|

آیا گرفتن اقامت آلمان خوبه؟

فرقی نمی کند که بخواهید برای تحصیل مهاجرت کنید، یا هدفتان کار و سرمایه گذاری در یک کشور دیگر باشد، در هر صورت آلمان یکی از بهترین گزینه…

لینک کوتاه کپی شد

فرقی نمی کند که بخواهید برای تحصیل مهاجرت کنید، یا هدفتان کار و سرمایه گذاری در یک کشور دیگر باشد، در هر صورت آلمان یکی از بهترین گزینه های موجود برای مهاجرت است. سالانه بسیاری از ایرانیان با هدف تحصیل، کار و غیره وارد آلمان می شوند و رضایت زیادی نسبت به شرایط زندگی خود در این کشور دارند؛ اما سوالی که پیش می آید این است که آیا گرفتن اقامت آلمان خوب است؟ چگونه می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟ در ادامه به تمامی سوالات شما پیرامون شرایط و روش های گرفتن اقامت آلمان پاسخ می دهیم.

اقامت آلمان

شرایط و روش های گرفتن اقامت آلمان

جمهوری فدرال آلمان، یکی از توسعه یافته ترین، ثروتمند ترین و صنعتی ترین کشورهای دنیا است که از ۱۶ ایالت تشکیل شده است. آلمان در سراسر دنیا از نفوذ و قدرت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال این کشور یکی از کشورهای قدرتمند در سازمان ملل، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج است که تاثیرات گسترده ای را در سطح بین المللی دارد. بر اساس آخرین سرشماری ها این کشور حدود 83 میلیون نفر جمعیت داشته که اغلب آنها به زبان آلمانی صحبت می کنند. البته زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج دارد.

پایتخت آلمان شهر زیبای برلین و واحد پول آن یورو می باشد. این کشور از زیبایی های طبیعی و اماکن تاریخی زیادی برخوردار است که حاکی از تاریخ کهن آن است. سیستم آموزش و پرورش این کشور یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی در سراسر دنیا می باشد که دیگر کشورها نیز از آن الگو برداری کرده اند.

همچنین آلمان از نظر خدمات بهداشتی و درمانی یکی از کشورهای پرچمدار در سراسر دنیاست. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راهی برای مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور توسعه یافته با امکانات رفاهی بالا هستند. جدیدترین و قانونی ترین روش های گرفتن اقامت آلمان عبارت است از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در آلمان
  • مهاجرت از طریق کار در آلمان
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان
  • مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان

هزینه های زندگی در آلمان

وقتی می خواهید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید، یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید درباره آن بررسی کنید هزینه های زندگی می باشد. هزینه های زندگی در آلمان بسته به روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنید و سبک زندگی شما متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند باید هزینه های تحصیل از جمله شهریه دانشگاه، خوابگاه، کتاب ها و غیره را در نظر بگیرند.

همچنین افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را دریافت کنند، باید توجه داشته باشند که آلمان خود یک کشور توسعه یافته صنعتی است لذا برای این که کسی از طریق سرمایه گذاری اقامت این کشور را دریافت کند به سرمایه قابل توجهی نیاز خواهد داشت. به طور کلی هزینه زندگی یک خانواده ۴ نفره در آلمان حدوداً ۲۶۰۰ یورو در ماه بدون احتساب اجاره خانه می باشد. البته میزان هزینه های زندگی از جمله اجاره خانه تا حدودی بسته به شهر محل زندگی نیز متفاوت است.

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز یکی از شهرهای آلمان تقریباً ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد. متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم با اسکان در خوابگاه های دانشجویی یا آپارتمان های مشترک، ماهانه ۲۰۰ الی ۴۵۰ یورو برای محل سکونت خود هزینه بدهند.

همانطور که گفتیم شهریه دانشگاه نیز یکی از هزینه های مهم دانشجویان در کشور آلمان است به عنوان مثال چنانچه متقاضی بخواهد به تحصیل پزشکی در آلمان بپردازد، باید شهریه ای حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای دانشگاه های دولتی و برای دانشگاه های خصوصی تا ۲۰ هزار یورو در سال بپردازد. بنابراین هزینه های مهاجرت به آلمان و زندگی در این کشور تا حدود زیادی به روش انتخابی شما برای ورود به آلمان بستگی دارد و همچنین تعداد همراهان نیز از عوامل تاثیر گذار در هزینه های مهاجرت می باشند.

مزایای گرفتن اقامت آلمان

دریافت اقامت آلمان و ورود به خاک این کشور مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مهم ترین مزایای گرفتن اقامت آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در یک کشور توسعه یافته و رو به رشد
  • بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی پیشرفته
  • استفاده از سیستم بیمه درمانی قوی
  • سهولت پیدا کردن شغل
  • پایین بودن هزینه های زندگی در این کشور
  • دسترسی به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر جهانی به صورت رایگان
  • بهره مندی از خدمات شهری و حمل و نقل با کیفیت
  • امکان رفت و آمد آسان به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا
  • امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت آلمان
  • بهره مندی فرزندان متقاضی از تحصیل رایگان

سخن پایانی

در سال های اخیر کشور آلمان به دلیل پیری جمعیت، نیاز شدیدی به نیروی کار خارجی داشته است. به همین دلیل در حال حاضر آلمان یکی از بهترین گزینه ها، برای مهاجرت کاری، ادامه تحصیل و سرمایه گذاری است. شما نیز می توانید برای مهاجرت به این کشور زیبا شانس خود را امتحان کنید. وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، تمامی مراحل مهاجرت به آلمان را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی