|

شگفتی های حیات وحش؛ نبرد مرگبار مار پیتون عظیم و اژدهای کومودو رو ببین کف کن! (ویدیو)

در ویدیو امروز مار پیتون گرسنه رو می بینید که اژدهای کومودو رو یه لقمه میکنه!

لینک کوتاه کپی شد
2

 شایانیوز- احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات‌وحش یکی از مضوعات جذاب برای شما می تواند باشد.  از روی زمین گرفته تا در آب های عمیق، جانوران با انواع روش های مختلف تلاش می کنند نسل خودشان را در طبیعت باقی بگذارد و به حکمرانی خود ادامه دهند. در مستند های حیات وحش بیشتر به سراغ لحظه های شکار حیوانات می روند. در جهان حیات وحش به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای زنده ماندن، تولد و شکار کردن. حیوانات با توانایی های مختلف تمام تلاش می کنند انجام تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی ر

مار پیتون حیوان بزرگی است و اندازه اش می تواند به 5 متر هم برسد. براساس یک مطالعه پیتون قادر است طعمه‌ هایی تا 6 برابر بزرگتر از خودش را شکار کند. مار پیتون دهان بزرگی دارد، اما برای باز شدن بیش از اندازه آن یک ویژگی مهم دارد. پوست میان آرواره‌ های پایینی مار قابلیت کشسانی زیادی دارد که به حیوان اجازه بلعیدن طعمه‌ هایی بزرگتر از توان را می‌ دهد.

پیتون گوشتخوار است. بیشتر غذای آن از پرندگان، پستانداران و جوندگان هست. پیتون با استفاده از دندان‌ه ای بسیار تیز و رو به عقب خود شکار را با سرعت زیادی می‌ گیرد و بعد به دور آن می پیچد و ماهیچه‌ های خود را منقبض می کند و طعمه را با فشار بیش از اندازه خفه می‌ کند.

اژدهای کومودو یکی از گونه های بزرگ متعلق به خانواده مارمولک ها به حساب میاد که امروزه تنها تعداد معدودی از آن در مجمع الجزایر اندونزی زندگی می کنند. این جانور که تا جنگ جهانی اول ناشناخته مانده بود از میلیون ها سال گذشته در انزوای جزایر این ناحیه زندگی می کرده و به مرور زمان هیکل بزرگ تری پیدا کرده است.

اژدهای کومودو برای میلیون ها سال در جزایر لسر سوندا در اندونزی در شرایط آب و هوایی خشن زنده مانده. اژدهای کومودو خزنده غول پیکری است که با طول حدود 3 متر و وزن حدود 150 کیلوگرم نه تنها در جایگاه بزرگ ترین مارمولک دنیا قرار گرفته بلکه تهاجمی ترین آن ها نیز محسوب می شود.

اژدهای کومودو همه چیز شکار میکند، مثل لاشه مردار، آهو، خوک، اژدها های کوچکتر و حتی بوفالوهای آبی.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها