|

انواع نایلون عریض و کاربردهای آن

نایلون عریض

انواع نایلون عریض و کاربردهای آن نایلون عریض یکی از پرمصرف ترین نایلون‌ها در حوزه کشاورزی است که در انواع مختلف تولید می‌شود. این نایلون…

لینک کوتاه کپی شد

نایلون عریض یکی از پرمصرف ترین نایلون‌ها در حوزه کشاورزی است که در انواع مختلف تولید می‌شود. این نایلون به دلیل ویژگی‌های خاص و قیمت پایین، از محصولات پرطرفدار در صنعت نایلون کشاورزی محسوب می‌شود. برای افزایش کیفیت و قابلیت‌های نایلون عریض در حین تولید، افزودنی‌های مختلفی به مواد اولیه پلی اتیلنی اضافه می‌شود. این افزودنی می‌توانند خصوصیات نایلون را تغییر دهند تا برای کاربردهای مختلف قابل استفاده باشند. با خرید نایلون عریض مناسب می‌توانید بهترین محصولات را در صنعت کشاورزی تولید کرده و درآمد بالایی کسب کنید.

نایلون عریض چیست؟

داشتن عرض یا پهنای زیاد مهمترین ویژگی نایلون عریض است. عریض وسیع باعث می‌شود تا نایلون را بتوان در دهانه‌های بزرگ پخش کرد. برای تولید پلاستیک عریض از مواد اولیه پلی اتیلن در کارخانه‌های تولیدی استفاده می‌شود. عمر مفید نایلون‌های عریض در کشاورزی حدود سه تا پنج سال است. یکی از مهمترین کاربردهای پلاستیک عریض برای صنف کشاورزی و به ویژه گلخانه داری است. پلاستیک عریض برای پوشش اکثر گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از ویژگی‌های نایلون عریض آذین پلاست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع رنگی
  • نصب سریع و راحت
  • عدم نیاز به تجهیزات خاص برای نصب
  • تولید در ضخامت و عرض متنوع
  • سفارش نایلون در چند لایه با درجه استحکام و مقاومت متغیر

انواع نایلون عریض و کاربردهای آن

نایلون‌های عریض در صنایع مختلف کاربردهای مختلفی دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای نایلون عریض را می‌توان در زمینه‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و ساختمانی نام برد.

نایلون کشاورزی

یکی از کاربردهای اصلی پلاستیک عریض آذین پلاست در صنعت کشاورزی است. از این پلاستیک می‌توان در مزارع کشاورزی برای کمک به رشد گیاهان استفاده کرد. به خصوص این نایلون در پرورش قارچ کاربرد زیادی دارد. به طور کلی نایلون کشاورزی به بهبود بهره وری و افزایش کیفیت محصولات کمک زیادی می‌کند.

نایلون گلخانه

این محصول برای استفاده در گلخانه‌ها نیز کاربرد دارد. برای سقف و دیوارهای گلخانه می‌توان از نایلون عریض استفاده کرد. از مزیت مهم این پلاستیک برای گلخانه می‌توان به شفاف بودن، عدم عبور اشعه ماوراء بنفش، حفظ گرمای موثر در داخل گلخانه و در نهایت رشد بهتر گیاه اشاره کرد. همچنین نایلون کشاورزی خود به تنهایی به انواع نایلون مالچ، نایلون سیلو و نایلون ضد عفونی کننده تقسیم می‌شود که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

قیمت نایلون عریض

  • نایلون مالچ: به هر چیزی که بر روی سطح خاک به عنوان پوشش قرار می‌گیرد مالچ نامیده می‌شود. نایلون مالچ در کشاورزی مدرن به فناوری اصلی در تولید سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی تبدیل شده است.
  • نایلون سیلو: نایلون سیلویی یا نایلون علوفه یکی از انواع نایلون‌های کشاورزی و یکی از راه‌های سریع و سودمند برای ذخیره سازی و حفاظت سیلاژ است.
  • نایلون ضد عفونی: از فیلم‌های ضد عفونی کننده خاک برای کاهش تابش نور مستقیم خورشید و یا محافظت از خاک در برابر آفات، بیماری‌ها و باکتری‌های مضر استفاده می‌شود.

نایلون گلخانه

نایلون عریض آذین پلاست نیز در کارهای ساختمانی و عمرانی کاربرد فراوانی دارد. گاهی از این نایلون‌ها به عنوان روکش در نمای ساختمان‌های نیمه کاره برای محافظت از ساختمان و تجهیزات و ابزار ساختمانی استفاده می‌شود. همچنین از این نایلون‌ها به عنوان پوشش در کف سازی و سقف‌ها برای جلوگیری از نفوذ سیمان و رطوبت به کار گرفته می‌شود.

مشخصات نایلون عریض گلخانه

  • ابعاد: پلاستیک عریض معمولاً به نایلون‌هایی با عرض بیش از دو متر گفته می‌شود. عرض را می‌توان بسته به سفارش مشتری تعیین کرد. امکان تولید نایلون عریض تا 20 متر نیز امکان پذیر است.
  • تعداد لایه‌ها: پلاستیک عریض را می‌توان براساس لایه به انواع تک لایه، دو لایه، سه لایه و پنج لایه تولید کرد. هر چه تعداد لایه‌های نایلون بیشتر باشد، استحکام و کیفیت محصول بیشتر خواهد بود.
  • ضخامت: ضخامت نایلون پهن بین 30 تا 300 میکرون متغیر است. بدیهی است که نایلون‌های ضخیم‌تر مقاومت بیشتری دارند. ضخامت تولید به طور مستقیم به نیاز مشتری بستگی دارد و ضخامت خود مشتری را تعیین می‌کند.
  • وزن: نایلون عریض اغل به صورت طاقه و در وزن 15 تا 40 کیلوگرمی به فروش می‌رسند. درحقیقت، وزن تابع ابعاد محصول است، هر چه ابعاد و ضخامت بیشتر باشد، وزن نیز بالاتر می‌رود.
  • افزودنی‌ها: برخی از مشتریان به دنبال محصولات خاص با ویژگی‌های مورد نظر خود هستند. برای این منظور به استفاده از انواع افزودنی مانند افزودنی مادون قرمز، افزودنی ضد مه، افزودنی ضد باکتری، افزودنی ضد الکتریسیته ساکن، افزودنی ضد چسبندگی و افزودنی آنتی اکسیدان نیاز خواهند داشت.

قیمت نایلون عریض

لیست قیمت پلاستیک عریض براساس کیفیت ماده اولیه تغییر می‌کند. برای مثال، استفاده از مواد درجه 2 و درجه 3، قیمت را کاهش می‌دهد. همچنین باید توجه داشت که قیمت هر کیلوگرم پلاستیک عریض وابسته به قیمت مواد اولیه پتروشیمی است، بنابراین سفارشات مختلف یا ضخامت بیشتر یا حتی چندلایه بودن تاثیری در قیمت ندارد و قیمت براساس کیلوگرم محاسبه می‌شود. جهت سفارش نایلون عریض به سایت آذین پلاست  (azinplast-kimia.com)به سایت  عوامل کلی موثر بر قیمت به شرح زیر هستند:

تولیدی نایلون عریض

  • برند تولید کننده
  • کیفیت مواد اولیه
  • انواع افزودنی‌ها
  • حجم سفارش
  • نرخ ارز
  • میزان عرضه و تقاضا
  • استفاده از چاپ اختصاصی

کلام آخر

نایلون عریض یکی از پرمصرف‌ترین نایلون‌های مورد استفاده در صنعت کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر موارد است. این نایلون را می‌توانید از تولیدکنندگان برتر کشور خریداری کنید. فقط یادتان باشد که به کیفیت ساخت و قیمت توجه داشته باشید. پلاستیک عریض باید از مواد باکیفیت تولید شود تا جوابگوی نیازهای مشتریان خود باشد. هر چه کیفیت نایلون بالا باشد، کیفیت محصولات گیاهای نیز افزایش پیدا می‌کند. با شناخت انواع نایلون عریض و کاربردهای آن می‌توانید محصول مناسب را سفارش دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها