|

نصب گام به گام درایو اینورتر زیمنس v20 + تنظیم پارامتر

درایو زیمنس سری V20 دارای 2 کلید جهت بالا و پایین می باشد که توسط این کلیدها تغییر در پارامترها انجام می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

با رعایت نکات کلیدی در نصب درایو زیمنس، می توان راندمان و کارایی بالاتری را از درایو دریافت نمود. جهت کار با درایو ابتدا می بایست سیم بندی قدرت و سپس سیم بندی فرمان را انجام نمود. در دفترچه راهنمای درایوها ، مدار بخش فرمان آن وجود دارد که توسط آن می توان ورودی و خروجی و نحوه اتصالات هنگام نصب را مشاهده نمود. جهت اجرای فرمان های داده شده از طرف اپراتور ، تمامی انواع اینورتر ها نیازمند تعریف پارامترهای لازم توسط کی پد می باشند.

اینورتر 0.75 کیلووات 1 اسب زیمنس فیلتردار

انواع کلید های درایو زیمنس و کارایی آنها

درایو زیمنس سری V20 دارای 2 کلید جهت بالا و پایین می باشد که توسط این کلیدها تغییر در پارامترها انجام می گردد.

با زدن کلید M می توان به گروه پارامتر ورود نمود و با استفاده از کلید بالا به پارامتر دلخواه رسید . با زدن کلید OK وارد پارامتر مدنظر شده و پس از تنظیم مقدار مدنظر برای پارامتر ، با زدن کلید OK ذخیره می گردد. با زدن مجدد کلید M می توان از پارامترها خارج شد.

درایو اینورتر زیمنس جهت کار با کی پد و ترمینال / شبکه دارای 2 مد Hand و Auto می باشد. این مد با زدن دو کلید M و OK به صورت همزمان تغییر داده می شود. همچنین پارامترهای زیر نیز می بایست تنظیم گردند.

توضیح پارامتر های درایو اینورتر زیمنس

P0010 این پارامتر جهت راه اندازی سریع بوده و می بایست بر روی عدد 1 تنظیم گردد تا فعال شود.

P0304 توسط این پارامتر ولتاژ نامی موتور معین می گردد. متناسب با پلاک نامی الکتروموتور و سیم کشی ترمینال می بایست عدد 400 را برای موتور 400 ولت و عدد 230 را برای موتور 230 تنظیم نمود.  

P0305 توسط این پارامتر جریان نامی الکتروموتور تنظیم می گردد. این پارامتر می بایست به صورتی تنظیم گردد که با پلاک نامی و سیم کشی الکتروموتور مطابقت داشته باشد.

P0100 توسط این پارامتر فرکانس 50 یا 60 هرتز و واحد کیلووات یا اسب بخار برای منطقه اروپا یا امریکای شمالی معین می گردد. برای اروپا و فرکانس 50 هرتز و واحد کیلووات عدد 0 ، برای آمریکای شمالی و فرکانس 60 هرتز و واحد اسب بخار عدد 1 و برای آمریکای شمالی و 60 هرتز و واحد کیلووات عدد 2 را می بایست وارد نمود.

P0307 این پارامتر توان نامی الکتروموتور را معین می کند و می بایست به گونه ای تنظیم گردد که با کیلووات و اسب بخار تنظیم شده در پارامتر P0100 مطابقت داشته باشد.

P0308 در این پارامتر می بایست مقدار ضریب توان نامی الکتروموتور ) cos Φ ( را وارد کرد.

P0310 این پارامتر فرکانس نامی موتور می باشد و می بایست به صورتی تنظیم گردد که با پلاک نامی موتور مطابقت داشته باشد.

P0311 توسط این پارامتر سرعت نامی الکتروموتور مشخص می گردد. این پارامتر می بایست به صورتی تنظیم گردد که با پلاک الکتروموتور مطابقت داشته باشد. برای الکتروموتور چهار قطب 1400 و برای الکتروموتور دو قطب عدد 2800 .

P0003 با تنظیم این پارامتر بر روی عدد 2 به تمام پارامترها می توان دسترسی داشت.

P1080 حداقل فرکانس الکتروموتور توسط این پارامتر معین می گردد و در اکثر کاربری ها می بایست عدد 5 تنظیم گردد.

P1082 حداکثر فرکانس الکتروموتور توسط پارامتر P1082 مشخص می گردد و برای اکثر کاربری ها می بایست بر روی عدد 50 تنظیم گردد.

P1120 توسط این پارامتر زمان افزایش سرعت مشخص می گردد. مدت زمانی که موتور از صفر تا حداکثر فرکانس شتاب می گیرد را می بایست وارد نمود . همچنین مقدار پیش فرض آن 10 ثانیه می باشد.

P1121 این پارامتر نشان دهنده زمان کاهش سرعت می باشد و مدت زمان کاهش سرعت الکتروموتور از بیشترین فرکانس تا صفر را برحسب ثانیه نشان می دهد و مقدار پیش فرض آن 10 ثانیه است.

فروشگاه مرجع و وارکننده درایو زیمنس کالا صنعتی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی