|

عقاب واسه شکار این روباره چندبار با مخ خورد زمین و کله مَلق زد؛ روباهه چه قِل میخوره!

در این ویدئوی مهیج و تماشایی حمله عقاب تیز بال به یک روباه را خواهید دید که به جدالی نفسگیر تبدیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عقاب پرنده ای شکاری است که 60 گونه متفاوت دارد و بومی اوراسیا و آفریقا می باشد. این پرنده نسبت به سایر پرندگان شکاری دارای جثه بزرگتر و پاهای نیرومندتری است. جالب است بدانید که عقاب به پادشاه پرندگان معروف است.

رنگ و اندازۀ خاص هر عقاب به نوع آن بستگی دارد، اما بعضی ویژگی ها در تمام عقاب ها مشترک هستند. عقاب ها به دلیل سرهای بزرگ و سنگین و نوک های خمیده و قلاب  مانندشان، مشهور هستند. قدرت بینایی عقاب مثال زدنی است و در ارتفاعاتی بسیار بالا پرواز می کند. دلیل پرواز این پرنده در ارتفاعات بالا، تسلط بیشتر بر روی شکار است. در محوطه پرواز و شکار عقاب هیچ پرنده ای حق شکار ندارد. پرندگان دیگر به محض مشاهده عقاب برای حفظ جان خود فرار کرده و محوطه پرواز را ترک می کنند.

نوع غذایی که عقاب ها می خورند به محل زندگی و همچنین نوع آنها بستگی دارد. اکثر عقاب ها فقط حیواناتی را شکار می کنند که از خودشان کوچکتر باشند، اما مواردی هم از عقاب هایی ثبت شده است که یک گوزن بزرگ یا حیوانات بزرگ دیگر را از روی زمین بلند کرده اند.

عقاب ماده در هر دوره تخم گذاری، دو تخم می گذارد که معمولا فقط یکی از آن ها به جوجه تبدیل می‌شود. پرنده برای تبدیل شدن تخم های نطفه دار به جوجه، حدود شش تا هشت هفته بر روی تخم ها می خوابد. جوجه ها پس از خارج شدن از تخم، چهار سال طول می کشد تا به اندازه کامل رشد کنند و نیازی به مراقبت والدین خود نداشته باشند.

عقاب در برخی کشورها به عنوان نماد ملی شناخته می‌شود. در نشان‌های مختلف کشورهای آمریکا، آلبانی، ارمنستان، اتریش، مصر و مکزیک اثراتی از عقاب مشاهده می‌شود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها