|

افزایش حقوق سربازان به کجا رسید؟

افزایش حقوق سربازان وظیفه قرار بود از ابتدای سال 1402 اعمال شود.

لینک کوتاه کپی شد

پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی و طبق اعلام سازمان نظام وظیفه کشور قرار بود افزایش حقوق سربازان وظیفه از ابتدای سال ۱۴۰۲ اعمال شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از شهرآرانیوز؛ هنوز خبر رسمی در این خصوص اعلام نشده است، اما به گفته برخی سربازان، در حقوق فروردین ماه شان، افزایش دریافتی داشته اند.

پیش از این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، میزان افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را اینگونه اعلام کرده بود: به دنبال این هستیم که مبنای حقوق سال گذشته آنان را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

کیومرث سرمدی واله مبلغ پیشنهادی برای سربازان مجرد را حدود ۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم برای سربازان متاهل بیش از ۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: علیرغم سکوت دولت در خصوص حقوق سربازان در لایحه بودجه، اما به دنبال این هستیم که مبنای حقوق سال گذشته آنان را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

نماینده اسدآباد ادامه داد: افزایش حقوق سربازان ضرورت دارد، چون جوانانی که دو سال از عمر خود را صرف دفاع از میهن می‌کنند به‌خصوص سربازان متاهل باید در حین خدمت سربازی بتوانند حداقل معیشت خود و خانواده را تامین کنند.

سرمدی واله یکی از نقاط قوت بودجه سال ۱۴۰۱ را افزایش حقوق سربازان مجرد و متاهل خواند و گفت: این اقدام که با موافقت کمیسیون اجتماعی و تصویب صحن علنی به‌صورت قانون درآمد اقدام بی‌سابقه‌ای بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی