|

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

اگر شما هم متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور فوق العاده کانادا هستید مطالعه این مقاله آموزشی را از دست ندهید

لینک کوتاه کپی شد

مهاجرت تحصیلی به کانادا به راحتی اتفاق می‌افتد در صورتی که شرایط آن را داشته باشید. اگر شما هم متقاضی مهاجرت تحصیلی به این کشور فوق العاده هستید مطالعه این مقاله آموزشی را از دست ندهید چرا که به صورت کامل به شرایط مورد نظر اشاره می‌کنیم.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا گزینه‌های مختلفی را پیش پای شما می‌گذارد که با توجه به شرایطی که در اختیار دارید، تائید و یا رد می‌شود. در میان انواع روش‌های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود چرا که روشی ارزان قیمت است و انعطاف زیادی دارد، همچنین با سپری شدن پروسه تحصیل امکان اشتغال نیز وجود دارد و پس از آن نیز امکان راه برای دریافت اقامت دائم باز است.

شرایط ضروری مهاجرت تحصیلی به کانادا

برخورداری از شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا شانس شما را برای دریافت ویزا بیشتر می‌کند. این شرایط شامل شرایط سنی، شرایط و وضعیت تحصیلی که خود شامل معدل، نمره مهارت زبان، رزومه، انگیزه نامه، ریز نمرات، تجربه کاری، مقاله ثبت شده، گواهی نامه‌های معتبر، مدارک GRE و GMAT می‌شود، توانایی مالی، سلامت جسم و روح و عدم سوء پیشینه می‌باشد. در ادامه به اختصار توضیحاتی را در خصوص این شرایط ارائه می‌دهیم.

شرایط سنی متقاضی: برای ادامه تحصیل سن، یکی از فاکتورهای تعیین کننده محسوب می‌شود. در واقع هر چقدر سن متقاضی پایین‌تر باشد از شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا و پذیرش ویزای تحصیلی برخوردار می‌شود. بر عکس در صورتی که فردی با سن بالا، برای ادامه تحصیل اقدام می‌کند، از آنجا که از نظر آفیسر دلیلی غیرمنطقی به نظر می‌رسد و احتمال مهاجرت غیر تحصیلی پیش بینی می‌شود، بنابراین احتمال ریجکت شدن درخواست تحصیل فرد بالا می‌رود. شرایط سنی با دو فاکتور اپلای و ویزا ارتباط معکوسی دارد به این معنا که هر چقدر سن کمتر باشد، شانس تایید شدن اپلای و صدور ویزا بیشتر می‌شود و بر عکس هر چه سن شخص بیشتر باشد با شانس کمتری برای اپلای و صدور ویزا برخوردار است.

شرایط تحصیلی متقاضی: شرایط تحصیلی دانشجو شامل فاکتورهای متعددی نظیر شرط معدل، نمره زبان، انگیزه نامه، مقاله درج شده، گواهی نامه معتبر و تجربه کاری می‌شود و مجموعه این فاکتورها متقاضی را در رسیدن به هدف همراهی می‌کنند.

شرط معدل در پذیرش تحصیلی کانادا:

توجه داشته باشید که تحصیل در کانادا شامل تحصیل در کالج و تحصیل در دانشگاه‌های کانادا می‌شود که هر کدام در مقاطع مختلف نیازمند معدل مشخصی است. متقاضی برای تحصیل در کالج‌های کانادا باید حداقل معدل 12 و بالاتر را داشته باشد. شرط معدل برای حضور در دانشگاه‌های کانادا، حداقل معدل 13 و بالاتر خواهد بود. اگر متقاضی ادامه تحصیل برای مقطع دیپلم در کالج هستید تنها با معدل حداقل 12 می‌توانید در این زمینه اقدام کنید. متقاضیان ادامه تحصیل برای مقطع لیسانس باید حداقل معدل 13 و بالاتر را داشته باشند، البته برخی از دانشگاه‌های کانادا در این مقطع به معدل 14 و بالاتر نیاز دارند. اگر برای مقطع فوق لیسانس اقدام می‌کنید نیازمند معدل 13 و بالاتر آن هستید و برخی از دانشگاه‌ها هم به معدل 14 به بالا نیاز دارند. شرایط برای دانشجویان مقطع دکترا کمی فرق می‌کند و نیازمند معدل حداقل 15 و بالاتر هستند.

شرط نمره مهارت زبان:

از دیگر شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، شرط نمره مهارت زبان است که بر اساس آزمون‌های آیلتس، تافل، دولینگو و پی تی ای برای دوره‌های مختلف مد نظر قرار می‌گیرد.

گرچه مدارس به هیچکدام از این آزمون‌ها نیاز ندارند اما کالج به نمره زبان 6 تا 5/6 آیلتس، 75 تا 90 آزمون تافل، کسب امتیاز 53 تا در آزمون 57 PTE و برای آزمون دوئولینگو به نمره حداقل 105 و بالاتر نیاز دارد. متقاضی مقطع لیسانس باید حداقل نمره زبان 5/6 در آزمون آیلتس، نمره زبان 75 تا 89 در آزمون تافل، نمره 60 در PTE و به نمره 105 تا 120 در آزمون دوئولینگو نیاز دارد. فوق لیسانس به نمره زبان 5/6 در آزمون آیلتس، 86 در آزمون تافل، آزمون PTE حداقل نمره زبان 57 و برای آزمون دوئولینگو به حداقل نمره 110 نیاز دارد. متقاضیان مقطع دکترا هم حداقل 5/6 برای تافل به حداقل نمره زبان 85 آزمون PTE حداقل نمره 60 و برای رشته حقوق و پزشکی نیز باید حداقل نمره زبان در آزمون آیلتس، حداقل 109 در آزمون تافل، حداقل 68 در آزمون PTE و غیره را کسب کرده باشد.

تمکن مالی متقاضی: در کنار وضعیت تحصیلی و سنی، توان مالی متقاضی نیز نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت و تایید مهاجرت تحصیلی دارد. بسیاری از متقاضیان علی رغم برخورداری از دو شرط اول، از آنجا که تمکن مالی قابل قبولی نداشتند، شانس خود را از دست می‌دادند. بر اساس نظر کارشناسان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی، میزان توانایی و تمکن مالی باید به اندازه‌ای باشد که پوشش زندگی و تحصیل در کانادا را برای مدت مشخصی و حداقل یک سال پوشش دهد در غیر این صورت درخواست شخص به راحتی ریجکت می‌شود.

سلامت جسم و روحی و روانی متقاضی: از دیگر شروط لازم برای مهاجرت به کانادا این است که فرد از نظر جسمی و روانی در صحت و سلامت کامل به سر ببرد و این موضوع نیز باید توسط پزشک متخصص تایید شود. در واقع ارائه گواهی سلامت پزشکی به عنوان امری ضروری محسوب می‌شود.

نگاهی به فرآیند پذیرش تحصیلی کانادا

اولین قدم در مهاجرت تحصیلی، بررسی شرایط تحصیلی است. پس از آن باید دانشگاه و یا کالج مورد نظر خود را انتخاب کنید که نیازمند تحقیق و بررسی است. فراموش نکنید نوع رشته انتخابی، سرنوشت تحصیلی و کاری شما را تعیین می‌کند. در مرحله بعد لازم است مدارک مورد نیاز را جمع آوری و ترجمه کنید و پس از مراجعه به سایت دانشگاه و ایجاد اکانت جدید آنلاین برای خود، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. در طول انجام مراحل ثبت نام، متقاضی باید هزینه اپلیکیشن را پرداخت و آن را سابمیت کند. انجام این پروسه نیازمند زمان است و در این مرحله باید منتظر پاسخ دانشگاه باشید که از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. این ایمیل حاوی شماره دانشجو یا شماره اپلیکیشن می‌باشد. در مرحله بعد لازم است اکانت دانشجویی خود را بر اساس دستورالعمل مخصوص دانشگاه، فعال کنید و این اکانت را باید به صورت مستمر بررسی کنید تا اطلاعات جامع و جدیدی در اختیار شما قرار گیرد. با طی شدن این مراحل، پذیرش درخواست مهاجرت تحصیلی به شما تعلق می‌گیرد و امکان پیش پرداخت شهریه تحصیلی برای شما فراهم می‌شود. با پرداخت شهریه، نامه پذیرش نهایی را دریافت خواهید کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها