|

کمین هوشمندانه پلنگ تیز دندان واسه شکار ایمپالا؛ بیچاره چقد دست و پا زد تا جون داد!

در این ویدئوی جالب کمین هوشمندانه پلنگ برای شکار ایمپالا را خواهید دید حیوان بیچاره به شدت غافلگیر شد و هیچ کاری نتونست بکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همون طور که می دونید پلنگ چشم قشنگ حیوانی به شدت وحشی است که تونایی بسیار بالایی در شکار کردن دارد. از اون جایی که خودش ریزه میزه هست البته نسبت به سایر گربه سانان برای شکار سراغ حیوانات خیلی درشت نمیره. ایمپالا، گراز، آهو، گوزن و بزکوهی معمولا انتخاب های این شکارچی هستند. جالبِ بدونید که پلنگ ها روی قلمروشون خیلی حساس هستند و به شدت برای حفظش تلاش می کنند. اون ها قلمروشون رو به وسیلهٔ ادرار مشخص می‌کنند. 

رنگ و طرح پوشش بدن پلنگ با توجه به زیستگاه این حیوان ممکن است متفاوت باشند. مثلا پوشش خز بدن پلنگ هایی که در چمنزارهای باز زندگی می کنند زرد روشن است در حالی که پلنگ های ساکن در جنگل ها رنگ تیره تر و خال های بیشتری دارند. طرح تیره حلقه مانندی که بدن پلنگ را پوشانده و زیبایی منحصر به فردی به این حیوان داده شبیه گل است و به استتار پلنگ و کمین کردن او کمک می کند.

پلنگ شیوه شکار منحصر به فردی در بین سایر گربه سانان دارد، او به جای آن که مقدار زیادی از انرژی اش را صرف تعقیب و گریزهای سرعت بالا کند قبل از کمین کردن تا حد زیادی به طعمه اش نزدیک شود و بعد از شکار لاشه حیوان را به پوشش گیاهی متراکم اطراف یا بالای درخت می برد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها