|

از جذابیت های حیات وحش؛ 3 تا اژدهای کومودو بی رحمانه گراز نگون بخت رو تکه پاره کردن

در این ویدئو 3 تا اژدهای کومودو را می بینید که در اقدامی بی رحمانه گراز نگون بهت رو زنده زنده خوردند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اژدهای کومودو خزنده ای گوشتخوار است که تا ۳۰ سال زنده می ماند. این مارمولک عظیم الجثه حدود سه متر قد و ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد. با چنین وزن و طولی، اژدهای کومودو بزرگ ترین و سنگین ترین مارمولک روی زمین است. آن ها سر های صاف و درازی داشته و دارای پوزه های گرد، پوست فلس دار، پاهای کمانی و دم های عضلانی و بزرگ هستند. این مارمولک به قدری قدرتمند است که می تواند طعمه های با اندازه چندین برابر بزرگ تر از خود را شکار کند.

اژدهای کومودو به شدت منزوی است و تنها در بعضی شرایط با هم نوعانش دیده می شود، یکی از این موقعیت ها هنگام خوردن شکار است که معمولا تعدادی اژدها دور یک شکار جمع شده و کوچکترها مجبور هستند کنار بروند تا بزرگترها غذا بخورند.

حواس چشایی کومودو ها به طرز بی نقصی تکامل یافته اند و کومودو می تواند هوا را مزه کند و ذراتی که توسط حیوانات مختلف پشت سر گذاشته شده را به راحتی تشخیص دهد. اگرچه که بینایی و حس بویایی آن ها بسیار ضعیف است، زبان دو بخشی و چنگال مانندشان توانایی این را دارد که قربانیان در حال مرگ خود را در فاصله ۹ کیلومتری پیدا کند.

در این ویدئو سه اژدهای کومودو که گرازی را به دام انداخته بودند، در اقدامی بی رحمانه این حیوان بخت برگشته را زنده زنده خوردند. البته گراز تلاش بسیاری کرد تا از چنگ کومودوها بگریزد اما موفق نشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی