|

آخرین خبر ها از رتبه بندی معلمان؛ 23 فروردین

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه پایش و رصد برای رفع اشکالات جدی آیین‌نامه رتبه بندی معلمان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به طور جد پیگیر رفع اشکالات پیش آمده در طرح رتبه بندی معلمان است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نبض بازار، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه رتبه‌بندی در حال آماده‌سازی برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان است، گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اصلاح می‌شود و تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری فارس در رابطه با ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه‌بندی، اظهار کرد: از همه معلمان درخواست می‌شود تا درخصوص بازشدن امکان بارگذاری مدارک تکمیلی صبور باشند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه نرم‌افزاری در سامانه وزارت آموزش و پرورش برای انجام این کار، موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته است و به محض آماده‌سازی سامانه، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد؛ انجام چنین کاری تصمیمی بود که از سوی هیأت ممیزه گرفته شده و ان‌شاءالله رضایت معلمان را در پی خواهد داشت.

صحرایی در خصوص تشکیل کارگروه پایش و رصد گفت: این کارگروه مطابق ماده ۱۱ آیین‌نامه رتبه‌بندی تشکیل شده است و اعضای این کارگروه مشغول مطالعاتی هستند که ان‌شاءالله مدل مفهومی و الگوی عملیاتی آن در جلسه بعدی هیأت ممیزه ارائه خواهد شد و در این کارگروه، تمام رتبه‌های اعطاء شده به ویژه رتبه‌های ۳ و ۴ بررسی می‌شوند و صحت سنجی و اعتبار سنجی آن‌ها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از اهداف این کار پاسخ دادن به شائبه‌هایی است که در مواردی مطرح شده است، اما هدف اصلی کارگروه پایش، اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان است؛ ان‌شاءالله پس از انجام پایش به راحتی می‌توانیم اشکالات جدی آیین‌نامه را استخراج کنیم و پس از آن نیز اقدام به بازنگری این اشکالات کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کارگروه پایش و رصد رتبه‌بندی معلمان می‌تواند زمینه‌ساز اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی باشد، عنوان کرد: همکاران توقع اصلاح آیین‌نامه را دارند که خواسته‌ای برحق است، اما فعلا این آیین‌نامه فعلی مبنای کار ما محسوب می‌شود و به لحاظ قانونی نمی‌توانیم خارج از آن فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله با هدف کیفیت بخشی و همراهی با معلمان، آیین‌نامه رتبه‌بندی اصلاح و تقدیم هیأت دولت می‌شود تا مطالبه بزرگ همکاران‌مان تحقق یابد.

بسیاری از معلمان از امتیازهای ارائه شده درطرح رتبه بندی معلمان ناراضی هستند و براین حساب وزارت آموزش و پرورش در تلاش برای رفع نواقص پیش آمده در این طرح هست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها