|

چند خبر تازه از رتبه بندی معلمان

یک مقام مسئول در آموزش و پرورش قول تازه ای برای واریز معوقات رتبه بندی معلمان داده است.

لینک کوتاه کپی شد

یک قول دیگر درباره بررسی معوقات رتبه بندی معلمان این بار از سوی رئیس اداره امور مالی آموزش و پرورش استان اصفهان داده شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره وضعیت معوقات سال ۱۴۰۰ رتبه بندی معلمان توضیح داد.

معلمان کشور انتظار دارند ۶ ماه مابه‌التفاوت رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ زودتر تعیین تکلیف شود.

احسان غضنفری در خصوص پرداخت معوقات رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ رتبه یک برای همه همکارانی که مشمول دریافت این رتبه می‌شدند صادر و معوقات آن پرداخت شد.

وی افزود: در اسفندماه ۱۴۰۱ پس از محاسبه رتبه واقعی افراد، حکم کارگزینی برای آن‌ها صادر و حقوق اسفند با در نظر گرفتن رتبه واقعی به همکاران پرداخت شد.

غضنفری با اشاره به پرداخت معوقات سال ۱۴۰۱ رتبه‌بندی ابراز داشت: پس از پرداخت حقوق، در روز یازدهم فروردین‌ماه پرداخت معوقات رتبه‌بندی آغاز و با واریز مابه‌التفاوت ۱۱ ماه رتبه یک و رتبه واقعی همکاران، پرونده معوقات سال ۱۴۰۱ بسته شد.

رئیس اداره امور مالی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: از آن‌جا که مبلغ پرداختی برای هر رتبه درصد معینی از حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل است ممکن است دو نفر که هر دو رتبه ۳ گرفته‌اند به دلیل تفاوت این بندها در حکم کارگزینی دریافتی متفاوتی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ ماه مابه‌التفاوت رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ باقی‌مانده است که به‌محض تأمین اعتبار از طرف وزارت آموزش و پرورش به‌حساب همکاران واریز می‌شود.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار داشت:در مازندران همزمان با سراسر کشور قانون رتبه بندی معلمان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جهش در برنامه های کیفی آموزش و پرورش را دنبال می کنیم افزود: بیش از 75 درصد همکاران فرهنگی اعتراضی به رتبه بندی نداشتند و اعتراض 30 درصد باقی مانده در حال پیگیری است و در فرآیند اعتراض از 19 فروردین سامانه برای اعتراض فرهنگیان باز است.

کمالی با اشاره به اینکه 36 هزار نفر از بازنشستگان و معلمان مشمول قانون رتبه بندی هستند با تاکید بر اینکه برپایی آزمون نهایی که 40 درصد در کنکور اثرگذار است در پیش داریم و ستاد مرکزی در استان تشکیل شده است و به لحاظ آمادکی روحی و روانی و حفاظت آزمون جلسات متعدد برپا شده است و مجریان آزمون و سخت افزارهای آزمونی دو مقوله ای است که مورد توجه قرار دارد و نیاز به رعایت انضباط در آزمون داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه گفت:برنامه هفته معلم نیز از 12 اردیبهشت آغاز می شود و انتخاب معلمان نمونه از اقدامات این هفته به شمار می آید.

کمالی خاطرنشان کرد: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نیز صورت گرفت و با شناسایی چالش ها در دورترین نقاط روستایی معلم اعزام شد و طرح یک معلم یک دانش آموز نیز اجرا می شود و تلاش در کاهش مدارس مختلط داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آزمون استخدامی دوره ابتدایی با سهمیه حدود 360 نفری داشتیم که تنوع رشته تحصیلی برای پذیرفته شدگان اعلام شده است و در مباحثی مانند ریاضی که مباحث سنگین است فارغ التحصیلان علوم پایه نیز حق شرکت در دوره معلمی را دارند و با استقبال وی سهمیه 700 نفری استخدام در دوره متوسطه اول و دوم که قرار است در اردیبهشت انجام شود برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: استخدام معلم از طریق دانشجو معلمان و جذب از طریق ماده 28 صورت می گیرد که در حال انجام است.

این مسئول به رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد:دانش آموزان نیز در قالب اردوهای تربیتی علمی و تربیتی دنبال می شود و امسال 3 هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

کمالی ادامه داد:53 هزار دانش آموز نیز به صورت برخط در اردو راهیان نور شرکت کردند و 15 هزار دانش آموز و معلم در اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی ابزار انقلاب را تجهیز به سلاح تبیین دانست و موضوع جهاد تبیین و پاسخ به شبهات را جهت پاسخگویی به دانش آموزان ضروری برشمرد و گفت:هزار و 300 نشست تبیینی با حضور دانش آموزان،معلمان و ...برپا شد و بیش از 700 مدرسه این جلسات برگزار شد.

کمالی به اجرای پویش های متعدد در دوره های سنی مختلف اشاره کرد و افزود:پویش نماز، ادبی،پویش مهتاب در نور توسط دانش آموزان استقبال شد و پویش هیستوری با محوریت کتاب مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

این مسئول تلاش در اقامه نماز در مدارس را از دیگر اقدامات اعلام کرد و خاطرنشان کرد:22 نمازخانه تجهیز و ساخته شد و 95 نمازخانه مدرسه ای نیز در دست احداث است .

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی