال 1401 تعیین شد، وزیر کار بیان کرد که در اولین جلسه سال 1402 حق مسکن را برای تصویب به دولت ارائه می‌کند تا در هیئت وزیران تأیید شود، اما قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه است. تا زمان تصویب این مصوبه در هیئت وزیران درصورتی که بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری کمتر از 900هزار تومان پرداخت کنند مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت از ابتدای سال جاری هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها