|

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟!

اعتراضات نسبت به نحوه محاسبه 25 درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دار شده است.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به نحوه محاسبه و پرداخت مانده معوقه ۲۵ درصد همسان حقوق بازنشستگان اعتراض کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از نبض بازار؛ متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای میرهاشم موسوی

« احتراماً به استحضار می‌رساند پس از اعتراضات گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی کشور از جمله استان خوزستان به افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار و تعیین ۲۷ درصد برای جامعه حداقل بگیر و ۲۱ درصد به اضافه مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای سایر سطوح که مغایر با مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و معیارها و شاخص‌های تورم بود به یکباره در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه با اعلام اشتباه محاسباتی و اشکال نرم افزاری فیش‌های حقوق از سایت سازمان برداشته شد در نتیجه این امیدواری در افکار عمومی بازنشستگان ایجاد شد که آن سازمان درصدد است تا ابهامات را رفع نموده تا اقدامات لازم جهت اصلاح و محاسبات صحیح احکام را مطابق با ماده ۹۶ و در راستای تحقق خواسته بحق بازنشستگان تامین اجتماعی به عمل آورد.

اما صدور فیش‌های حقوقی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه اعتراضات و ابهامات را دوچندان کرد چرا که در خصوص محاسبه ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موضوع طلب بازنشستگان تامین اجتماعی از سازمان که باید اولاً نسبت به صدور احکام اصلاحی سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۶ درصدی همان سال و دوم اینکه اصلاح احکام ۱۴۰۱ با افزایش ۳۸ درصدی محاسبه میشد و پس از آن افزایش حقوق ۱۴۰۲ با افزایش دو سال مذکور محاسبه و پرداخت می‌شد.

این فرآیند ناقص اعمال شد و لذا ضمن اعتراض به نحوه محاسبه معوقه ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی ضمن تقدیر از جنابعالی درخصوص امر خدمات رسانی به بازنشستگان تامین اجتماعی و پیگیری مطالبات آن‌ها، به عنوان نماینده ۲۳۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی خوزستان استدعا دارم در خصوص اصلاح احکام ۲۵ درصد همسان سازی، و رفع ابهامات به عمل آمده دستور مقتضی را صادر کنید.»

عبدالحمید عبائی حسنی

۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی حقوق از سال ۱۴۰۰ برای همه بازنشستگان نیست!

حسینی فعال صنفی بازنشستگان اهواز گفت: تأمین اجتماعی، طبق فرمولی که خود اختراع کرده، بخشی از بازنشستگان را از حق ۲۵درصد متناسب‌سازی محروم کرده است.

فعال صنفی بازنشستگان اهواز گفت: قرار بود برای بازنشستگانی که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی شده‌اند، ۲۵درصد باقیمانده نیز اجرایی شود. این مطالبه مدت‌ها به تعویق افتاد تا اینکه چهارشنبه صبح فیش‌ها بارگذاری شد و در کمال ناباوری متوجه شدیم که ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی شامل حال من و بسیاری دیگر از دوستانِ بازنشسته نشده است.

سیدحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان اهواز، با انتقاد از فرمولِ تأمین اجتماعی برای پرداختِ ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی گفت: در حکمی که در سال ۱۴۰۰ برای من صادر شده، صراحتا آمده که با ۳۵ سال سابقه‌ی کار مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی شدم.

وی ادامه داد: قرار بود برای بازنشستگانی که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی شده‌اند، ۲۵درصد باقیمانده نیز اجرایی شود. این مطالبه مدت‌ها به تعویق افتاد تا اینکه چهارشنبه صبح فیش‌ها بارگذاری شد و در کمال ناباوری متوجه شدیم که ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی شامل حال من و بسیاری دیگر از دوستانِ بازنشسته نشده است.

حسینی گفت: وقتی از طریق مراجع رسمی پیگیرِ موضوع شدیم، گفتند طبق محاسباتِ ما، ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی شامل حال شما نمی‌شود. در حالی که طبق حکم، ۲۵درصد شاملِ حال همه‌ی کسانی می‌شود که ۷۵درصد متناسب‌سازی برایشان اعمال شده و این صراحتا در حکم آمده است.

این فعال صنفی بیان کرد: تأمین اجتماعی، طبق فرمولی که خود اختراع کرده، بخشی از بازنشستگان را از حق ۲۵درصد متناسب‌سازی محروم کرده است. درصورتیکه محاسبه خیلی ساده است و فرمول خاصی ندارد و اگر قرار باشد طبق اصول و وعده رفتار کنند ما نیز باید مشمول ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی شویم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها