|

همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

220 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع عمومی برای پرداخت حقوق بازنشستگان در سال جدید پیش بینی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم برای امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تومان (همت) تسهیلات از محل منابع عمومی برای پرداخت حقوق بازنشستگان پیش بینی کرده است. اندییشه معاصر به عنوان حامی بازنشستگان به بررسی موضوع ترمیم حقوق و پرداخت آن از محل پرداخت حقوق بازنشستگان شده است. بر اساس امروز قبل از خطبه های نماز جمعه وزیر رفاه دولت آیت الله رئیسی درباره بازنشستگان توضیخاتی ارائه داد «سید صولت مرتضوی» امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، به مناسبت هفته کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه) اظهار داشت: اولین ابر بدهکار بانکی صندوق تامین اجتماعی وابسته به وزارت کار بود که در دولت سیزدهم نزدیک به ۲۰۰ همت در بازه زمانی ۱۸ ماهه تا پایان اسفند ماه سال گذشته از این میزان بدهی دولت پرداخت شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری با ۷۵ درصد ناترازی مواجه است. بر اساس قواعد و استانداردها به میزان هر نفر مستمری بگیر بازنشستگی باید هفت نفر ضریب پشتیبانی و بیمه پرداز داشته باشد که این عدد به ۰.۷ درصد رسیده است که بار سنگینی بر دوش دولت است ضمن اینکه سایر صندوق ها هم در همین شرایط هستند.

وزیر کار تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب آیت الله ریسی پرداخت و بدهی مطالبات بازنشستگان بود، این ناترازی شدید است و همواره ادامه دارد اگر به این روش ادامه بدهیم طبق پیش بینی های اقتصاددانان در افق ۱۴۰۴ ناترازی به ۸۰۴ هزار میلیارد تومان می رسد اما دولت در این زمینه تدبیر می کند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد: به دلایل مختلف دهه ۹۰، دهه رکود در بازار تولید، بهره وری و رشد اقتصادی بود که در این زمینه با چالش و مشکلاتی وجود داشت بر اساس گزاره های آماری در پایان سال ۱۳۹۹ رشد تولید منفی نیم درصد بود و به واسطه این ناترازی هایی که در تراز تجاری و تولید محقق شده بود صندوق های بازنشستگی و خزانه ملی با چالش مواجه شده بود.

مرتضوی ادامه داد: در نیمه سال ۱۴۰۰ آیت الله رییسی سکاندار دولت سیزدهم شدند آستین همت برای عبور از بحران ها بالا زده شد یکی از بحران ها ناترازی در منابع و مصارف بود در بدو امر دولت با کسری بودجه شدید جاری کشور حدود ۴۵۰ همت همراه بود به لحاظ اینکه دولت قبل در طرح های عمرانی اقداماتی را انجام داده بود و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه صادر شده بود.

وی تاکید کرد: این دولت زمانی اداره کشور را به دست گرفت با کسری بودجه هزار همتی روبرو بود خوشبختانه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را با کمترین کسری بودجه و جهاد در عرصه تولید و صادرات پشت سر گذاشتیم که تراز تجاری کشور در پایان سال مثبت بود همچنین صادرات غیر نفتی افزایش چشم گیری داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: دولت در سال ۱۴۰۲ بودجه ای متناسب با واقعیت ها تقدیم مجلس کند که امیدواریم منابع این بودجه محقق شود و مصارف در چارچوب قانون باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها