|

حیات وحش حیرت انگیز؛ جنگ خونین شیرهای وحشی برای انتخاب سلطان جنگل دیدن داره! (ویدیو)

در ویدیو امروز نبرد سهمگین دو شیر رو می بینید که دارن ثابت می کنن کی سلطان جنگل هست!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذاب ترین گونه های مستند موضوع حیات‌وحش هست. در مستند های حیات وحش اغلب به سراغ لحظه های شکار می روند. در حیات وحش به پدیده های عجیب و زیبایی بر می خوریم. جدال برای زنده ماندن، تولد و شکار. حیوانات با توانایی های عجیبشون تلاش می کنند تا زنده بمانند، اما این دنیا واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک برنده وجود داره.

شیرها در دسته گربه سانان بزرگ قرار می گیرند. شیرهای وحشی همیشه با گله خود زندگی می کنند و در هر گله هر شیر وظیفه خاص خودش را دارد. شیرها اغلب به شکار گورخر، گاومیش، زرافه، بوفالو علاقه زیادی دارند. نکته جالب در مورد شیرها این است که هرگز به سراغ لاشه یک حیوان مرده نمی روند!

اندام شیر گربه مانند و انعطاف پذیر است. همین خصوصیات باعث می شود که او بتواند در سکوت کمین گند. زرد بودن پوست شیر یکی از مناسب ترین پوشش های استتاری در طبیعت به حساب میاید. شیرها به صورت اجتماعی زندگی می کنند. در زندگی اجتماعی هر یک از اعضای گله وظیفه معینی دارد. همین خصوصیات و زندگی اجتماعی سبب می شود که شیر بتواند همچنان بر سر مقام خود به عنوان سلطان جنگل باقی بماند.

این حیوانات در قدیم در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان از جمله قاره آفریقا، ایران، هندوستان، پاکستان، تا مدیترانه زندیگ می کردند. اما امروزه تعداد زیادی از آن ها فقط در برخی از مناطق قاره آفریقا زندگی می کنند. در ایران شیر آسیایی که به آن شیر ایرانی هم می گفته اند وجود داشته. بیشتر شیرهای ایرانی در جنوب ایران بوده اند اما حالا نسل این موجودات در ایران منقرض شده است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها