|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز شنبه 23 اردیبهشت

در نیمه اول اردیبهشت وزیر رفاه گفت که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از نبض بازار؛ به علت آنچه که از سوی وزیر رفاه “درگیری دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها” عنوان شد، سرانجام پرداخت موقات حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید. حال باید دید حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه میزان افزایش پیدا می کند.

 افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۵ درصدی بعلاوه ۹۰۰ هزار تومان

واریز حقوق بازنشستگان با افزایش ۲۱ تا ۲۷ درصدی مشابه مصوبه شورای عالی کار، از دیروز آغاز و طبق خبر‌های منتشرشده، وعده‌های مسئولان برای تکمیل اجرای قانون همسان‌سازی و پرداخت معوقات گذشته هم در آن لحاظ شده است؛ با این حال همچنان ابهامات و مطالباتی وجود دارد که باید دید آیا تا پایان اردیبهشت رفع خواهد شد یا به زمان دیگری موکول می‌شود.

واریز مابه‌التفاوت فروردین با تاخیر چند ساعته

با این حال برخی بازنشستگان هم در فضای مجازی اعلام کرده‌اند، فیش‌های حقوقی آن‌ها دیروز قابل مشاهده شد و یک ابهام ایجاد کرد. به گفته «حسن ایزدان»، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مصوب (۲۷ درصد برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصد برای سایر سطوح) در پرداختی‌ها منظور و ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ برای مشمولان هم، محاسبه و واریز شده است، اما با وجود این‌که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز همراه حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود، این اتفاق نیفتاده است. البته سازمان تامین اجتماعی در این باره اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «مابه‌التفاوت فروردین‌ماه بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز (طبق حروف الفبا، از ۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت)، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد».

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی