|

جزئیات پیش فروش 500 هزار خودرو بدون قرعه کشی+ اسامی خودروها

قرار است بین 400 هزار تا 500 هزار خودرو به صورت پیش فروش به متقاضیان واگذار شود در این طرح مکانیزم نوبت دهی جایگزین قرعه کشی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

9 شرکت خودروساز محصولات خود را در بزرگترین طرح فروش صمت عرضه کردند. دو خودروساز بزرگ کشور بهمراه هفت خودروساز خصوصی محصولات خود را در دسترس متقاضیان قرار دادند. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، بزرگترین طرح پیش فروش خودرو در حالی از اسفندماه استارت خورد که بررسی ها نشان می دهد تمام محصولات عرضه شده در دسترس متقاضیان عادی قرار ندارد. این طرح فروش برای دو دسته متقاضی یعنی متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند و بیشتر برگزار شده است.

ایران خودرویی ها با عرضه 16 محصول در صدر جدول شرکت های خودروساز حاضر در این طرح فروش قرار دارد. اما تمام این 16 محصول در اختیار متقاضیان عادی قرار ندارد. ایران خودرویی ها از میان 16 محصول عرضه شده متقاضیان عادی امکان انتخاب  تارا با گیربکس اتوماتیک را ندارند و این محصول ایران خودرو تنها در اختیار مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار می گیرد.

البته متقاضیان عادی می توانند علاوه بر تارا با گیربکس دستی، دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ، دنا پلاس، سمند سورن پلاس دوگانه سوز، سمند سورن پلاس با موتور بنزینی، پژو پارس XU7P، پژو پارس XU7P ELX، پژو پارس XU7P سفارشی، پژو 207 TU3، پژو 207 دستی، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، وانت آریسان 2، هایما S7 پلاس و هایما S5 را می توانند انتخاب کنند.

اینکه ایران خودرویی ها چرا تارا با گیربکس اتوماتیک را در دسترس متقاضیان عادی قرار نداده اند مشخص نیست و این خودروساز در این ارتباط توضیحی ارائه نداده است اما به نظر می رسد این مساله بی ارتباط به تیراژ تولید تارا نباشد. این خودرو ار سال 1400 به تولید انبوه رسید و به بازار عرضه شده است. آبی های جاده مخصوص از ابتدا تارا را با دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دادند.

اما به نظر می رسد بعد گذشت دو سال ایران خودرویی ها هنوز نتوانسته اند این محصول خود را به تیراژ مورد نظر برسانند. شاید همین مساله دلیلی باشد تا مدیران ایران خودرو ترجیح داده اند تا در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو که توسط صمت برگزار شده تنها تارا با گیربکس دستی را در تیررس متقاضیان عادی قرار دهند. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است. البته عرضه تارا با گیربکس اتوماتیک به مشتریان عادی بعید است که خیلی طولانی شود و ایران خودرویی ها با افزایش تیراژ در طرح های فروشی که در آینده برگزار می کنند این محصول خود را در اختیار متقاضیان عادی نیز قرار خواهند داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها